Toyota Corolla E140/150

Generacja
Toyota Corolla E140/150 Zobacz 5 zdjęć
Toyota Corolla E140/150 - test i recenzja

W 2006 roku do sprzedaży weszła Toyota Corolla X. Jest to już auto 10. generacji. Swój salonowy debiut wóz miał w Helsinkach. Corolla jest wytwarzana w siedemnastu krajach świata.

W momencie wymiany Corolli E120/E130 na nowe auto (kod E140/E150) producent zdecydował o tym, że w Europie oddzieli nazewnictwo hatchbacka od pozostałych wersji nadwoziowych. Obecnie hatchback nosi nazwę Auris. Z kolei w 2009 roku Corollę Verso na naszym kontynencie oddzielono od sedana i kombi, i teraz nazywa się ona po prostu Verso. Obecnie więc Corollą jest określane auto z nadwoziem sedan i 5-drzwiowe kombi.

Na innych rynkach Corolla znana jest pod nazwami: Corolla Altis, Corolla Axio, Corolla Fielder, Corolla Rumion, Millenium Corolla.

Stylistyka nadwozia samochodu nawiązuje do kompaktowego Aurisa. Niestety, nie można powiedzieć, żeby Corolla była szczególnie ładna lub choć pod jakimś względem wyróżniała się z tłumu. Jest to po prostu przeciętnie wyglądające auto.

Wnętrze ma spore rozmiary. Zasiądą w nim swobodnie cztery rosłe osoby. Tylko najwyżsi pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na nogi na tylnej kanapie, gdy przednie siedzenia są przesunięte maksymalnie do tyłu. Fotele i kanapa mają długie i wygodne siedziska, więc jazda na dłuższym dystansie nie stanowi problemu. Jakość wykończenia i dobór materiałów nie pozostawiają wiele do życzenia, choć w niektórych miejscach widać twarde plastiki.

W Polsce Corolla jest oferowana w czterech poziomach wyposażenia. Już w najtańszym (Terra) standardem są przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, elektrycznie sterowane przednie szyby, podgrzewane przednie fotele i radio. W bogatszych odmianach klient może liczyć na kolanową poduszkę powietrzną dla kierowcy, automatyczną klimatyzację czy czujnik deszczu.

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wytrzymała struktura sprawiły, że podczas testowego zderzenia czołowego przeprowadzonego przez Euro NCAP Toyota Corolla dziesiątej serii uzyskała maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

W naszym kraju Corolla dostępna jest tylko z jednym silnikiem benzynowym o objętości skokowej 1,6 l, wyposażonym w system Valvematic. Motor ma 132 KM mocy maksymalnej, co pozwala osiągnąć prędkość 200 km/h, a do setki rozpędzić się w 10 s. Są za to dwa diesle. Mniejszy z nich – 1,4-litrowy, osiąga moc 90 KM, a większy, 2-litrowy - 126 KM.

Motor benzynowy i mały wysokoprężny mogą być połączone z 6-biegową, manualną skrzynią biegów lub na życzenie ze zautomatyzowanym urządzeniem. Mocny silnik diesla nie pozostawia wyboru – 6-biegowa skrzynia.

Na innych rynkach europejskich Corolla jest również sprzedawana z małym, 1,3-litrowym motorem o mocy 101 KM, większym, 1,4-litrowym o mocy 97 KM oraz 1,6-litrowcem rozwijającym 124 KM. Wszystkie te silniki spalają benzynę.

Z kolei w Stanach Zjednoczonych program silników obejmuje tylko dwa agregaty benzynowe. Mniejszy z nich ma 1,8 l objętości i rozwija moc 132 KM, a większy to aż 2,4-litrowa jednostka silnika o mocy 158 KM.

W 2010 roku Toyota przeprowadziła niewielką modernizację Corolli polegającą na odświeżeniu nadwozia (nowe m.in. zderzaki) i wnętrza. W Polsce najtańszy model tego auta kosztuje 64 700 zł (stan na 26.03.2012 r.).

4.52
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Toyota Corolla E140/150

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (13)

Toyota Corolla E140/150: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie