Jak przekazać 830 koni na tylną oś? W centrum rozwojowym Goodyeara dowiedziałem się jak projektuje się opony do Ferrari

Dysponujące potężną mocą przenoszoną wyłącznie na tylną oś Ferrari 12Cilindri wiele z dostępnych na rynku opon szybko rozniosłoby na strzępy. Zaprojektowania dla niego odpowiedniego ogumienia podjęły się dwie firmy. Na przykładzie tego modelu dowiaduję się, jak wygląda taki proces od momentu pierwszego spotkania z producentem auta.

Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lorenzo Marcinno'
Mateusz Żuchowski

04.11.2024 15:32

Rzeczywistość nigdy nie jest taka łatwa, jak się zapowiada na pierwszy rzut oka. O ile w ofertach firm oponiarskich znajdziemy ledwo kilka modeli, w praktyce każda z nich nieustannie rozwija całą mnogość różnych produktów. Pod tą samą nazwą handlową kryją się opony o odmiennych właściwościach zależnie od wymiarów czy… jednego niepozornego oznaczenia.

Warto na nie zwrócić uwagę. Jeśli na ścianie bocznej Goodyearów zobaczysz gwiazdkę, to znaczy, że jest to model przeznaczony do BMW. A0 oznacza Audi Original, ale jeśli jest to Audi z napędem quattro, to w tym samym miejscu powinien widnieć kod R01. Oznaczenia od N6 do N0 to kolejne typy opon dla Porsche. Co innego, jeśli pojawi się tam literka K. Jeśli taką zobaczysz, to masz przed sobą oponę zaprojektowaną do Ferrari.

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz, aby uzyskać nieograniczony dostęp do naszych ekskluzywnych artykułów, pogłębionych treści i eksperckich materiałów.

wywiadgoodyearFerrari
Wybrane dla Ciebie