Toyota Land Cruiser Prado J120

Generacja
Toyota Land Cruiser Prado J120 Zobacz 10 zdjęć

Salon samochodowy w Paryżu pod koniec 2002 roku przyniósł kolejne zmiany modelowe, ponieważ Toyota przedstawiła nową wersję Prado o oznaczeniu wewnętrznym J120. W przypadku poprzednich modeli wersje długie oznaczano cyfrą 5, a krótkie 0. Tutaj było odwrotnie.

Prado oferowano w wersji krótkiej (symbol J125) i długiej (symbol J120 i J121). Krótka miała oczywiście troje drzwi, a długa pięcioro i występowała w wersji 5-miejscowej (J120) oraz 7-miejscowej (J121).

W karoserii nowego Land Cruisera trudno było dostrzec bezpośrednie powiązania z poprzednikiem, ale styl samochodu mocno do niego nawiązywał. Nadwozie prezentowało się bardzo nowocześnie i dynamicznie. Z przodu Toyota postanowiła zastosować dzieloną pionowo żebrami osłonę chłodnicy (inaczej niż w J90) i mocno zachodzące na pokrywę silnika przednie światła.

Wnętrze wyglądało okazale. Deska rozdzielcza była ładna, a przyciski rozmieszczono na niej tak, że łatwo dało się wszystko znaleźć. Fotele z przodu i kanapa były duże, miały odpowiednią twardość, więc nawet podczas dłuższej podróży pasażerowie się nie męczyli. Tylne dwa siedzenia (wersja 7-osobowa) były nieco mniejsze i mniej wygodne. Poza dwoma miejscami z tyłu przestrzeni było dużo zarówno na nogi, jak i nad głowami. Nawet wysocy osobnicy nie mieli na co narzekać.

W wyposażeniu seryjnym lub opcjonalnym Land Cruisera na większości rynków były dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne, skórzana tapicerka, ABS, ESP, systemy wspomagające jazdę w terenie, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz radioodtwarzacz z CD.

Podwozie Prado J120 było znacznie mocniejsze niż w poprzedniku, a ponadto Toyota zdecydowała się na nowe rozwiązania mocowania karoserii do ramy. W zawieszeniu ponownie zastosowano sprężyny śrubowe, ale z tyłu również nadal był sztywny most. Przednia oś, tak jak w poprzednim Prado, była osią niezależną. Zastosowano także stabilizatory na obu osiach. Odmiana z pięciorgiem drzwi mogła być wyposażona w pneumatyczne zawieszenie tylnych kół z regulacją wysokości.

Napęd przekazywany był na stałe na wszystkie koła. Pod maską instalowano aż siedem różnych silników, przy czym nie wszystkie występowały na każdym rynku. Na większości paleta ograniczała się do czterech, pięciu jednostek napędowych.

Najsłabszym motorem był wolnossący 3-litrowy diesel z jednym wałkiem rozrządu, który miał moc 94 KM. Ten silnik można było spotkać tylko w wozach z Afryki. Kolejną jednostką był turbodiesel również o objętości 3 l i z jednym wałkiem rozrządu w głowicy. Miał on 145 KM i sprzedawany był przede wszystkim w Australii. W Europie dwuwałkowa odmiana tego motoru rozwijała 163 KM mocy maksymalnej.

Pozostałe jednostki spalały benzynę. Najsłabsza była rzędowa czwórka o objętości skokowej 2,7 l. W zależności od kraju miała moc od 150 KM do 163 KM. Większą dynamiką odznaczał się 3,4-litrowy silnik V6, który mógł się pochwalić mocą 185 KM. Najmocniejszą odmianą dostępną w Europie był 6-cylindrowy widlasty motor o objętości skokowej 4,0 l. Wzmocniony turbosprężarką rozwijał aż 249 KM mocy maksymalnej.

Z kolei na rynku północnoamerykańskim bliźniaczym modelu Lexus GX 470 instalowany był 8-cylindrowy widlasty agregat o objętości skokowej 4, 7 l. Ta jednostka napędowa generowała bardzo dużą moc - 270 KM.

W 2009 roku model Prado J120 ustąpił miejsca nowszemu i wyglądającemu atrakcyjniej Land Cruiserowi J150.

4.86
Ocena na postawie 28 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Land Cruiser Prado
Produkcja od2002
Produkcja do2009

Wybrane wersje Toyota Land Cruiser Prado J120

Inne generacje Toyota Land Cruiser Prado

Inne modele Toyota

Toyota Land Cruiser Prado J120: newsy, testy i recenzje

Toyota Land Cruiser doczekała się 10 mln egzemplarzy

... Toyota Land Cruiser to bez wątpienia jedna z największych motoryzacyjnych legend. Świetna terenówka, która od niemal 70 lat dzielnie służy na najtrudniejszych trasach całego globu. Auto powstało już w 10 mln egzemplarzy, a w planach są już ...

4 miesiące temu

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Nowy Land Rover Defender: na razie kupisz go tylko z Lego

... Na nowego Land Rovera Defendera będziemy musieli jeszcze długo czekać. Pojawi się na rynku dopiero w 2020 roku. Jednak już teraz można mieć zestaw z Lego. ... Firma Lego wraz z Land Roverem zaprezentowała nowy zestaw z serii Technic, z którego ...

4 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender otrzyma pneumatyczne zawieszenie

... Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji. Pierwsza generacja była produkowana przez kilka dekad, a już niebawem doczekamy się jej następcy. Do premiery pozostało niewiele czasu i choć auto nie zadebiutowało jeszcze ...

5 miesięcy temu

Toyoty Land Cruiser i Lexus GX po liftingu

... Do sieci trafiły pierwsze fotografie i szkice przedstawiające odmłodzone wersje Toyoty Land Cruiser i jej bliźniaka – Lexusa GX. ... Do sieci trafiły pierwsze fotografie i szkice przedstawiające odmłodzone wersje Toyoty Land Cruiser i jej ...

dawno temu

Toyota Land Cruiser 200 Brownstone Edition

... Toyota wprowadza do oferty model Land Cruiser w wersji Brownstone. Auto będzie dostępne na rynku rosyjskim. ... Toyota w swojej europejskiej ofercie ma dwa zupełnie niezależne modele o nazwie Land Cruiser. Mniejszy J150 to całkiem niezła ...

dawno temu

Nowa Toyota Land Cruiser we Frankfurcie

... Od jakiegoś czasu w Internecie pojawiały się zdjęcia rzekomo przedstawiające następcę Land Cruisera. Teraz jednak jak podał japoński producent, całkowicie nowy model olbrzymiej Toyoty zostanie zaprezentowany na Frankfurt Motor Show. ... Od ...

dawno temu

Nowa Toyota Land Cruiser 200 (2015) już oficjalnie

... Toyota zaprezentowała oficjalnie odświeżonego Land Cruisera 200, który przeszedł gruntowny lifting. Na razie możemy poznać jedynie wersję australijską. ... Nowa Toyota Land Cruiser 200 zmieniła się mimo wszystko nieznacznie, przynajmniej z tego ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie