Kiedyś królowały na polskich drogach. Dziś kierowcy ich nie chcą

Choć kompakty stopniowo ustępują miejsca SUV-om, wciąż mają spore grono zwolenników nad Wisłą. Świadczy o tym chociażby pierwsza pozycja Toyoty Corolli w polskich rankingach sprzedaży. A jak wypadły inne modele?

Toyota Corolla to numer jeden w Polsce.
Toyota Corolla to numer jeden w Polsce.
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Aleksander Ruciński

15.01.2024 | aktual.: 15.01.2024 13:47

Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar podsumował 2023 rok, skupiając się na segmencie aut kompaktowych. Z interesujących danych wynika, że w minionym roku Polacy zarejestrowali łącznie 94 160 samochodów tej klasy. To o blisko 15 proc. więcej niż w roku 2022.

Na pierwszym miejscu, nie tylko w klasie kompaktów, ale i w ogólnych rankingach znalazła się Toyota Corolla z wynikiem 26 858 sztuk. To imponujący wynik - wyższy o ponad 25 proc. niż w roku poprzednim.

Świetnie poradziła sobie także Škoda Octavia, która z wynikiem 15 800 zarejestrowanych egzemplarzy zanotowała jeszcze większy, bo aż 45-procentowy wzrost. Na trzeciej pozycji uplasowała się z kolei Kia Ceed wybrana przez 7145 klientów.

Jak widać, rozbieżności pomiędzy pierwszą a trzecią pozycją są ogromne i stanowią najlepszy dowód na absolutną dominację Corolli w Polsce. A jak wypadły pozostałe modele segmentu C? Szczegółową listę wraz z liczbą sprzedanych egzemplarzy znajdziecie poniżej.

  1. Toyota Corolla: 26 858 rejestracji,
  2. Skoda Octavia: 15 800,
  3. Kia Ceed: 7145,
  4. Hyundai i30: 5521,
  5. Skoda Scala: 4672,
  6. Audi A3: 4261,
  7. Volkswagen Golf: 4077,
  8. Opel Astra: 2578,
  9. Ford Focus: 2463,
  10. Mercedes CLA: 2293,
  11. Peugeot 308: 2025,
  12. Renault Megane: 1888,
  13. Mercedes Klasy A: 1717,
  14. Cupra Leon: 1670,
  15. Kia ProCeed: 1667,
  16. Hyundai Elantra: 1378,
  17. Mazda 3: 1348,
  18. BMW Serii 1: 1232,
  19. Citroen C4: 704,
  20. Fiat Tipo: 646,
  21. SEAT Leon: 613,
  22. BMW Serii 2: 578,
  23. Volkswagen ID 3: 521,
  24. Honda Civic: 491,
  25. Citroen C4 X: 374,
  26. Mini Clubman: 369,
  27. DS 4: 345,
  28. Suzuki Swace: 332,
  29. Nissan Leaf: 253,
  30. Cupra Born: 171.

Zaskakująco prezentuje się wynik Audi A3. Niemiecki kompakt premium wyprzedził wielu tańszych konkurentów. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest również przewaga Cupry nad Seatem. Klienci kupujący Leona częściej wybierają tę pierwszą markę. Trzecia kwestia to nieprzesadnie bogata reprezentacja elektryków. Zdecydowanie widać, że (przynajmniej w segmencie kompaktów) spaliniaki trzymają się mocno.

ToyotaToyota Corollakompakt
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (39)