Mercedes-Benz CLC

Model
Mercedes-Benz CLC Zobacz 5 zdjęć

Mercedes CLC to hatchback wprowadzony równolegle z C-klasą generacji W204. Zaliczany jest do segmentu C Premium. Prezentacja odbyła się w 2008 roku na imprezie Mercedes-Benz Fashion Week Berlin, a produkcja zakończyła się 2 lata później, choć pojazd sprzedawany był do 2011 roku. Montaż odbywał się w Brazylii, w mieście Juiz de Fora, niedaleko Rio de Janeiro.

Samochód bazuje na płycie podłogowej znanej z C-klasy W203, a jego stylistyka nawiązuje do modelu W204. Przód został odświeżony dzięki zamontowaniu zderzaków o nowej stylistyce i innych dodatków nadwozia. Producent twierdzi, że zmieniono 1800 elementów. Wiele elementów zapożyczono z Mercedesa SLK, takich jak układ kierowniczy ze wspomaganiem i zawieszenie. Samochód ma drzwi i dach z wersji C Sportcoupe. Jego konkurencją na rynku jest BMW Serii 1 Coupe.

Mercedes CLC jest niewielki z zewnątrz. Mierzy 4452 mm długości, 1728 mm szerokości i 1405 mm wysokości. Rozstaw osi to 2715 mm. Masa własna zaczyna się od 1470 kg i może wynieść nawet 1550 kg (w zależności od wyposażenia czy silnika). We wnętrzu pasażerowie zasiadający na przednich fotelach mają do dyspozycji tyle samo miejsca co w Sportcoupe. Z tyłu jest jednak ciasno.

Wyposażenie samochodu już w standardzie jest bogate, obejmuje elektrycznie otwierane szyby, podgrzewane i elektryczne lusterka, klimatyzację, komputer pokładowy, systemy ESP i ABS, pakiety poduszek powietrznych czy skórzaną tapicerkę w wielu wariantach kolorystycznych. Auto odziedziczyło zaktualizowany system nawigacji satelitarnej po Sportcoupe (można było go zamówić za dopłatą). Jeśli portfel klienta pozwalał na dowolne przebieranie w opcjach, pokład CLC mógł stać się godnym miana prawdziwej limuzyny Mercedesa.

Do CLC producent oferował dużo silników benzynowych i dieslowskich. Najsłabszy model oznaczony CLC160 BlueEFFICIENCY miał 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 l i generował 129 KM i 220 Nm. Kolejny na liście motor to CLC180 Kompresso, który z jednostki 1,8 l (R4) rozwijał moc 143 KM i moment obrotowy taki sam jak w poprzednim silniku. Kolejny na liście był CLC200 Kompressor (R4 – 1,8 l pojemności) dysponujący 184 KM i 250 Nm. Przedostatni silnik benzynowy to CLC230 o pojemności 2,5 l, dostarczający 204 KM oraz 245 Nm momentu obrotowego. Najmocniejszym motorem było 3,5 l V6 – z 272 KM i 350 Nm pod maską. Silniki te rozpędzały Mercedesa CLC do 100 km/h w czasie od 9,7 s do 6,3 s w wersji CLC350. W tej wersji zastosowano ogranicznik prędkości maksymalnej (do 250 km/h). Pozostałe jednostki rozpędzały się do 220-240 km/h.

Gamę silników wysokoprężnych otwierała wersja CLC200 CDI o pojemności 2,2 l i mocy 122 KM oraz 270 Nm. CLC220 CDI generował już 150 KM oraz 340 Nm. Kolejny na liście był CLC250 CDI, rozwijający moc 204 KM i 500 Nm. Najmocniejszym dieslem był 6-cylindrowy agregat w układzie widlastym o pojemności 3,0 l, zapewniający 224 KM i ogromny moment obrotowy wynoszący 510 Nm. Samochód z dieslem pod maską rozpędzał się do 100 km/h w czasie od 11,3 s (w wersji CLC 220 CDI) do 7,0 s (odmiana CLC 250 CDI). Prędkość maksymalna dwóch najmocniejszych jednostek wysokoprężnych była ograniczona do 250 km/h, a słabsze diesle rozpędzały się do 206 km/h (CLC200 CDI) i 224 km/h (CLC220 CDI).

Każdy z oferowanych silników zestawiano z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Jedynie mocniejsze jednostki V6 można było na życzenie połączyć z automatyczną skrzynią o 5 przełożeniach lub z nowoczesnym 7G-Tronikiem z funkcją wybierania biegów dzięki łopatkom umieszczonym przy kierownicy (Direct Select).

4.16
Ocena na postawie 51 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
TypSamochód osobowy
SegmentC

Inne modele Mercedes-Benz

C - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Mercedes-Benz CLC: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie