Toyota Corolla E140/150

Generacja
Toyota Corolla E140/150 Zobacz 5 zdjęć
Toyota Corolla E140/150 - test i recenzja

W 2006 roku do sprzedaży weszła Toyota Corolla X. Jest to już auto 10. generacji. Swój salonowy debiut wóz miał w Helsinkach. Corolla jest wytwarzana w siedemnastu krajach świata.

W momencie wymiany Corolli E120/E130 na nowe auto (kod E140/E150) producent zdecydował o tym, że w Europie oddzieli nazewnictwo hatchbacka od pozostałych wersji nadwoziowych. Obecnie hatchback nosi nazwę Auris. Z kolei w 2009 roku Corollę Verso na naszym kontynencie oddzielono od sedana i kombi, i teraz nazywa się ona po prostu Verso. Obecnie więc Corollą jest określane auto z nadwoziem sedan i 5-drzwiowe kombi.

Na innych rynkach Corolla znana jest pod nazwami: Corolla Altis, Corolla Axio, Corolla Fielder, Corolla Rumion, Millenium Corolla.

Stylistyka nadwozia samochodu nawiązuje do kompaktowego Aurisa. Niestety, nie można powiedzieć, żeby Corolla była szczególnie ładna lub choć pod jakimś względem wyróżniała się z tłumu. Jest to po prostu przeciętnie wyglądające auto.

Wnętrze ma spore rozmiary. Zasiądą w nim swobodnie cztery rosłe osoby. Tylko najwyżsi pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na nogi na tylnej kanapie, gdy przednie siedzenia są przesunięte maksymalnie do tyłu. Fotele i kanapa mają długie i wygodne siedziska, więc jazda na dłuższym dystansie nie stanowi problemu. Jakość wykończenia i dobór materiałów nie pozostawiają wiele do życzenia, choć w niektórych miejscach widać twarde plastiki.

W Polsce Corolla jest oferowana w czterech poziomach wyposażenia. Już w najtańszym (Terra) standardem są przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, elektrycznie sterowane przednie szyby, podgrzewane przednie fotele i radio. W bogatszych odmianach klient może liczyć na kolanową poduszkę powietrzną dla kierowcy, automatyczną klimatyzację czy czujnik deszczu.

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wytrzymała struktura sprawiły, że podczas testowego zderzenia czołowego przeprowadzonego przez Euro NCAP Toyota Corolla dziesiątej serii uzyskała maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

W naszym kraju Corolla dostępna jest tylko z jednym silnikiem benzynowym o objętości skokowej 1,6 l, wyposażonym w system Valvematic. Motor ma 132 KM mocy maksymalnej, co pozwala osiągnąć prędkość 200 km/h, a do setki rozpędzić się w 10 s. Są za to dwa diesle. Mniejszy z nich – 1,4-litrowy, osiąga moc 90 KM, a większy, 2-litrowy - 126 KM.

Motor benzynowy i mały wysokoprężny mogą być połączone z 6-biegową, manualną skrzynią biegów lub na życzenie ze zautomatyzowanym urządzeniem. Mocny silnik diesla nie pozostawia wyboru – 6-biegowa skrzynia.

Na innych rynkach europejskich Corolla jest również sprzedawana z małym, 1,3-litrowym motorem o mocy 101 KM, większym, 1,4-litrowym o mocy 97 KM oraz 1,6-litrowcem rozwijającym 124 KM. Wszystkie te silniki spalają benzynę.

Z kolei w Stanach Zjednoczonych program silników obejmuje tylko dwa agregaty benzynowe. Mniejszy z nich ma 1,8 l objętości i rozwija moc 132 KM, a większy to aż 2,4-litrowa jednostka silnika o mocy 158 KM.

W 2010 roku Toyota przeprowadziła niewielką modernizację Corolli polegającą na odświeżeniu nadwozia (nowe m.in. zderzaki) i wnętrza. W Polsce najtańszy model tego auta kosztuje 64 700 zł (stan na 26.03.2012 r.).

4.52
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Corolla
Produkcja od2006
Produkcja do2010

Wybrane wersje Toyota Corolla E140/150

Inne generacje Toyota Corolla

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (13)

Toyota Corolla E140/150: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Toyota Camry. Ulubieniec Polaków od ponad 20 lat

... I to nie dlatego, że Toyota Camry była samochodem bardzo popularnym, ale z tego powodu, że była obiektem marzeń. Dzisiaj Toyota zabiera nas w podróż w przeszłość, aby przypomnieć jak wyjątkowym samochodem jest największa limuzyna japońskiej ...

4 dni temu

Samochód rodzinny, który pokochasz - Corolla TS Kombi

... Corolla to najlepiej sprzedający się samochód świata – dwunasta generacja tego auta w wariancie kombi, którą Toyota zaprezentowała dwa lata temu na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, zdobyła już duże grono fanów. Nic dziwnego – liczne zalety ...

7 miesięcy temu

Toyota Corolla na rok 2021. Ceny modelu w Polsce

... Corolla to absolutny hit sprzedaży na świecie. Polska nie jest tu wyjątkiem. Klienci pokochali rozbudowaną ofertę, oszczędny napęd i bogate wyposażenie. I to pomimo cen nierzadko wyższych niż u konkurencji. Polski importer pochwalił się już ...

10 miesięcy temu

Toyota zapowiada nowego crossovera dla USA. Chyba go już znamy

... Toyota opublikowała w sieci oficjalną zapowiedź modelu, który na początku czerwca 2021 roku zadebiutuje na amerykańskim rynku. Choć producent na razie nie zdradza zbyt wielu szczegółów, mniej więcej wiadomo, czego powinniśmy się spodziewać. ... ...

5 miesięcy temu

Jeremy Clarkson wybrał samochód roku. To mała toyota

... zasłużyło na to miano. Mowa o Toyocie GR Yaris. 39754 Clarkson napisał, że jest to jeden z najbardziej emocjonujących samochodów, jakimi jeździł. A jak wiemy, jeździł wieloma. "To auto, które potrafi ... i 261 KM ubrane w niewielkie nadwozie to ...

2 dni temu

Japońskie diesle: D-4D Toyoty - nie wszystkie wersje są udane

... O ile japońskie silniki benzynowe są zazwyczaj rewelacyjne, o tyle diesle budzą niepewność i strach. Czy faktycznie jest się czego bać? To zależy, i to nie tylko od samego producenta, czego doskonałym przykładem jest Toyota. ... swoje ...

5 dni temu

Toyota RAV4 Adventure to zapowiedź przygody i wersji po liftingu

... Tak wygląda odświeżona Toyota RAV4. Na razie w limitowanym wydaniu Adventure, lecz najpóźniej na początku przyszłego roku do oferty powinny dołączyć inne wersje. Czego powinniśmy się spodziewać? ... Trzeba przyznać, że Toyota podeszła do kwestii ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie