Audi A8 D4/4H

Generacja
Audi A8 D4/4H
Audi A8 D4/4H - test i recenzja

Audi A8 od pierwszej generacji zachwycało poziomem zaawansowania technicznego. Ostatnia generacja o logotypie D4 to jednak prawdziwy pomnik techniki.

Nadwozie sportowej limuzyny zostało wykonane z aluminium w technologii Audi Space Frame. Skutkiem tego jest obniżenie jego masy o 40%. Między innymi dzięki temu samochód dobrze zachowuje się w zakrętach, a silnik zużywa relatywnie mało paliwa. Dla przykładu, konkurencyjne BMW serii 7 jest o około 200 kg cięższe. Niska masa własna A8 zaskakuje, jeśli wziąć pod uwagę jego wymiary. Długość wynosi 5,13 m, szerokość to 1,95 m, a wysokość 1,46 m. Dynamiczna stylistyka samochodu sprawia, że nie wygląda on ociężale, wręcz przeciwnie. W opcji znajdują się reflektory w pełni diodowe, spełniające wszystkie funkcje świateł. Rozwiązanie to jest efektywne, a przy tym ciekawie wygląda.

We wnętrzu jest luksusowo. Opcjonalne fotele tylne mają pełną regulację elektryczną. Kierowca ma do dyspozycji dwa wyświetlacze. Mniejszy umieszczony jest między prędkościomierzem a obrotomierzem i wyświetla najważniejsze informacje. Drugi to wysuwany ekran na konsoli środkowej. Za jego pomocą kierowca steruje systemem MMI. W nowym A8 ten system również zaskakuje innowacjami. Zastosowano panel sterujący w formie touchpada, który reaguje na dotyk. Dzięki temu kierowca może w wielu przypadkach wprowadzać dane, wpisując je za pomocą dotykowego panelu. Możliwe jest też sterowanie głosowe.

Dostęp do Internetu nie stanowi problemu również w Polsce, co jest dodatkowym atutem tego samochodu. To przydatne, ponieważ z Internetem współpracuje chociażby nawigacja wykorzystująca mapy Google. Najnowsze Audi A8 jest najbardziej multimedialną generacją modelu, a jego kokpit to istne centrum dowodzenia. Jakość wykonania wnętrza jest na najwyższym poziomie.

Do napędu flagowej limuzyny Audi wykorzystano nowoczesne jednostki napędowe. Turbodoładowany silnik 3,0 TFSI, wspomagany przez turbosprężarkę, rozwija moc 290 KM. Wolnossący silnik benzynowy 4,2 FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje 372 KM mocy.

Miłośnicy silników wysokoprężnych również znajdą coś dla siebie. Jednostka o pojemności 3,0 l ma moc 250 KM, a większy turbodiesel 4,2 TDI 350 KM.

Wszystkie silniki współpracują z nową, automatyczną skrzynią biegów charakteryzującą się ośmioma przełożeniami. Dzięki temu moment obrotowy wykorzystywany jest jeszcze efektywniej. Osiem przełożeń skrzyni biegów pozwala zaoszczędzić przy tym nieco paliwa.

Podobnie jak poprzednie generacje ta także występuje w przedłużonej wersji Long. Jest ona dłuższa o 13 cm i adresowana głównie do osób korzystających z usług szofera. Ta odmiana wraz z dwoma oddzielnymi siedzeniami tylnymi gwarantuje niebywały luksus w tylnym przedziale pasażerskim. Wygodne fotele rozkładają się do pozycji niemal leżącej, a chcąc się zupełnie zrelaksować, można skorzystać z funkcji masażu. Wersja Long dostępna jest z takimi samymi silnikami jak standardowe A8 oraz dodatkowo z potężnym silnikiem benzynowym o pojemności 6,3 l i wtryskiem bezpośrednim FSI, generującym moc 500 KM.

Zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Suspension z regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów jest w Audi A8 seryjnie montowane. Stanowi ono część szeroko pojętego systemu Audi Drive Select, który obejmuje również aktywny układ kierowniczy. Kierowca może też sterować pracą skrzyni biegów i przepustnicy. Tego typu konfiguracje pozwalają cieszyć się z komfortu, jaki oferuje Audi A8, a w razie potrzeby uczynić jazdę dynamiczną - auto będzie szybciej i żwawiej reagować na polecenia kierowcy. Na uznanie zasługuje układ hamulcowy, który potrafi zatrzymać auto klasy wyższej na dystansie 35 m z prędkości 100 km/h.

Trzecia generacja A8 to luksusowa limuzyna o sportowym charakterze. Kusi nowoczesną techniką oraz szeregiem innowacji. Jest to niewątpliwie jedna z najciekawszych propozycji dla najbardziej majętnych klientów.

3.91
Ocena na postawie 15 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
ModelAudi A8
Produkcja od2010
Produkcja do2013

Wybrane wersje Audi A8 D4/4H

Inne generacje Audi A8

Inne modele Audi

Audi A8 D4/4H: newsy, testy i recenzje

Premiery Audi na targach IAA: oczekiwania kontra rzeczywistość

Markus Duesmann odchodzi z BMW. Zostanie CEO Audi

... BMW jest bez wątpienia największym rywalem Audi. Dwie marki premium celujące w podobną grupę klientów i pochodzące z tego samego kraju, które niechętnie wymieniają się zasobami i pracownikami. Czasem jednak dochodzi do nietypowych transferów, ...

tydzień temu

Premiery Audi na targach IAA: oczekiwania kontra rzeczywistość

... Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Audi zaprezentowało cały szereg futurystycznie wyglądających modeli koncepcyjnych. Mają one rozbudzić nasz apetyt na auta, które już teraz można znaleźć ... Audi na Międzynarodowych Targach Samochodowych ...

4 dni temu

Nowe Audi Q3 Sportback. Ciekawe, ale nie rewolucyjne poszerzenie gamy

... Audi Q3 doczekało się nowej odmiany nadwozia – Sportback. Pod tą teoretycznie sportową nazwą ukrywa się auto zarysowane nieco bardziej dynamicznie, ale nie różniące się znacząco od swojego starszego i zachowawczego brata, czyli zwykłego Q3. ... ...

3 tygodnie temu

Frankfurt 2019: Nowe Audi RS7 Sportback w całej okazałości

... Nowe Audi RS7 debiutuje we Frankfurcie. Wygląda zjawiskowo i jest naprawdę zaawansowane technologicznie, choć większość z zastosowanych tu rozwiązań znamy już w nowego RS6, które zaprezentowano kilka tygodni wcześniej. ... Zacznijmy od różnic - ...

2 tygodnie temu

Jednak bez diesla. Audi pochwaliło się nowym S8

... Najnowsza odsłona topowej limuzyny z Ingolstadt nareszcie doczekała się swojej sportowej odmiany. Co ciekawe, Audi S8 w przeciwieństwie do swoich mniejszych braci spod znaku "S" nie jest napędzane mocnym dieslem. Niemcy zdecydowali się na ...

3 miesiące temu

Audi A8 W12 Avant Allroad. Na taki pomysł wpadli Włosi

... postanowili połączyć wszystko to, co Audi ma do zaoferowania – nowoczesne wyposażenie (A8), pojemność nadwozia Avant (kombi) oraz beztroskę podróżowania podniesionym autem (Allroad). 25278 Bazą do projektu ... jest poprzednia generacja Audi A8 ...

9 miesięcy temu

Frankfurt 2019: Audi AI:Trail Quattro jest konceptem nie z tej ziemi

... Audi i stuprocentowa terenówka? Dlaczego nie? Niemiecki producent przyjechał do Frankfurtu z pojazdem wyglądającym jak osobowe wcielenie marsjańskiego łazika. AI:Trail zapewne nigdy nie trafi do produkcji. Szkoda, bo to naprawdę ciekawy pojazd. ...

2 tygodnie temu

Akcje serwisowe - Škoda, Seat, Audi i Mercedes z problemami

... Cztery marki - Škoda, Seat, Audi i Mercedes wezwą swoich klientów do warsztatów w związku z akcjami serwisowymi. Problem dotyczy 9 modeli aut w ilości kilku tysięcy egzemplarzy. ... . 10127 Obejmie ona takie modele jak: Mercedes, Typ: 205 (Klasa ...

miesiąc temu

Audi ma w planach kolejne SUV-y. Zadebiutują do 2021 roku

... Jeśli uważaliście, ze obecna gama modelowa Audi jest obszerna, możecie się zdziwić. W ciągu najbliższych dwóch lat niemiecki producent zamierza wprowadzić na rynek kilka nowych propozycji. Każda z nich będzie reprezentantem modnego segmentu ...

4 tygodnie temu

Nowe Audi RS6 Avant: premiera 600-konnej bestii z nadwoziem kombi

... Najnowsze Audi RS6 nie będzie mocniejsze od poprzednika, ale zostanie utrzymana koncepcja superszybkiego kombi. Jest też napęd na cztery koła oraz jako nowość - zelektryfikowany silnik. ... silnik RS6 Jednostka napędowa 4.0 TFSI V8 montowana w ...

miesiąc temu

Audi RS 8 powstało naprawdę. Prototyp ujrzał światło dzienne

... Gdy Audi zaprezentowało poprzednią generację modelu S8 Plus, od razu zaznaczyło, że jeszcze szybsza wersja RS 8 nigdy nie powstanie. Jak się teraz okazuje – powstała. Jedyny istniejący egzemplarz, jak gdyby nigdy nic, został właśnie wystawiony ...

2 miesiące temu

Audi A3 Cabriolet może nie doczekać się następcy

... Kiedyś niemalże każdy kompakt miał swój otwarty odpowiednik. Dziś na polu walki zostały głównie marki premium, a i to niebawem może się zmienić. Przykładem jest Audi, które podobno nie planuje następcy modelu A3 Cabriolet. ... Mazdy MX-5 lub ...

2 miesiące temu

Audi SQ2 podkręcone do prawie 500 KM

... SQ2 to najmniejszy, sportowy crossover w gamie Audi. Mimo niewielkich rozmiarów, auto zaskakuje mocą, która w serii wynosi aż 300 KM. Mogłoby się wydawać, że to w zupełności wystarcza. Niemiecka firma tuningowa zdołała jednak wycisnąć z silnika ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie