Renault Laguna 3 generacji

Generacja
Renault Laguna 3 generacji

Po trzynastu latach od prezentacji pierwszego modelu średniej klasy limuzyny Renault na targach Frankfurt Motor Show 2007 pokazana została trzecia już odsłona Laguny. Francuzi, chcąc wynagrodzić klientom awaryjność poprzednich generacji, wzięli się do roboty i zaprezentowali światu wyniki właśnie w postaci Renault Laguny III.

Inżynierowi zaskoczyli wszystkich innowacyjnością, udostępniając klientom nie dwie (jak dotychczas), ale trzy wersje nadwoziowe nowej Laguny. Tak więc można wybierać pomiędzy liftbackiem, kombi (GrandTour) a pokazanym 24 maja 2008 r. na festiwalu filmowym w Cannes Renault Laguna Coupé.

W Genewie w tym samym roku, w którym zaprezentowano wersję coupé francuskiego auta, pojawiło się także Renault Laguna GT. Ta usportowiona opcja Laguny miała nie instalowany dotąd w samochodach tej marki system tylnych kół skrętnych ActiveDrive. Pozwala on na skręt kół tylnej nawet o 6 stopni. Przy prędkości do 60 km/h koła te skręcają w stronę przeciwną do kół osi przedniej, a przy jeździe powyżej 60 km/h w tę samą stronę co koła przednie.

Lagunę można nabyć z jedną z pięciu jednostek benzynowych (1,6 110 KM; 2,0 140 KM; 2,0 Turbo 170 KM - automatyczna skrzynia biegów i 2,0 Turbo 204 KM) lub jednym z siedmiu silników Diesla (1,5 dCi110 KM; 2,0 dCi130 KM, 150 KM, 175 KM; 2,0 dCi GTI oraz 3,0 dCi235 KM). Większość z dostępnych jednostek ma 16 zaworów (wyjątkami są benzynowe 2,0 Turbo i wysokoprężne 3,0 dCi – 24 zawory).

W 2009 r. Lagunę poddano lekkiemu liftingowi. Zmiany, jak było do przewidzenia, podobnie jak w poprzednich generacjach obejmowały pas przedni i tylne światła. Zmodyfikowano także wnętrze, niektóre elementy tapicerki zostały zaadaptowane z wersji GT, która po faceliftingu została nazwana Dynamique.

Renault Lagunę III po zmianach wprowadzonych w 2009 r. zaoferowano klientom w kilku wersjach wyposażeniowych: Expression, Tech Run, Bose Edition i Initiale. Kolejne z wymienionych opcji mają coraz lepsze wyposażenie. Oczywiście tak jak w przypadku poprzednich modeli najbogatsza jest Initiale, która zawiera m.in. system nagłośnienia Bose, elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawienia po stronie kierowcy, elektryczny hamulec ręczny, system wspomagania parkowania przodem i tyłem (z sygnalizacją świetlną i dźwiękową), system Renault HandsFree z kartą i wiele innych udogodnień, które umilą podróż nawet najbardziej wymagającym amatorom czterech kółek.

Renault, wprowadzając na rynek najnowszą Lagunę, zaskoczyło wszystkich możliwością zakupu tego pojazdu w limitowanej wersji Black Edition. Samochód został wyposażony w pakiet stylistyczny GT Look Pack mający poprawić wygląd karoserii. Zestaw ten zawiera nowy zderzak przedni, zmodyfikowany grill oraz przyciemnione klosz lamp przednich i tylnych. Zamontowano również nowe 16-calowe felgi aluminiowe. Mimo sportowego charakteru tego auta klienci mają do dyspozycji pakiet Comfort Pack obejmujący system czujników wspomagających parkowanie oraz bezkluczykowy system Renault hands-free. W wyposażeniu auta znajduje się również ABS, ESP, złącze Bluetooth czy spryskiwacze biksenonowych reflektorów.

Paleta dostępnych silników obejmuje jednostki dCi 110KM eco i dCi 130KM. Pierwszy motor spala średnio 4,9 l/100 km i emituje 130 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Drugi silnik charakteryzuje się zużyciem paliwa na poziomie 6 l/100 km oraz emisją wynoszącą 157 g/km. Laguna Black Edition oferowana jest z czterema odmianami lakieru metalicznego: Pearlescent Black, Ardoise Grey, Eclipse Grey i Platine Grey. Francuskie ceny modelu to 25 800 euro za wersję sedan i 27 000 euro za wariant kombi.

4.12
Ocena na postawie 46 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Laguna
Produkcja od2007
Produkcja do2011

Wybrane wersje Renault Laguna 3 generacji

Inne generacje Renault Laguna

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (12)

Renault Laguna 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Pożegnamy Renault Sport? Szybkie modele dostaną znaczki Alpine

... Renault Sport znane też jako R.S. to prawdziwa legenda w świecie hothatchy. Zarówno Clio, jak i Megane sygnowane tymi oznaczeniami dobrze zapisały się w historii motoryzacji. Wszystko wskazuje jednak, że przyszłe modele nie będą kontynuować ...

4 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Volkswagen ID.3 rozbity przez Euro NCAP. Wyniki nie zaskakują

... Pięć gwiazdek i nieco rozczarowujący wynik w zakresie ochrony pieszych. Oto rezultat testów zderzeniowych elektrycznego Volkswagena ID.3. To druga po Toyocie Yaris próba przeprowadzona z wykorzystaniem nowego systemu ocen. ... Elektryczny ID.3 ...

2 dni temu

DS 3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy

... DS 3 Crossback to awangardowy samochód, który w wersji elektrycznej jest chyba jeszcze lepszy. Przeszkadza tylko cena. ... jeszcze nie są tak szanowane jak drogie samochody, które Niemcy czy Anglicy sprzedają od dziesięcioleci, ale są na dobrej ...

2 tygodnie temu

Marcin Prokop sprzedaje swoje BMW. Jest jednym z jego ulubionych aut

... Stare, ale jare BMW Serii 3 kultowej już generacji E30 zostało wystawione na sprzedaż przez pana Piotra, który opiekuje się autami Marcina Prokopa. Dziennikarz rozstaje się z nim ze smutkiem, ale zapewnia, że "dla nowego właściciela będzie to ...

tydzień temu

Ponad 80 proc. aut sprzedanych w Norwegii ma wtyczkę. To nowy rekord

... Norwegowie pokochali auta elektryczne. Nie ma drugiego kraju na świecie, w którym samochody z wtyczką cieszyłyby się aż takim wzięciem. We wrześniu padł kolejny rekord, który w dużej mierze jest wynikiem ogromnej popularności nowego VW ID.3. ... ...

3 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie