Ferrari 360

Model
Ferrari 360 Zobacz 3 zdjęcia

Do premiery Ferrari 360 doszło w 1999 roku Szwajcarii, gdzie cyklicznie mają miejsce pokazy motoryzacyjne znane pod nazwą Geneva Motor Show. Produkcja modelu 360 rozpoczęła się również w 1999 roku i przez cały czas odbywała się wyłącznie we Włoszech, w słynnej fabryce Ferrari położonej w miejscowości Maranello na północy kraju. Łącznie powstało ponad 16 tys. sztuk modelu Ferrari 360.

Model 360 zastąpił w ofercie Ferrari samochód Ferrari F355. Natomiast po zaprzestaniu produkowania Ferrari 360, włoska firma wprowadziła w jego miejsce Ferrari F430.

Ferrari 360 – najważniejsze informacje

Za design Ferrari 360 odpowiada renomowana firma Pininfarina, której dziełem są m.in. takie samochody jak Ferrari Testarossa czy Rolls-Royce Camargue. Co ciekawe przy produkcji modelu 360 firma Ferrari współpracowała też z przedsiębiorstwem Alcoa wytwarzającym aluminium na ogromną skalę. Celem było stworzenie innowacyjnego, wyjątkowo lekkiego podwozia do Ferrari 360. Ta sztuka się udała - Ferrari 360 było o 28 proc. lżejsze od Ferrari F355, i to pomimo większych rozmiarów tego auta.

Ferrari 360 pojawiło się na rynku w 3 odsłonach. Pierwszą było Ferrari 360 Modena, a dwa lata później w salonach pojawiło się też Ferrari 360 Spider. W przeciwieństwie do modelu Ferrari 360 Modena, Spider jest kabrioletem, ale i tak te samochody łączy wiele wspólnego. Niemniej Ferrari 360 Spider uchodzi za ulepszoną wersję Modeny, ponieważ wzmocniono w nim progi i płytę podłogową, a także przeprojektowano przednią szybę.

W późniejszym czasie rodzinę samochodów spod znaku Ferrari 360 uzupełniła jeszcze wersja Challenge Stradale. Ferrari 360 Challenge Stradale to w założeniu bardziej ekskluzywna wersja Modeny. Powód? Opcjonalne dla Modeny wyposażenie w Ferrari 360 Challenge Stradale stało się standardem. Poza tym 360 Challenge Stradale od Ferrari jest łatwiejszy w prowadzeniu i ma zamontowane większe felgi.

Ciekawostką jest fakt, że Ferrari wyprodukowało też model 360 Barchetta. Tyle że... powstał tylko jeden egzemplarz tego samochodu, który był ślubnym prezentem dla byłego prezesa firmy, Luki de Montezemolo.

Wymiary Ferrari 360 wskazują jednoznacznie na sportowy charakter tego auta. Samochód jest bowiem bardzo płaski, gdyż ma tylko 1,21 m wysokości, a jego szerokość wynosi przy tym sporo, bo 1,92 m. Ferrari 360 ma ponadto prawie 4,5 m długości, a jego waga, w zależności od wersji, wynosi 1,49 t (Ferrari 360 Modena) lub 1,55 t (Ferrari 360 Spider).

Ceny Ferrari 360 na rynku wtórnym zaczynają się od około 200 tys. zł. Należy jednak pamiętać, że zakup Ferrari 360 to nie jest jednorazowy wydatek. Powód? Spalanie w Ferrari 360 wynosi około 18 l na 100 km, a według innych szacunków – nawet 19 l! Na szczęście zbiornik paliwa w Ferrari 360 ma prawie 100-litrową pojemność.

Ferrari 360 – dane techniczne

Silnik Ferrari 360 jest umieszczony centralnie, a oferowano go w dwóch wersjach o mocy odpowiednio 400 oraz 425 koni mechanicznych. Oba modele silnika w Ferrari 360 to 8-cylindrowe jednostki DOHC o pojemności 3,6 l, które w głowicy mają umieszczone 2 wałki rozrządu.

W zależności od wersji silnika, Ferrari 360 może osiągnąć prędkość 296 bądź 300 km/h, a od zera do "setki" ten samochód rozpędza się w 4,5 lub 4,1 s.

Z kolei każda skrzynia biegów w Ferrari 360 ma 6 przełożeń. Co ciekawe w modelu 360 firma Ferrari nie zdecydowała się na montaż automatycznej przekładni. Klienci mieli do wyboru Ferrari 360 z manualną lub półautomatyczną skrzynią biegów.

4.79
Ocena na postawie 27 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFerrari
TypSamochód osobowy
SegmentS

Generacje Ferrari 360

Inne modele Ferrari

S - Inne modele

Ferrari 360: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 2: Manor House

Ban na silniki spalinowe od 2035 roku. Włochy: tak, ale nie

... Unia Europejska planuje wprowadzenie całkowitego zakazu sprzedaży aut z silnikami spalinowymi od 2035 roku. Włosi popierają ten pomysł, ale chcą, by nie dotyczył on wybranych producentów. Chodzi głównie o Ferrari czy Lamborghini. ... , że w 2020 ...

3 tygodnie temu

Czy Ferrari F40 nadaje się na szuter? Jeszcze jak!

... Ferrari, szczególnie te, które mają już kilka lat na karku, przez wielu właścicieli są traktowane jak eksponaty, które powinny spędzić resztę życia w klimatyzowanym garażu. Na szczęście nie brakuje też szaleńców, którzy chętnie nimi jeżdżą. I to ...

3 miesiące temu

Piekło zamarzło: elektryczne ferrari już w 2025 roku

... Elektryfikacja nie ominie nikogo, nawet Ferrari. Włoski producent supersamochodów zamierza stworzyć pierwszy model z wtyczką już w 2025 roku. Na spotkaniu akcjonariuszy potwierdził to sam dyrektor marki, John Elkann. ... W połowie kwietnia 2021 ...

5 miesięcy temu

Ferrari ma nowego szefa. Benedetto Vigna to człowiek spoza branży

... Bezkrólewie w Ferrari oficjalnie dobiegło końca. Louis Camilleri, który odszedł ze stanowiska w grudniu 2020 roku, zostanie zastąpiony przez Benedetto Vignę. 51-latek wcześniej nie zajmował się samochodami. Jak wpłynie to na przyszłość marki? ...

4 miesiące temu

Toto Wolff czyści swój garaż. Sprzedaje mercedesa i dwa ferrari

... Szef fabrycznego zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas może pochwalić się całkiem imponującą kolekcją aut. Część z nich właśnie trafiła na sprzedaż. To same rarytasy spod znaku Ferrari i Mercedesa, w tym model, który Wolff osobiście rozwijał ...

3 miesiące temu

Chińczycy celują w segment superaut. Pomoże im były szef Ferrari

... Chińczycy szybko się uczą, czego świetnym przykładem jest świat nowych technologii i gadżetów. Coraz lepiej radzą sobie także w motoryzacji, stopniowo wkraczając w wyższe segmenty rynku. Supersamochody nie są tu wyjątkiem o czym świadczą plany ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie