Audi 90

Model
Audi 90 Zobacz 3 zdjęcia

Audi 90 jest samochodem klasy średniej, którego produkcja w Europie trwała od 1984 do 1991 r. Ponadto Audi 90 było wytwarzane w Ameryce Północnej, tyle że w latach 1987-1994. Obecnie w miejsce tego samochodu oferowane jest Audi A4.

Audi 90 – najważniejsze informacje

Audi 90 często było porównywane do Audi 80 i uchodziło powszechnie za lepiej wyposażoną, luksusową, a przy tym usportowioną odmianę tego auta. Niemniej przy powstawaniu modelu 90 inżynierowie niemieckiej firmy bazowali na wielu częściach wykorzystywanych wcześniej w produkcji Audi Coupe.

Audi 90 było sprzedawane z dwoma różnymi układami napędowymi. Pojazdy z napędem na wszystkie koła były znane pod nazwą Audi 90 Quattro. Poza tym oferowane były jeszcze egzemplarze, które posiadały napęd na przód i które nie miały odrębnej nazwy.

Co ciekawe rodzaj napędu zastosowanego w Audi 90 przekładał się też w pewnym sensie na wygląd tego samochodu. Pojazdy z napędem quattro wyróżniały się bowiem charakterystyczną "lotką" umieszczoną na klapie bagażnika.

Zauważalne były też różnice między Audi 90 i Audi 80. W zasadzie na całym nadwoziu Audi 90 można było znaleźć elementy, które pozwalały wyróżnić się temu autu na tle swojego "bliźniaka", takie jak szersze światła przednie, chromowane listwy oraz bardziej rozbudowane zderzaki z inaczej rozmieszczonymi reflektorami. Wnętrze Audi 90 skrywało natomiast nieco przeprojektowaną deskę rozdzielczą i fotele pokryte welurem z ramkowymi zagłówkami.

Co więcej klienci z bardziej zasobnymi portfelami mogli kupić Audi 90 z ciekawymi jak na tamte czasy udogodnieniami, takimi jak system ABS, klimatyzacja, elektryczne lusterka i szyby, podgrzewane fotele ze skórzanym obiciem czy szyberdach.

Audi 90 – dane techniczne

W Audi 90 montowano różne silniki, jednak przede wszystkim spalinowe z 4 lub 5 cylindrami rozmieszczonymi w jednym rzędzie, równolegle do wału korbowego. Były to głównie jednostki napędowe o pojemności wynoszącej równe 2 litry lub niewiele większej. Najmniejszy był 1.6-litrowy silnik TDI, który charakteryzował się jednocześnie najniższą mocą wynoszącą 80 koni mechanicznych.

W związku z tym Audi 90 z z silnikiem Diesla zużywało najmniej paliwa – średnio 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym. Dla porównania – spalanie Audi 90 z silnikami benzynowymi w tym samym cyklu mogło wynieść od 8.3 do nawet 10.3 l na każde przejechane 100 km.

Audi 90 było sprzedawane z 3 typami skrzyń biegów do wyboru. Najpopularniejsza była tradycyjna, 5-stopniowa przekładnia manualna. Natomiast miłośnicy automatycznej skrzyni biegów mogli wybrać samochód wyposażony w ten mechanizm mający od 3 do 4 przełożeń.

Audi 90 – opinie

Użytkownicy Audi 90 mieli zazwyczaj najmniej uwag do silników tego auta, które pracowały bez zarzutu i zapewniały niezłe osiągi. Raczej bezawaryjne były też skrzynie biegów montowane w modelu 90 od Audi. Mimo to w samochodzie zdarzały się usterki, chociaż przeważnie tylko drobne. Główną wadą Audi 90 były wysokie koszty utrzymania, których pod uwagę nie brało wiele osób decydujących się na zakup tego modelu.

4.68
Ocena na postawie 43 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Audi 90

Inne modele Audi

D - Inne modele

Audi 90: newsy, testy i recenzje

Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 6

MX-5 z wanklem na wodór. Mazda miała takie auto już w latach 90.

... W Polsce dostępny jest tylko jeden samochód na wodór produkcji Toyoty (jak i tylko jedna stacja tankowania). Nie jest to jednak jedyna marka, która badała możliwość wykorzystania tego pierwiastka – Mazda już w latach 90. eksperymentowała z jego ...

2 tygodnie temu

Audi TT z carsharingu spłonęło. Przetrwało prawie dwie doby

... W nocy z piątku na sobotę spłonęło audi TT udostępnione w Warszawie w ramach wynajmu na minuty. Wcześniej było – delikatnie mówiąc – intensywnie eksploatowane. To kolejny raz, gdy ciekawy samochód udostępniony w ramach carsharingu zdecydowanie ...

3 tygodnie temu

Test: Audi e-tron GT vs Tesla Model 3 - jedna główna różnica

... Audi E-tron GT model niezwykle ważny dla tej marki. To samochód, który ma być przykładem jak naładowana emocjami może być elektromobilność. Auto, które udowadnia, że samochody elektryczne ... Audi e-tron GT vs Tesla model 3 - test wideo Drugi ...

2 tygodnie temu

Mercedes wycofa się z Formuły E. Tak samo jak Audi i BMW

... Mercedes jest kolejną marką, która oficjalnie ogłosiła pożegnanie z Formułą E. Elektryczny odpowiednik królowej motorsportu cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem fabrycznych zespołów. Niedawno podobne decyzje podjęli Audi i BMW. ... ...

4 tygodnie temu

Audi zapowiada nowe RS3. Będzie jeszcze mocniejsze?

... Jedna z ostatnich 5-cylindrówek na rynku pozostanie przy życiu i to prawdopodobnie we wzmocnionej formie. Nowe Audi RS3 ma być gotowe jeszcze w tym roku. Już dziś wiadomo, że jest na co czekać. ... Audi RS3 to bez wątpienia jeden z najbardziej ...

3 miesiące temu

Nowe Audi RS 3 zaprezentowane. Czy to już hiperhatchback?

... 3,8 s do setki, 290 km/h prędkości maksymalnej, tryb driftu i półsliki zakładane już na linii montażowej. Nowe Audi RS 3 podnosi poprzeczkę w segmencie hothatchy, choć chyba mówimy już o klasie hiperhatchbacków. Oto co przygotowali specjaliści z ...

2 miesiące temu

Test: Audi S3 - efekt zimnej kalkulkacji

... Szybkie na papierze, mało porywające w codziennym użytkowaniu. Audi S3 rywalizuje z najlepszymi w segmencie kompaktowych hothatchów, ale nie wnosi nic, czego już nie widzieliśmy w tej klasie. Wymaga za to specyficznego podejścia do elektroniki. ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie