Mitsubishi Space Wagon Typ N30/N40

Generacja
Mitsubishi Space Wagon Typ N30/N40

Space Wagon (N30/N40) drugiej generacji produkowany był w latach 1991-1998, a w Polsce oferowany w latach 1993-1998. Na rynku japońskim sprzedawano go pod nazwą Mitsubishi Chariot i Mitsubishi Chariot Grandis. Na niektórych rynkach Space Wagon nazywał się Expo lub Nimbus. Space Wagon był również wytwarzany przez południowokoreańską firmę Hyundai pod nazwą Santamo.
Produkcja Mitsubishi odbywała się w japońskiej fabryce w Aichi oraz w nowozelandzkiej fabryce znajdującej się w mieście Parirua.

Nadwozie auta było nowoczesne, ale nie można go nazwać ekstrawaganckim. Zaletą tego typu karoserii jest to, że wolniej się starzeje w oczach klientów. Wysokie nadwozie z dużymi przeszklonymi powierzchniami zapewniało bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, jednak silnie nagrzewało się w słoneczne dni. Dostęp do środka trzeba określić jako bardzo dobry.

Mitsubishi Sapce Wagon (II) to samochód 5-drzwiowy, ale przystosowany do przewozu siedmiu osób. Środkowy rząd siedzeń mógł być przesuwany do przodu lub do tyłu tak, żeby zapewnić dużą ilość miejsca dla jego pasażerów lub ułatwić zajmowanie miejsc na dwóch niewielkich fotelach z tyłu.
W środkowym i tylnym rzędzie siedziska były ze sobą połączone (jedna kanapa), a oparcia podzielone w proporcji po 50%, z możliwością złożenia. Środkowy rząd dało się złożyć tak, żeby utworzyć płaską podłogę, co pozwalało zwiększyć przestrzeń ładunkową Space Wagona.

Siedziska samochodu nie były za małe nawet dla dość rosłych klientów europejskich (co na początku lat 90. było bolączką wielu japońskich aut) i zapewniały przyzwoity komfort podróżowania. Space Wagon nie był samochodem luksusowym i w zasadzie poza systemem ABS na jego pokładzie nie znajdowało się żadne inne wyposażenie zwiększające komfort czy bezpieczeństwo jazdy. Była możliwość nabycia poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, a także klimatyzacji oraz w późniejszym czasie systemu ESP.

Space Runner gwarantował przyzwoity komfort podróżowania, w czym pomagało komfortowo zestrojone niezależne zawieszenie wszystkich kół. Van Mitsubishi miał przeciętne hamulce, jednak nie były one wystarczające jak na paletę stosowanych silników.

Z poprzedniej (pierwszej) generacji samochodu pozostał 2-litrowy silnik 4G63. Była to montowana z przodu jednostka napędowa o czterech cylindrach. Silnik miał rozrząd z jednym wałkiem oraz po dwa zawory na każdy cylinder. 4G63 rozwijał moc 102 KM.

Na samym początku produkcji dostępny był też 1,8-litrowy motor benzynowy o kodzie 4G37. Była to przestarzała 8-zaworowa jednostka napędowa pochodząca jeszcze ze Space Wagona pierwszej generacji. Szybko jednak się z niej wycofano.

Miejsce diesla sprzedawanego pod maską Space Wagona (I) zajął nowszy motor 4D68T. Ta 2-litrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem osiągała moc 82 KM.

Pojawiły się także trzy nowe silniki benzynowe. Najmniejszy z nich miał 1,8 l objętości skokowej i układ rozrządu wykonany w technice 16-zaworowej. Rozwijał on moc 122 KM. Jeszcze mocniejszy był 2-litrowy motor o 4 cylindrach i 16 zaworach, który miał 133 KM.

W 1993 roku na rynku amerykańskim zadebiutował Space Runner z 2,4-litrowym sercem 4G64. Silnik ten (również 16-zaworowy) generował moc 152 KM i maksymalny moment obrotowy 214 Nm.
Obecnie coraz rzadziej można spotkać Mitsubishi Space Wagon na rynku wtórnym. Samochód ten jest ceniony przede wszystkim za obszerne wnętrze, dobrą widoczność i niezawodność. Wady auta to niskiej jakości wyciszenie kabiny (szczególnie dokuczliwy jest w niej dźwięk silnika Diesla) oraz mała ekonomiczność silników (zwłaszcza jednostki benzynowe potrafią być paliwożerne).

Space Wagon był produkowany też w wersji krótkiej (5-osobowej) i sprzedawany m.in. pod nazwą Space Runner i RVR. Space Wagon N30/N40 został w 1997 roku zastąpiony nowszą konstrukcją.

4.25
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Space Wagon
Produkcja od1991
Produkcja do1998

Wybrane wersje Mitsubishi Space Wagon Typ N30/N40

Inne generacje Mitsubishi Space Wagon

Inne modele Mitsubishi

Mitsubishi Space Wagon Typ N30/N40: newsy, testy i recenzje

Pierwszy w historii rajd na terenie rafinerii Grupy LOTOS

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

... Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi ...

2 miesiące temu

Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

... Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony ...

tydzień temu

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

3 miesiące temu

Mitsubishi eK Space - nowy kei car dla Japonii

... w zatłoczonych centrach miast, a stylistyka schodzi na dalszy plan. Na zbliżającym się salonie samochodowym w Tokio Mitsubishi zaprezentuje dwa nowe kei cary: eK Space i eK Space Custom. ... Kei cary to niewielkie samochody z małymi jednostkami ...

dawno temu

IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze

... Mój trzeci, a ogólnie czwarty zlot Mitsubishi zaliczony. Tym razem odbył się na Mazurach w okolicach Mrągowa i Mikołajek. W odróżnieniu od poprzednich było mniej jeżdżenia, ale za to więcej kontaktu z historią i ludźmi. ... Od czterech lat ...

6 miesięcy temu

Pierwsze Mitsubishi Space Star, które staną się rajdówkami

... Mpart AB z Örebro otrzymał pierwszą partię Mitsubishi Space Star, które przygotuje w specyfikacji R5 do sezonu 2015. ... Na razie wystąpiono o homologację krajową w Szwecji, ale spodziewana jest także homologacja międzynarodowa ponieważ ...

dawno temu

Mitsubishi Space Star (2016) po liftingu wjeżdża do Europy

... Nowego Space Stara dla rynku europejskiego zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Brukseli, który nie jest szczególnie istotny dla świata motoryzacji. Data polskiej premiery odświeżonego auta ... nie jest jeszcze ustalona, ale w salonach ...

dawno temu

Mitsubishi Space Star 1,2 MIVEC - pierwsza jazda

... Na początku września odbyła się oficjalna, polska premiera najnowszego modelu marki Mitsubishi, który ma zastąpić na rynku Colta. Mitsubishi Space Star to nazwa brzmiąca znajomo i wielu osobom ... przywołuje miłe wspomnienia, ponieważ ostatni ...

dawno temu

Odświeżone Mitsubishi ASX oraz Space Star w Los Angeles

... Podczas salonu samochodowego w Los Angeles zaprezentowano dwa odświeżone modele Mitsubishi jakimi są Outlander Sport oraz Mirage. Te same auta są i u nas na rynku, ale pod nazwami ASX i Space Star. Amerykanie dostali już nowe wersje, my będziemy ...

dawno temu

Mitsubishi Space Star 1,2 MT Intense - test

... Mitsubishi Space Star to kolejne auto obok Nissana Micry, które trudno jednoznacznie zakwalifikować do konkretnego segmentu. Samochód ten to miks łączący zalety dwóch bliskich sobie światów: klasy A oraz B. Czy teoretycznie dobre połączenie w ...

dawno temu

Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty

... 37 lat – tyle na rynku utrzymała się jedna z najistotniejszych i najlepszych terenówek, jakie zobaczyły bezdroża. Produkcja Mitsubishi Pajero skończy się w sierpniu, a Europa pożegna się z tym modelem. W polskich salonach pozostało kilkanaście ...

8 miesięcy temu

Używane Mitsubishi Space Star [awarie i problemy]

... Na rynku aż roi się od różnej maści minivanów, tym razem weźmiemy pod lupę Mitsubishi Space Star. Samochód, który uchodzi za bezawaryjny, ale nie grzeszy urodą. Czy stereotypy dotyczące japońskiej ... Używane Mitsubishi Space Star – historia ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie