Hyundai i10

Model
Hyundai i10 Zobacz 6 zdjęć

Hyundai i10

i10 to model małego samochodu (segment A) produkowanego od 2007 roku przez południowokoreański wielobranżowy koncern Hyundai. Produkcja modelu i10 odbywa się tylko w Indiach. i10 zastąpił bardzo popularnego na wielu rynkach Atosa. Jako wóz koncepcyjny i10 znany był pod nazwą Hyundai PA.

Z technicznego punktu widzenia i10 oparty jest na tej samej płycie podłogowej co produkowana dłużej Kia Picanto.

Hyundai i10 ma proste 1,5-bryłowe nadwozie z pięcioma drzwiami (tylko taka odmiana jest w ofercie). Właśnie ta prostota kształtów sprawia, że i10 co prawda nie wyróżnia się szczególnie na ulicach, ale też nawet po kilku latach jego nadwozie nie jest niemodne.

Jednak ważniejsze od wyglądu i10 jest jego wnętrze. Z przodu auto zapewnia wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głowami pasażerów, a z tyłu jest jej najwięcej ze wszystkich samochodów segmentu A. Jedynie wysocy pasażerowie tylnej kanapy mogą mieć problem z nogami, ale to pod warunkiem, że przedni fotel jest maksymalnie odsunięty do tyłu.

Dzięki długości ponad 3,6 m w i10 udało się wygospodarować również całkiem dużą ilość miejsca na bagaże.

Duże powierzchnie szyb oraz cienkie słupki (poza tylnymi) gwarantują dobrą widoczność w każdą stronę.

Całkiem nieźle wygląda podstawowe wyposażenie i10, na które składają się: ABS, poduszka powietrzna dla kierowcy, immobiliser, wspomaganie kierownicy i radio z odtwarzaczem CD i MP3.

Proste zawieszenie Hyundaia i10 jest zestrojone dość miękko, co zapewnia dobry komfort jazdy, ale na tyle sztywno, że samochód nie przechyla się zanadto na łukach.

Użytkownicy i10 chwalą również jego nad wyraz skuteczne hamulce, co nie jest wcale normą w samochodach najmniejszych. Gorzej niestety jest z nie najlepszym układem kierowniczym.
Hyundai i10 ma pod maską instalowane trzy silniki – dwa z nich to motory spalające benzynę, a jeden to jednostka wysokoprężna.

Silniki benzynowe mają objętość 1,1 l i 1,2 l. Mniejszy motor wytwarza moc 66 KM i maksymalny moment obrotowy 99 Nm, a większy rozwija 78 KM mocy maksymalnej i 116 Nm momentu obrotowego. 1,1-litrowy silnik jest znany m.in. z Kii Picanto czy Hyundaia Atosa Prime.

Jednostka wysokoprężna to 1,1-litrowy silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail. Diesel ma moc 75 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 153 Nm.

Według Hyundaia diesel montowany w i10 spala 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Właściciele samochodów z tym silnikiem zwracają jednak uwagę, że są to wartości mocno zaniżone.
Hyundai i10 dostępny jest zarówno z 5-biegową, manualną skrzynią, jak i 4-biegowym automatem. Ten ostatni nie występuje w wersji z najmniejszym silnikiem benzynowym.

Niestety, skrzynie biegów nie są najmocniejszym punktem Hyundaia i10. Zdarzają się w nich zarówno problemy z załączaniem wstecznego biegu, jak i poważne awarie wymagające kosztownych napraw.
Nie do rzadkości należą wycieki oleju z silnika i problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego. Obecnie nie ma jeszcze informacji na temat odporności karoserii Hyundaia i10 na korozję.

Wyposażony w komplet zabezpieczeń i10 podczas testu zderzeniowego przeprowadzonego przez Euro NCAP osiągnął 4 gwiazdki na 5 możliwych. Od 2009 roku na rynku brytyjskim pojawiła się wersja tego samochodu wyposażona w układ stabilizacji toru jazdy (ESP), który podwyższył standard bezpieczeństwa auta. Euro NCAP przyznała w związku z tym autu 5 gwiazdek.

Na niektórych rynkach, np. na Filipinach, żeby obniżyć cenę wozu, Hyundai sprzedaje wersję z 1,1-litrowym silnikiem benzynowym pozbawioną zarówno poduszek powietrznych, jak i ABS-u.
W Polsce Hyundaia i10 można nabyć już za 31 690 zł (stan na 12.12.2011 r.).

4.93
Ocena na postawie 33 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHyundai
TypSamochód osobowy

Generacje Hyundai i10

Inne modele Hyundai

Oceny użytkowników (1)

Hyundai i10: newsy, testy i recenzje

Hyundai Casper. Kupiłbyś go tylko za uroczy wygląd

... Hyundai pokazuje, że dobrze czuje się nawet w klasie najmniejszych pojazdów. Casper ma 3,5 metra długości, świetny wygląd i płytę z Hyundaia i10. Na razie jednak nie wiadomo nic o planach wprowadzenia go do Europy. ... . Byłby więc mniejszy od ...

2 tygodnie temu

Frankfurt 2019: Hyundai i10. Nowocześnie w mieście

Hyundai będzie w pełni elektryczną marką w Europie. Znamy datę

... Kolejny producent ogłosił to, co wydaje się nieuniknione. Hyundai w Europie będzie oferował wyłącznie modele zasilane prądem. Klamka już zapadła, a producent pochwalił się oficjalną datą. ... 2035 rok to granica, po której wszystkie nowe modele ...

2 tygodnie temu

IAA 2021 - Hyundai, Smart i Renault pokazują nowości

... Czy Smart zawsze musi być mały, a Hyundai — zachowawczy? Bynajmniej, co obie marki udowodniły podczas IAA 2021. Niespodziankę przyszykowało także Renault, przedstawiając elektryczne Megane E-Tech, które na dobre wyprze spalinową wersję. ... ...

2 tygodnie temu

Hyundai Prophecy Concept na żywo prosto z IAA. Zapowiada Ioniqa 6

... Hyundai przyjechał do Monachium z imponującym konceptem Prophecy. Auto nie jest żadną tajemnicą, lecz dopiero teraz miało okazję zadebiutować na żywo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przerodzi się w produkcyjnego Ioniqa 6. ... Prophecy ...

2 tygodnie temu

Test: Hyundai Bayon - i20 w nowych ciuszkach

... Tęsknisz do "zwykłej" motoryzacji? "Takich aut już się nie robi"? No to patrz tutaj: Hyundai zaprojektował Bayona specjalnie dla Europy. Pod maską ma wolnossący silnik 1,2 l, w ofercie nie ma hybryd, ale polski importer montuje instalację gazową ...

tydzień temu

Test: Hyundai i20 N-line - napinanie mięśni

... Hyundai i20 N-line wzbudza niemałe zainteresowanie na ulicy i bez problemu można pomylić go z mocniejszym bratem. Niestety, 84-konna jednostka nie czyni z niego demona prędkości, ale ma niezaprzeczalny plus – nic się tutaj nie zepsuje, bo tak ...

2 tygodnie temu

Futurystyczny Hyundai Staria wyceniony w Niemczech. Tanio nie jest

... Staria to jeden z najciekawszych hyundaiów ostatnich lat. Minivan, który wygląda jak odważny koncept, z pewnością pozwoli wyróżnić się na ulicy. Niestety nie jest to zabawa dla każdego. Nie tylko ze względu na cenę, ale i dostępność. ...

miesiąc temu

Hyundai i10 w nadwoziu sedan

... Hyundai Mexico wprowadzi do oferty model Grand i10. ... Hyundai Grand i10 będzie produkowany w Indiach. Nic w tym dziwnego, bowiem w kraju tym wytwarzany jest już Xcent, od którego Grand i10 różni się właściwie tylko nazwą. Samochód ma 3,99 m ...

dawno temu

Hyundai i10 Sport, ale tylko dla Niemców

... Hyundai zaprezentował sportową odmianę swojego miejskiego malucha i10, przeznaczoną na rynek niemiecki. ... Hyundai i10 Sport jest wyposażony w 17-calowe, pomalowane ciemnym lakierem koła, opony o niskim profilu, światła LED na delikatnie ...

dawno temu

Hyundai i10 i jego debiut w Europie

... Hyundai postanowił odsłonić oficjalnie swojego i10 podczas pokazów we włoskiej Bolonii. Oczywiście miejsce nie zostało wybrane przypadkowo, wszakże jak pokazują statystyki we Włoszech aż 60% aut stanowią miejskie samochody, w stylu i10. ... ...

dawno temu

Hyundai i10 jako papamobile

... Papież też człowiek, poruszać się musi - chciałoby się rzec. Dlatego też Hyundai postanowił przygotować specjalną wersję modelu i10, której pierwszy egzemplarz trafi do głowy Kościoła katolickiego. ... Papież też człowiek, poruszać się musi - ...

dawno temu

Nowy Hyundai i10 - znamy ceny

... Po pierwszych jazdach nowym Hyundaiem i10 największą niewiadomą pozostawała jego cena. Kariera tego auta na europejskim rynku stała pod znakiem zapytania przez kilka tygodni. Czy i10 będzie na tyle tani, by konkurować z liderami segmentu A? ...

dawno temu

Używany Hyundai Elantra (AD) - do ideału trochę brakuje

... Prosta konstrukcja samochodu ma gwarantować bezproblemową eksploatację. Tak będzie, ale w przypadku hyundaia elantry - za kilka lat. Teraz użytkowników trapią drobne usterki, choć to zasadniczo dobra wiadomość. To choroby wieku dziecięcego, ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie