Nowe Audi Q5 wycenione w Polsce. Nie jest tanio, ale taniej niż u konkurencji

Nowe Audi Q5
Nowe Audi Q5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

04.10.2024 13:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trzecia generacja Audi Q5 oficjalnie wjeżdża do polskiej oferty. Czym Niemcy chcą przekonać klientów i jak kształtują się ceny modelu?

Nowe Audi Q5 - podstawowe dane techniczne

Nowa odsłona Q5, jak przystało na rynkową premierę, jest większa od swojego poprzednika. Auto mierzy 4720 mm długości, 1890 mm szerokości, 1650 mm wysokości i ma 2820 mm rozstawu osi. Bagażnik mieści od 515 do 1473 litrów ładunku, a masa własna w zależności od wersji waha się między 1895 a 1955 kg.

Chętni na tego niemałego SUV-a mogą wybierać zarówno spośród silników benzynowych jak i wysokoprężnych. Rolę bazowej jednostki pełni 204-konny, dwulitrowy benzyniak. Zresztą dwa litry pojemności to minimum w tej generacji. Szczegóły wraz z cenami znajdziecie poniżej.

Nowe Audi Q5 - ceny minimalne wersji napędowych

  • Benzyna 2.0 TFSI S tronic - od 224 000 zł
  • Benzyna 2.0 TFSI quattro S tronic - od 234 000 zł
  • Diesel 2.0 TDI quattro S tronic - od 247 600 zł

Jeśli chodzi o wersje wyposażenia, tradycyjnie dla Audi lista jest bardzo krótka. Cennik otwiera wariant Base z 18-calowymi felgami, oświetleniem LED, 1-strefową klimatyzacją automatyczną, elektrycznie otwieraną klapą bagażnika i pakietem systemów wsparcia kierowcy. Chętni na więcej mają do wyboru liczne pakiety opcji w cenach od 3590 zł do nawet 42 560 zł.

Nowe Audi Q5 - wnętrze
Nowe Audi Q5 - wnętrze© Materiały prasowe

Poza tym do wyboru jest 11 podstawowych lakierów nadwozia i szeroka gama opcjonalnych barw z gamy Audi Exclusive. Bardzo rozbudowana jest też lista felg dostępnych w rozmiarach od 18 do 21 cali, w aż 15 wzorach.

Tanio nie jest, ale konkurenci kosztują wiecej

224 000 zł za bazowego SUV-a Audi nie wydaje się okazją życia. Nie zmienia to jednak faktu, że konkurencyjne BMW X3 startuje od 250 000 zł, a Mercedes GLC od 249 000 zł. Audi jest więc najtańszą propozycją spośród niemieckiej trójcy premium.