Audi Q5 Sportback wjeżdża do salonów. Znamy polskie ceny

Audi Q5 Sportback wjeżdża do salonów. Znamy polskie ceny14.01.2021 14:28
Wygląda dynamicznie, ale kosztuje zauważalnie więcej niż zwykłe Q5.
Wygląda dynamicznie, ale kosztuje zauważalnie więcej niż zwykłe Q5.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe

We wrześniu 2020 roku gama Audi Q5 została poszerzona o atrakcyjnie wyglądającą wersję nadwoziową Sportback. Auto właśnie zadebiutowało w polskich salonach. Jak kształtuje się oferta i ceny w porównaniu ze standardowym wydaniem?

Sportback to coraz modniejszy rodzaj nadwozia wśród SUV-ów Audi. Wersje ze ściętym tyłem, u konkurencji często określane mylnym mianem coupe, znajdziemy już m.in. w gamie Q3 czy e-trona. Teraz do tego grona dołącza także Q5.

Odmiana Sportback prezentuje się atrakcyjnie i zapewne będzie budzić duże zainteresowanie klientów. Nic dziwnego, że Audi chce zbić na tej wersji spory kapitał. Niemcy pozwolili sobie wywindować cenę zauważalnie wyżej, niż w przypadku standardowego nadwozia. Za bazowe Q5 Sportback trzeba zapłacić minimum 220 700 zł.

Audi Q5 Sportback - ceny minimalne wersji silnikowych:

Diesel:

  • 40 TDI quattro S tronic 204 KM - od 220 700 zł.

Benzyna:

  • 45 TFSI quattro S tronic 265 KM - od 236 700 zł.

Tak, to już wszystko - wersję Sportback można bowiem parować tylko z dwoma silnikami. Równie skromnie kształtuje się gama wersji wyposażenia, w Audi określanych mianem pakietów. Standardem jest advanced, a chętni na bardziej sportową prezencję mogą wybrać wydanie S-Line.

Oba warianty poza wyposażeniem standardowym oferują też możliwość skorzystania z rozbudowanej listy opcji, nierzadko kosztujących po kilkanaście tysięcy złotych. Jak przystało na markę premium, trudno o górny limit cenowy. Wszystko zależy od konfiguracji konkretnego egzemplarza.

Audi Q5 Sportback - wersje wyposażenia:

  • Advanced - od 220 700 zł - standardowo m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, multimedia z Bluetooth;
  • S line - od 227 800 zł - dodatkowo m.in. 18-calowe felgi S-Line, pakiet aerodynamiczny, bezramkowe lusterko wsteczne, czarna podsufitka.

Jak widać, oferta jest mniej rozbudowana, niż w przypadku zwykłego Q5. Wynika to po części z faktu, że Sportback startuje z wyższego pułapu - nie kupimy go ze słabszym dieslem czy napędem wyłącznie na przód.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)