Lexus IS 2 generacji

Generacja
Lexus IS 2 generacji

Lexus IS drugiej generacji to konstrukcja bardziej popularna i dużo lepiej rozpoznawalna na ulicach niż poprzednik. Został on zaprezentowany na salonie w Nowym Yorku w 2005 roku. Podobnie jak poprzednia generacja miał za zadanie skutecznie walczyć z niemiecką konkurencją w swoim segmencie, czyli klasie D premium.

Druga generacja doczekała się większej liczby wersji silnikowych. Dużą nowością była wersja diesel, dostępna wyłącznie na Starym Kontynencie. IS z silnikiem wysokoprężnym pod maską nosi oznaczenie IS 200d lub IS 220d w zależności od wersji mocy (150 lub 177 KM). Najsłabsza benzyna to silnik 2,5 V6 o mocy 208 KM (IS 250). Wyżej znajduje się wersja IS 300 o mocy 231 KM osiąganej z silnika 3,0 (tylko rynki azjatyckie). Na szczycie standardowej gamy jest silnik V6 (moc 310 KM, pojemność 3,5 l) dostępny w USA, Kanadzie i Japonii IS 350, dysponujący. Wersje IS 250 i 350 można zamówić z napędem na wszystkie koła, jeśli kogoś nie zadowala napęd wyłącznie na tylną oś.

Jak każdy Lexus, także ten naszpikowany jest do granic możliwości nowinkami technicznymi. Poczynając od prozaicznych już poduszek w każdym możliwym miejscu, poprzez systemy zapobiegające kolizji. Sylwetka drugiego IS-a została zaprojektowana zgodnie z filozofią L-finesse, dzięki czemu nawet gdy pojazd stoi, sprawia wrażenie, jakby był w ruchu. Mimo że IS to sedan, jego wygląd nawiązuje do coupé, ale chyba najlepiej określić go jako czterodrzwiowego fastbacka. W skrócie, ten samochód naprawdę może się podobać. Wyraźnie odróżnia się od swojej niemieckiej konkurencji, która ma bardziej toporne, ale również niebrzydkie linie.

Wnętrze drugiej generacji Lexusa IS to elegancja i prostota. A to zasługuje na słowa uznania. Widać, że Japończycy nie chcieli na siłę nic upiększać i nie dodawać niczego, co zbędne. Dzięki temu nic nie mogło zepsuć harmonii panującej na desce rozdzielczej i w całej kabinie pasażerskiej. Za mało fantazji? Może, ale na pewno nie martwi to potencjalnych właścicieli IS-a, bo ostatnie, na czym im zależy, to pretensjonalność i chęć zwrócenia na siebie uwagi. Dyskretny styl i subtelność oraz wysoki komfort to jest to, co w Lexusach się naprawdę liczy.

Spod tych sloganów wyrywa się jednak wściekła odmiana IS-a, a mianowicie Lexus IS F. Zaprezentowany został w styczniu 2007 i od razu zwrócił uwagę zapatrzonych w najmocniejsze wersje BMW, Mercedesa czy Audi. IS F rozwija niebagatelną moc 423 KM z ośmiocylindrowego silnika o pojemności 5,0. Ta szalona wersja przyspiesza do 100 km/h w czasie nieco przekraczającym 4,5 s. Wystarczy każdemu. Lexus IS F dostępny jest na rynku europejskim, jak również w USA oraz Japonii.

W 2009 roku linia IS przeszła delikatne modyfikacje, których nie można nazwać pełnoprawnym faceliftingiem. Zmiany były jedynie kosmetyczne. Ważniejsze jest to, że w tym roku do sprzedaży trafiła dwudrzwiowa wersja kabriolet. IS C(onvertible) dostępny jest w wersjach IS 250, 300 i 350. Wszystkie mają twardy składany dach.

Czy to lepsze rozwiązanie od klasycznego materiałowego dachu? Każdy niech oceni sam, na pewno jest bardziej praktyczne. Podobno w Lexusie IS C przy złożonym dachu nie wieje, co na pewno może zachęcić do kupna tych, którzy dbają o fryzurę. Ale czy urokiem kabrioletów nie był właśnie ten wiatr we włosach?

W czym drugi IS jest lepszy od niemieckich konkurentów? Na pewno atrakcyjniejsza jest cena i wyposażenie standardowe. Gdyby seria 3, klasa C lub linia A4 miały to, co u japońskiej marki znajduje się w standardzie, cena tych aut zamknęłaby się zdecydowanie powyżej ceny Lexusa IS. A w klasie premium liczy się nie tylko znaczek na masce/grillu, ale też luksusowe wyposażenie.

Drugi IS doczekał się wielu nagród, których nie sposób tu wymienić. Wspomnę tylko o jednej, dość ciekawej. Otóż Lexus IS został flotowym samochodem roku w kategorii średniej wyższej w Polsce.

Warto też poświęcić kilka słów udziałowi IS-a w sportach motorowych. Zmodyfikowana wersja IS 350 od 2008 roku występuje w serii Super GT w klasie GT300, a zmodyfikowaną wersję IS F można zobaczyć w wyścigach wytrzymałościowych, np. 24 Hours Nürburgring.

4.40
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLexus
ModelLexus IS
Produkcja od2005
Produkcja do2010

Wybrane wersje Lexus IS 2 generacji

Inne generacje Lexus IS

Inne modele Lexus

Oceny użytkowników (8)

Lexus IS 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie