Hyundai Tucson 1 generacji

Generacja
Hyundai Tucson 1 generacji Zobacz 4 zdjęcia

Pierwsza generacja Hyundai Tucson wyjechała na ulice w 2004 roku i bliźniaczo przypominała, pod względem technicznym, model Kia Sportage drugiej generacji. Nazwa Tucson wywodzi się od drugiego co do wielkości miasta w Arizonie (USA), według niepisanej zasady nadawania modelom SUV nazw metropolii (tradycja ta narodziła się w 2000 roku, zapoczątkowana modelem Hyundai Santa Fe, a wygasła w 2006 roku przy okazji zaprezentowania Veracruz).

Hyundai Tucson 1 generacji - najważniejsze informacje

Hyundai Tuscon (produkowany w latach 2004-2010) jest trzecim z kolei samochodem terenowym ze stajni Hyundai (zaraz po Terracan i Santa Fe). Dzięki swej obszerności (długość nadwozia 4,32 m i długość rozstawu osi 2,63 m) Tuscon ze swoją przestronną kabiną świetnie nadaje się na samochód rekreacyjny – długa podróż, czy nierówna droga nie będą aż tak uciążliwe. Największym atutem Hyundaia Tucsona jest napęd na cztery koła (niedostępny w najtańszej wersji).

Gy zasiądziemy za kierownicą Tucsona, poczujemy jakbyśmy prowadzili minivan, a nie samochód terenowy. Siedzisko usytuowane jest wysoko, w środku jest przestrzennie, zaś dźwignia wychodząca ze skrzyni biegów nie znajduje się między fotelami, lecz na dole środkowej konsoli. Kokpit Hyundaia Tucson wykonany jest estetycznie, a każdy drobiazg pasuje do całości, chociaż niektórym użytkownikom mogą nie przypaść do gustu plastikowe fragmenty udające aluminium. Mimo tego małego zgrzytu estetycznego, samochód jest funkcjonalny, odznacza się przestrzennością, zaś tylna kanapa jest szeroka, a miejsca na nogi nie brakuje.

Hyundai Tucson 1 generacji - wady

Głównym mankamentem Tuscona I jest dosyć mały bagażnik, mieszczący w podstawie 325 litrów, zaś po złożeniu kanapy z tyłu, zyskamy pakowność 805 litrów. Auto nadrabia dość skromny bagażnik dużą liczbą schowków, ma m.in. podłokietnik z przodu między fotelami oraz schowek pod fotelem kierowcy.

Hyundai Tucson 1 generacji - wyposażenie

W salonach samochodowych w Polsce występują cztery typy wyposażeniowe Hyundaia Tucsona. Powszechna wersja Comfort posiada napęd jedynie na przednie koła, zaś na pokładzie samochodu w standardzie, uświadczymy takich elementów wyposażenia, jak: klimatyzacja, radiomagnetofon, centralny zamek, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby (z tyłu i z przodu), immobilizer oraz ogrzewane wycieraczki na przedniej szybie. W wersji standard Hyundaia Tucsona znajdziemy również ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania na cztery koła, dwie przednie poduszki powietrzne i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach. Wersja Active Hyundaia Tucsona różni się od Comfort jedynie napędem 4x4.

Najbogatsze wersje Tucsona, zawierające w pakiecie napęd 4x4, to Elegance i Elegance Plus. W tych wersjach występują między innymi: ESP, poduszki boczne z przodu oraz kurtyny powietrzne, zaś poszczególne elementy wnętrza samochodu wykończone są skórą: fotele, obszycie gałki dźwigni biegów i kierownicy. Ponadto, wersje Elegance Tucsona zawierają: ogrzewane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy i klimatyzacje. Elegance Plus posiada automatyczną skrzynię biegów Shifttronic, która może też służyć jako sekwencyjna manualna skrzynia biegów oraz radio z odtwarzaczem CD MP3 (W Elegance jedynie odczyt CD)

Hyundai Tucson 1 generacji - silnik

W Hyundaiu Tucsonie występują trzy rodzaje silników. Najsłabszym, ale wartym rozpatrzenia, jest dwulitrowy silnik benzynowy z mocą 141 KM. Z takim silnikiem, Tucson o napędzie przednio-osiowym, osiąga 174 km/h. Powyższy silnik posiada układ zmiennej pracy zaworów, pilnujący odpowiednich momentów obrotowych. Silnik ten spala osiem litrów na sto kilometrów.

Oszczędną, ale sporo droższą opcją jest turbodiesel 2.0 CRDI z mocą 113 KM, który spala siedem litrów paliwa na sto kilometrów. Kierowcom, dla których najważniejsza jest moc silnika bez względu na spalanie, polecany jest silnik 2.7 V6 z mocą 175 KM, występujący jedynie z czterostopniową automatyczną skrzynią biegów. Pomimo większej mocy, z silnikiem tym osiągniemy maksymalnie 180 km/h, a spalimy dziesięć litrów paliwa na sto kilometrów.

Ceny Hyundaia Tucsona w Polsce zaczynają się od 17.000 tys. zł.

4.26
Ocena na postawie 24 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Wybrane wersje Hyundai Tucson 1 generacji

Oceny użytkowników (11)

Hyundai Tucson 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4WD - test napędu 4x4

Hyundai Tucson - nie sposób przejść obojętnie

... Ta koreańska marka przeszła długą drogę od tanich, budżetowych samochodów po takie, które bez żadnych kompleksów walczą z europejskimi markami - często zresztą z nimi wygrywając. Zobaczcie, jak wygląda to teraz w najnowszym Hyundaiu Tucsonie. ...

7 miesięcy temu

IAA 2021 - Hyundai, Smart i Renault pokazują nowości

... Czy Smart zawsze musi być mały, a Hyundai — zachowawczy? Bynajmniej, co obie marki udowodniły podczas IAA 2021. Niespodziankę przyszykowało także Renault, przedstawiając elektryczne Megane E-Tech, które na dobre wyprze spalinową wersję. ... ...

2 tygodnie temu

Hyundai będzie w pełni elektryczną marką w Europie. Znamy datę

... Kolejny producent ogłosił to, co wydaje się nieuniknione. Hyundai w Europie będzie oferował wyłącznie modele zasilane prądem. Klamka już zapadła, a producent pochwalił się oficjalną datą. ... 2035 rok to granica, po której wszystkie nowe modele ...

3 tygodnie temu

Hyundai Tucson debiutuje w mocnej wersji z wtyczką. Ile kosztuje?

... Hyundai sukcesywnie elektryfikuje swoją gamę. Po opisywanym niedawno Santa Fe Plug-in przyszedł czas na mniejszego Tucsona z wtyczką. Auto właśnie wjechało do polskich salonów. Klientów przyciągnie zapewne wysoka moc, ale czy przełkną ...

8 miesięcy temu

Hyundai Prophecy Concept na żywo prosto z IAA. Zapowiada Ioniqa 6

... Hyundai przyjechał do Monachium z imponującym konceptem Prophecy. Auto nie jest żadną tajemnicą, lecz dopiero teraz miało okazję zadebiutować na żywo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przerodzi się w produkcyjnego Ioniqa 6. ... Prophecy ...

3 tygodnie temu

Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach

... Tęsknisz do "zwykłej" motoryzacji? "Takich aut już się nie robi"? No to patrz tutaj: Hyundai zaprojektował Bayona specjalnie dla Europy. Pod maską ma wolnossący silnik 1,2 l, w ofercie nie ma hybryd, ale polski importer montuje instalację gazową ...

2 tygodnie temu

Test: Hyundai i20 N-line - napinanie mięśni

... Hyundai i20 N-line wzbudza niemałe zainteresowanie na ulicy i bez problemu można pomylić go z mocniejszym bratem. Niestety, 84-konna jednostka nie czyni z niego demona prędkości, ale ma niezaprzeczalny plus – nic się tutaj nie zepsuje, bo tak ...

3 tygodnie temu

Hyundai Casper. Kupiłbyś go tylko za uroczy wygląd

... Hyundai pokazuje, że dobrze czuje się nawet w klasie najmniejszych pojazdów. Casper ma 3,5 metra długości, świetny wygląd i płytę z Hyundaia i10. Na razie jednak nie wiadomo nic o planach wprowadzenia go do Europy. ... . Byłby więc mniejszy od ...

3 tygodnie temu

Hyundai Tucson N-Line w oficjalnej zapowiedzi. To dopiero początek

... Gama N-Line zyskała kolejnego przedstawiciela. Do i10, i20, i30 oraz Kony dołącza nowy Tucson. Nowy SUV także doczekał się odważnie wystylizowanego wydania, w którym główną rolę grają sportowe ... dodatki. Mowa zarówno o elementach nadwozia, jak ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie