Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Audi 90

Model
Audi 90 Zobacz 3 zdjęcia

Audi 90 jest samochodem klasy średniej, którego produkcja w Europie trwała od 1984 do 1991 r. Ponadto Audi 90 było wytwarzane w Ameryce Północnej, tyle że w latach 1987-1994. Obecnie w miejsce tego samochodu oferowane jest Audi A4.

Audi 90 – najważniejsze informacje

Audi 90 często było porównywane do Audi 80 i uchodziło powszechnie za lepiej wyposażoną, luksusową, a przy tym usportowioną odmianę tego auta. Niemniej przy powstawaniu modelu 90 inżynierowie niemieckiej firmy bazowali na wielu częściach wykorzystywanych wcześniej w produkcji Audi Coupe.

Audi 90 było sprzedawane z dwoma różnymi układami napędowymi. Pojazdy z napędem na wszystkie koła były znane pod nazwą Audi 90 Quattro. Poza tym oferowane były jeszcze egzemplarze, które posiadały napęd na przód i które nie miały odrębnej nazwy.

Co ciekawe rodzaj napędu zastosowanego w Audi 90 przekładał się też w pewnym sensie na wygląd tego samochodu. Pojazdy z napędem quattro wyróżniały się bowiem charakterystyczną "lotką" umieszczoną na klapie bagażnika.

Zauważalne były też różnice między Audi 90 i Audi 80. W zasadzie na całym nadwoziu Audi 90 można było znaleźć elementy, które pozwalały wyróżnić się temu autu na tle swojego "bliźniaka", takie jak szersze światła przednie, chromowane listwy oraz bardziej rozbudowane zderzaki z inaczej rozmieszczonymi reflektorami. Wnętrze Audi 90 skrywało natomiast nieco przeprojektowaną deskę rozdzielczą i fotele pokryte welurem z ramkowymi zagłówkami.

Co więcej klienci z bardziej zasobnymi portfelami mogli kupić Audi 90 z ciekawymi jak na tamte czasy udogodnieniami, takimi jak system ABS, klimatyzacja, elektryczne lusterka i szyby, podgrzewane fotele ze skórzanym obiciem czy szyberdach.

Audi 90 – dane techniczne

W Audi 90 montowano różne silniki, jednak przede wszystkim spalinowe z 4 lub 5 cylindrami rozmieszczonymi w jednym rzędzie, równolegle do wału korbowego. Były to głównie jednostki napędowe o pojemności wynoszącej równe 2 litry lub niewiele większej. Najmniejszy był 1.6-litrowy silnik TDI, który charakteryzował się jednocześnie najniższą mocą wynoszącą 80 koni mechanicznych.

W związku z tym Audi 90 z z silnikiem Diesla zużywało najmniej paliwa – średnio 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Dla porównania – spalanie Audi 90 z silnikami benzynowymi w tym samym cyklu mogło wynieść od 8.3 do nawet 10.3 l na każde przejechane 100 km.

Audi 90 było sprzedawane z 3 typami skrzyń biegów do wyboru. Najpopularniejsza była tradycyjna, 5-stopniowa przekładnia manualna. Natomiast miłośnicy automatycznej skrzyni biegów mogli wybrać samochód wyposażony w ten mechanizm mający od 3 do 4 przełożeń.

Audi 90 – opinie

Użytkownicy Audi 90 mieli zazwyczaj najmniej uwag do silników tego auta, które pracowały bez zarzutu i zapewniały niezłe osiągi. Raczej bezawaryjne były też skrzynie biegów montowane w modelu 90 od Audi. Mimo to w samochodzie zdarzały się usterki, chociaż przeważnie tylko drobne. Główną wadą Audi 90 były wysokie koszty utrzymania, których pod uwagę nie brało wiele osób decydujących się na zakup tego modelu.

4.68
Ocena na postawie 43 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Audi 90

Inne modele Audi

D - Inne modele

Audi 90: newsy, testy i recenzje

Opony całoroczne czy sezonowe - które wybrać?

Tak wygląda Audi Q6. Jest wielkie, ale u nas go nie kupicie

... Do gamy Audi dołącza właśnie nowy model. To SUV Q6, który wbrew matematycznej kolejności jest równie duży co Q7. W luksusowej kabinie zmieści kierowcę i pięciu pasażerów, a pod maską skrywa mocne silniki. Brzmi dobrze? Chińczycy się ucieszą. ... ...

3 tygodnie temu

Robert Lewandowski pożegna się z audi. Oto jego nowe auto służbowe

... Robert Lewandowski zmienił klub, co wiąże się również z wymianą służbowych czterech kółek. W Bayernie piłkarz mógł wybierać w ofercie Audi. Teraz będzie musiał zainteresować się samochodami hiszpańskiej marki Cupra. ... Producenci samochodów ...

miesiąc temu

Test: Audi RS 3 Limousine – nowy król hot hatchy

... Audi RS 3 to już nie hot hatch. To mega hatch. Ma atomowe przyspieszenie, 400 KM i napęd na cztery koła, który pozwala driftować. No tak, ale znamy to też z mercedesa. Jak zatem audi zostało królem segmentu? ... Audi RS3 Limousine – test wideo ...

miesiąc temu

Wojowniczy żółw ninja. Czyli 500-konne Audi RS3-R od ABT

... 400-konne Audi RS3 do flegmatycznych nie należy. Tym bardziej podrasowane przez ABT Sportline ze swoimi 460 KM. Ale niemieckiemu tunerowi to nie wystarczyło. Efekt? Zielony, choć bynajmniej nie eko. ... Najnowsza odsłona Audi RS3 jest na wskroś ...

miesiąc temu

Tuk-tuki od Audi. Wyjadą na drogi już w przyszłym roku

... Brzmi jak żart, ale elektryczna riksza z dumnie eksponowanym logo Audi żartem nie jest. Taka konstrukcja ma pojawić się na drogach Indii, a napędzana jest nie lada akumulatorami. ... w elektrycznych audi e-tronach. Gdy już nie spełniają swojej ...

2 miesiące temu

Audi z TDI przechodzi do historii. Na razie tylko w Holandii

... Diesle są na cenzurowanym od kilku dobrych lat. Sprzedaż silników wysokoprężnych na niektórych rynkach spadła tak bardzo, że przestała być opłacalna. Przykładem jest Audi, które właśnie wycofuje je z Holandii. ... dlatego, że nie jest zbyt ...

5 miesięcy temu

Audi A4 Allroad Quattro zyskało nowy pakiet. Wygląda agresywniej

... Choć Audi pracuje nad zupełnie nową generacją A4, nie traktuje obecnej po macoszemu, stale rozwijając ofertę. Przykładem jest wersja Allroad Quattro, która właśnie doczekała się pakietu Black Optics Pro Package. ... mogą też zdecydować się na ...

3 miesiące temu

Używane Audi A2: jedni mówią "niewypał", inni je uwielbiają

... Zadbany wygląda na nowszy, niż jest w rzeczywistości. Choć jest w segmencie B, ma nierzadko wyposażenie lepsze niż klasa średnia. Lekki, ekonomiczny i nie rdzewieje, bo wykonano go z aluminium. Jedni uważają, że to niewypał, inni go uwielbiają. ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie