SsangYong Chairman H

Generacja
SsangYong Chairman H Zobacz 2 zdjęcia

Chairman H to produkowany od 1997 model klasy wyższej średniej, wytwarzany przez południowokoreański koncern samochodowy SsangYong Motor Company.

Początkowo Chairman H oferowany był pod nazwą Chairman, jednak po wprowadzeniu do produkcji w 2008 roku nowego, większego modelu o tej samej nazwie firma zdecydowała się rozdzielić nazwy obu samochodów dodatkową literą. Chairman H jest obecnie sprzedawany tylko w Korei Południowej, jednak kopie tego wozu można dostać w Korei Północnej i Chinach. Oba auta są budowane na licencji SsangYonga.

W Korei Północnej bliźniaka tego samochodu produkuje firma Pyeonghwa. Auto nosi nazwę Zunma i oferowane jest od 2006 roku. Z kolei w Chinach wóz oparty na Chairmanie W (większy model) oferuje Roewe, sprzedając je pod nazwą 950.

Co ciekawe, Chairman jest też składany przez ukraiński UkrAVTO w warszawskich zakładach FSO i eksportowany na Ukrainę.

Nadwozie Chairmana H jest stonowane, jak na limuzynę klasy wyższej przystało. Linie karoserii są proste, a auto jako całość nie wyróżnia się spośród innych wozów azjatyckich tej klasy. Jednak im dłużej obserwuje się ten wóz, tym większe można odnieść wrażenie, że jest on podobny do jakiegoś innego auta. Oczywiście trudno sprecyzować do jakiego, ale przypomina któregoś Mercedesa.

W rzeczywistości Chairman H czerpie z kilku modeli po trochu. Przednie światła w pierwszej wersji tego modelu przypominały reflektory modelu CL pierwszej generacji firmy Mercedes-Benz. Osłona chłodnicy nawiązuje również do Mercedesów. Podobnie jest z linią biegnącą wzdłuż nadwozia i tylnymi światłami. Jednak nie powinno to wszystko dziwić, ponieważ SsangYong od dawna współpracuje z niemieckim producentem luksusowych samochodów.

Z technicznego punktu widzenia auto koreańskie jest oparte na niemieckim Mercedesie Klasy E (seria W124). Auto ma przeniesioną z Mercedesa strukturę podwozia, silniki, skrzynie biegów i układ napędowy. Chairman H jest jednak sporo dłuższy od tego Mercedesa i z wyglądu przypomina raczej Mercedesa Klasy S (seria W140). Z powodu bliskości stylistycznej i technicznej z Mercedesem na rynku niemieckim Chairman nie jest sprzedawany.

Od początku produkcji koreański samochód miał w ofercie trzy silniki benzynowe będące konstrukcjami firmy Mercedes-Benz. Najmniejszy z nich to 4-cylidnrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 2,3 l, która rozwija moc maksymalną 150 KM. O prawie 50 KM więcej (197 KM) generuje motor o 6 cylindrach ułożonych w rzędzie, które mają łączną objętość skokową 2,8 l.

Trzecim i najmocniejszym początkowo silnikiem był 3,2-litrowy R6 o mocy 220 KM.

W 2007 roku Chairman przeszedł lifting obejmujący nie tylko zmiany w nadwoziu, ale też we wnętrzu oraz palecie silnikowej. Jeśli chodzi o tę pierwszą kwestię, to największymi modyfikacjami są inne przednie reflektory, które mimo że nie pochodzą z żadnego z Mercedesów, kojarzą się z niemieckimi autami jednoznacznie, oraz atrapa chłodnicy, która teraz do złudzenia przypomina te z Mercedesów z początku lat 90.

SsangYong dodał nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik o objętości skokowej 3,2 l, który osiąga moc maksymalną 279 KM. Do tego zwiększono do 2900 mm rozstaw osi w wersji podstawowej i pojawiła się odmiana przedłużona o 300 mm. Standardem stała się 5-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, będąca nieco rozwiniętą starą konstrukcją Mercedesa.

Wraz z liftingiem zmieniła się oferta wyposażenia standardowego w Chairmanie H. Obejmuje ono teraz m.in. automatyczną klimatyzację, ABS, ESP, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, komputer pokładowy, cztery poduszki powietrzne i skórzaną tapicerkę.

Model Chairman H nie jest oficjalnie oferowany w Polsce.

3.60
Ocena na postawie 36 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSsangYong
ModelSsangYong Chairman
Produkcja od1997
Produkcja do2003

Wybrane wersje SsangYong Chairman H

Inne generacje SsangYong Chairman

Inne modele SsangYong

SsangYong Chairman H: newsy, testy i recenzje

Jechał 236 km/h na ekspresówce. Policjanci nie mieli litości

... Droga ekspresowa to nie niemiecka autostrada bez ograniczeń prędkości. Kierowca audi najwyraźniej jednak o tym zapomniał. Na trasie S3 w okolicach Myśliborza rozpędził swoje auto do 236 km/h. Teraz odpowie przed sądem ... Funkcjonariusze ...

2 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

142 km/h na ograniczeniu do 40. Policja ma nową "ulubioną" drogę

... 22 mandaty - takim wynikiem koszalińska policja zakończyła pierwszy dzień od oddania nowej drogi w mieście. Tamtejsi kierowcy chętnie korzystają ze świeżutkiej dwupasmówki. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że obowiązuje tam ograniczenie do ...

7 dni temu

Jechał 171 km/h w zabudowanym. Chciał być w domu przed policją

... Przekroczenie prędkości o 121 km/h to wyczyn, który trudno wytłumaczyć w racjonalny sposób. Kierowca zatrzymany przez gorzowskich policjantów miał jednak powód, by być w domu na czas. Zbliżała mu się bowiem godzina policyjnego dozoru. ... ...

25 minut temu

Rekordzistka z mercedesa jechała 165 km/h w terenie zabudowanym

... Policjanci z krapkowickiej grupy speed patrolujący drogę wojewódzką numer 416 zatrzymali 36-letnią kobietę, która zdecydowanie przesadziła z prędkością. Jadąc przez miejscowość Pietna miała na liczniku 165 km/h. Kara musiała być surowa. ... 165 ...

3 miesiące temu

Nowy SsangYong Korando już z polskim cennikiem

... Choć nowa generacja SsangYonga Korando pojawi się w oficjalnej sprzedaży dopiero wiosną 2020 roku, już dziś wiemy, ile trzeba będzie za nią zapłacić. Kompaktowy SUV z Korei jest całkiem atrakcyjnie wycenioną propozycją. ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie