Toyota Corolla E110

Generacja
Toyota Corolla E110 Zobacz 10 zdjęć

W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek już ósmą generację modelu Corolla. Auto było wytwarzane w Japonii, Kanadzie, Turcji, RPA, Brazylii, na Filipinach, w Indonezji, Argentynie i Tajlandii. Poza podstawową nazwą najczęściej pojawiały się Carib, Sprinter, Corolla Levin i Chevrolet Prizm.

Ponownie między modelami przeznaczonymi na Europę i inne kontynenty był duży rozrzut w wyglądzie. Niektóre wersje nadwoziowe z USA miały podobny profil do europejskich (i na przykład te same drzwi), ale przód i tył wyglądały zupełnie inaczej. W Europie Corolla sprzedawana była jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy liftback, 5-drzwiowe kombi i 4-drzwiowy sedan.

Auta miały nowocześnie wyglądające obłe nadwozia. Przód wybijał się spośród innych aut tego segmentu nietypowymi okrągłymi pojedynczymi światłami głównymi i zainstalowanymi oddzielnie kierunkowskazami. Tył był już mniej ekstrawagancki. Niestety w przednich reflektorach występował problem wypadania uszczelki, co skutkowało parowaniem, a w konsekwencji czasem rdzewieniem odbłyśników lamp.

Wadę tę usunięto dopiero w 2000 roku po modernizacji samochodu. Wtedy wprowadzono podwójne oddzielne światła schowane pod wspólnym gładkim kloszem.

W przeciwieństwie do poprzedników Corolla nie cechowała się zbyt dużym wnętrzem. W rzeczywistości było ono większe niż w starszych modelach, ale na tle konkurencji, szczególnie niemieckiej, wydawało się małe. Rosłe osoby nadal mogły mieć problem z ilością miejsca na nogi, co było szczególnie odczuwalne w hatchbacku. Zresztą w tym wozie trudno też było dostać się na tylną kanapę.
Siedzenia były duże i przyjemnie twarde, więc nawet dłuższa podróż nie była szczególnie uciążliwa. Deska rozdzielcza wyglądała jednak niezbyt nowocześnie i pokrywały ją materiały nie najlepszej jakości. Na szczęście wszystkie elementy spasowano względnie dobrze, co poprawiało ogólny odbiór kabiny pasażerskiej.

Na większości rynków w standardzie wyposażeniowym były co najmniej czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz system ABS. W bogatszych wersjach Corolla mogła być uzbrojona w radioodtwarzacz, klimatyzację, ASR czy elektrycznie sterowane szyby.

W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP Corolla osiągnęła przeciętny wynik trzech gwiazdek na pięć możliwych.

W Europie Toyota Corolla oferowana była z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi.

Do czasu modernizacji z 2000 roku podstawowym motorem był 1,4-litrowiec o mocy 86 KM. Zastąpiono go potem jednostką wyposażoną w system VVT-i, która osiągała moc 97 KM. Większy motor miał 1,6 l objętości i przez pierwsze cztery lata rozwijał moc 107-110 KM. Został on potem wymieniony na podobny silnik, ale ze zmiennymi fazami rozrządu, który generował 110 KM mocy maksymalnej.

Do czasu modernizacji pod maską Corolli instalowano także 2-litrowego diesla o mocy 72 KM. Motor ten był jednak nieco za słaby jak na taki samochód i przy okazji liftingu w 2000 roku zamieniono go na nowoczesną jednostkę D4-D (2,0 l), która rozwijała moc o 18 KM większą.

W europejskich odmianach auto miało zawsze napęd na przednie koła, a do wyboru była 5-biegowa manualna skrzynia lub 4-biegowy automat.

Na bazie Corolli E110 Toyota Team Europe z siedzibą w Köln zbudowała rajdowe auto klasy WRC.
W 2002 roku japoński producent zaprezentował nowy wóz – Corollę 9. generacji.

3.93
Ocena na postawie 103 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od1995
Produkcja do2001

Wybrane wersje Toyota Corolla E110

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (84)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Toyota Corolla E110: newsy, testy i recenzje

Toyota Corolla na rok 2021. Ceny modelu w Polsce

... Corolla to absolutny hit sprzedaży na świecie. Polska nie jest tu wyjątkiem. Klienci pokochali rozbudowaną ofertę, oszczędny napęd i bogate wyposażenie. I to pomimo cen nierzadko wyższych niż u konkurencji. Polski importer pochwalił się już ...

3 tygodnie temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Samochód Roku Internautów Wirtualnej Polski 2020: Toyota Corolla

... W jednej z kategorii naszego plebiscytu Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020 głos oddaliśmy wam, internautom. Mogliście wskazać, które z aut zasługuje na miano najlepszego. Po zliczeniu wszystkich głosów okazało się, że jeden z modeli ...

4 miesiące temu

Suzuki Swace to Corolla z innym znaczkiem, która trafi do Europy

... Ta hybryda to tak naprawdę Toyota Corolla Touring Sports przemianowana na Suzuki Swace. Co ciekawe, auto trafi do Europy, będąc pełnoprawną hybrydą w ofercie marki dotychczas zdominowanej przez tzw. miękkie hybrydy. ... Współpraca Suzuki i ...

4 miesiące temu

Wyprzedaż rocznika 2020 – Toyota z rabatem do 46 tys. zł

... Toyota nie może narzekać na brak klientów. To najpopularniejsza marka na polskim rynku. Mimo to Japończycy nie stronią od promocji, które mogą przyciągnąć do salonów nowych klientów. Chętni na zakup auta z rocznika 2020 mogą liczyć nawet na ...

miesiąc temu

Toyota Corolla TS Trek - cena w Polsce "terenowego" kombi

... Toyota Corolla TS debiutuje na polskim rynku w uterenowionej odmianie Trek, opracowanej wspólnie ze znanym producentem rowerów. Auto wchodzi w podsegment, który wciąż nie cieszy się większym powodzeniem, a przede wszystkim brakuje w nim ...

10 miesięcy temu

Toyota RAV4 na rok 2021. Znamy polskie ceny

... Toyota przedstawiła oficjalny cennik modelu RAV4 dotyczący egzemplarzy z roku modelowego 2021. Powinni nim zainteresować się wszyscy ci, którzy nie chcą auta z placu, lecz indywidualnie skonfigurowaną sztukę wyprodukowaną w 2021 roku. ... oraz, ...

3 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie