Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Toyota Corolla E110

Generacja
Toyota Corolla E110 Zobacz 10 zdjęć

W 1997 roku Toyota wprowadziła na rynek już ósmą generację modelu Corolla. Auto było wytwarzane w Japonii, Kanadzie, Turcji, RPA, Brazylii, na Filipinach, w Indonezji, Argentynie i Tajlandii. Poza podstawową nazwą najczęściej pojawiały się Carib, Sprinter, Corolla Levin i Chevrolet Prizm.

Ponownie między modelami przeznaczonymi na Europę i inne kontynenty był duży rozrzut w wyglądzie. Niektóre wersje nadwoziowe z USA miały podobny profil do europejskich (i na przykład te same drzwi), ale przód i tył wyglądały zupełnie inaczej. W Europie Corolla sprzedawana była jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy liftback, 5-drzwiowe kombi i 4-drzwiowy sedan.

Auta miały nowocześnie wyglądające obłe nadwozia. Przód wybijał się spośród innych aut tego segmentu nietypowymi okrągłymi pojedynczymi światłami głównymi i zainstalowanymi oddzielnie kierunkowskazami. Tył był już mniej ekstrawagancki. Niestety w przednich reflektorach występował problem wypadania uszczelki, co skutkowało parowaniem, a w konsekwencji czasem rdzewieniem odbłyśników lamp.

Wadę tę usunięto dopiero w 2000 roku po modernizacji samochodu. Wtedy wprowadzono podwójne oddzielne światła schowane pod wspólnym gładkim kloszem.

W przeciwieństwie do poprzedników Corolla nie cechowała się zbyt dużym wnętrzem. W rzeczywistości było ono większe niż w starszych modelach, ale na tle konkurencji, szczególnie niemieckiej, wydawało się małe. Rosłe osoby nadal mogły mieć problem z ilością miejsca na nogi, co było szczególnie odczuwalne w hatchbacku. Zresztą w tym wozie trudno też było dostać się na tylną kanapę.
Siedzenia były duże i przyjemnie twarde, więc nawet dłuższa podróż nie była szczególnie uciążliwa. Deska rozdzielcza wyglądała jednak niezbyt nowocześnie i pokrywały ją materiały nie najlepszej jakości. Na szczęście wszystkie elementy spasowano względnie dobrze, co poprawiało ogólny odbiór kabiny pasażerskiej.

Na większości rynków w standardzie wyposażeniowym były co najmniej czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz system ABS. W bogatszych wersjach Corolla mogła być uzbrojona w radioodtwarzacz, klimatyzację, ASR czy elektrycznie sterowane szyby.

W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP Corolla osiągnęła przeciętny wynik trzech gwiazdek na pięć możliwych.

W Europie Toyota Corolla oferowana była z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi.

Do czasu modernizacji z 2000 roku podstawowym motorem był 1,4-litrowiec o mocy 86 KM. Zastąpiono go potem jednostką wyposażoną w system VVT-i, która osiągała moc 97 KM. Większy motor miał 1,6 l objętości i przez pierwsze cztery lata rozwijał moc 107-110 KM. Został on potem wymieniony na podobny silnik, ale ze zmiennymi fazami rozrządu, który generował 110 KM mocy maksymalnej.

Do czasu modernizacji pod maską Corolli instalowano także 2-litrowego diesla o mocy 72 KM. Motor ten był jednak nieco za słaby jak na taki samochód i przy okazji liftingu w 2000 roku zamieniono go na nowoczesną jednostkę D4-D (2,0 l), która rozwijała moc o 18 KM większą.

W europejskich odmianach auto miało zawsze napęd na przednie koła, a do wyboru była 5-biegowa manualna skrzynia lub 4-biegowy automat.

Na bazie Corolli E110 Toyota Team Europe z siedzibą w Köln zbudowała rajdowe auto klasy WRC.
W 2002 roku japoński producent zaprezentował nowy wóz – Corollę 9. generacji.

3.93
Ocena na postawie 103 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od1995
Produkcja do2001

Wybrane wersje Toyota Corolla E110

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (84)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Toyota Corolla E110: newsy, testy i recenzje

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Używana Toyota Auris I w pigułce: pewna jak śmierć i podatki

... Kiedy nie wiesz co kupić za 20 tys. zł, a chcesz mieć dobre auto, które się nie zepsuje, wybierz Toyotę Auris. Może i jest nudna, nie cieszy niczym szczególnym, ale to pewniak jak mało który. Lepsza od Golfa? Zdecydowanie. ... KM) Silniki Diesla ...

5 dni temu

Toyota Corolla TS Trek - cena w Polsce "terenowego" kombi

... Toyota Corolla TS debiutuje na polskim rynku w uterenowionej odmianie Trek, opracowanej wspólnie ze znanym producentem rowerów. Auto wchodzi w podsegment, który wciąż nie cieszy się większym powodzeniem, a przede wszystkim brakuje w nim ...

3 miesiące temu

Toyota Corolla Trek rzuca wyzwanie Fordowi Focusowi Active

... W dobie wszechobecnych SUV-ów i crossoverów uterenowione kombi stanowią ciekawą odmianę i alternatywę dla poszukujących nietuzinkowego pojazdu z większym prześwitem. Do grona takich modeli dołącza właśnie Toyota Corolla Trek. ... wyświetlaczem, ...

10 miesięcy temu

Toyota Corolla 1.8 Hybrid LPG: już taniej nie pojedziesz

... Jeżeli szukasz naprawdę ekonomicznych rozwiązań i taniego w utrzymaniu samochodu, już dziś warto pomyśleć o hybrydzie. Jednak tej propozycji nic nie przebije – przejechanie 100 km hybrydową toyotą corollą kosztuje zaledwie 12-14 zł. ... pod ...

8 miesięcy temu

Ta Corolla ma 50 lat i 420-konne V8 Lexusa pod maską

... Jeśli macie już dość restomodów z USA i Europy, prezentowana sztuka powinna przypaść wam do gustu. To wspaniały przykład japońskiej motoryzacji z lat 60. w bardzo interesującym wydaniu. Toyota Corolla, która kiedyś była rajdówką, a dziś jest ...

7 miesięcy temu

Nie Corolla, nie Octavia. Prywatnie Polacy wolą inny samochód

... O miano najczęściej rejestrowanego pojazdu w Polsce do samego końca roku rywalizowały Škoda Octavia i Toyota Corolla. Jednak jeśli chodzi o wybór typowego "Kowalskiego", koronę wśród klientów indywidualnych zdobyła rumuńska Dacia Duster - i to ...

6 miesięcy temu

Sprzedaż samochodów w listopadzie 2019 r. Corolla nadal hitem

... Nowa Toyota Corolla kolejny miesiąc z rzędu jest najchętniej kupowanym nowym autem w Polsce. W ujęciu rocznym nadal prowadzi jednak Škoda Octavia, choć jej przewaga maleje z dnia na dzień. Czy Japończykom uda się wyprzedzić Czechów do końca ...

7 miesięcy temu

Toyota Supra czy Mazda RX-7? Japońskie klasyki za ok. 140 tys. zł

... Masz około 140 tys. zł na kupno hot hatcha? Jeśli naprawdę nie potrzebujesz siedzeń z tyłu, może lepiej wybrać coś kultowego? W Poznaniu w tym budżecie można dostać Toyotę Suprę lub Mazdę RX-7 R Spirit Type C. ... . zł. Ale jednocześnie w ...

2 tygodnie temu

Toyota Corolla TS kombi 2.0 Hybrid: teraz jest taka, jak trzeba

... Podoba ci się nowa Toyota Corolla, ale jest za ciasna i ma zbyt mały bagażnik? Jednocześnie nie chciałbyś rezygnować z mocnego napędu hybrydowego? Pozostaje tylko jeden wybór – Toyota Corolla TS Kombi. Równie dobra jak hatchback, a pozbawiona ...

12 miesięcy temu

Panek pokonał złodziei. Odzyskano toyotę i wykryto "dziuplę"

... Skradziona na warszawskim Targówku toyota corolla z floty Panek CarSharing została odzyskana. Złodzieje sądzili, że stojące na ulicy auta będą łatwym łupem, jednak się przeliczyli. Nie udało im się tak, jak z Innogy GO. ... na sobotę trwały ...

12 miesięcy temu

Toyota Supra według pomysłu Liberty Walk wygląda obłędnie

... Dość długo czekaliśmy na tak "gruby tuning" Toyoty Supry, ale oczywiście przyszedł ten czas. Na warsztat Liberty Walk wziął przede wszystkim nadwozie, któremu dodano charakterystyczne dla tunera poszerzenia. Auto wygląda obłędnie. Jak ...

4 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie