SsangYong Chairman W

Generacja
SsangYong Chairman W Zobacz 2 zdjęcia

Wizualnie Chairman W oparty jest na koncepcie SsangYonga o nazwie WZ. W seryjnym samochodzie oznaczenie W odnosi się do nazwy World Class (klasa światowa). Wprowadzenie do produkcji Chairmana W spowodowało pewne zamieszanie w nazewnictwie SsangYongów.

Wynikało ono z tego, że od 1997 roku w ofercie tego południowokoreańskiego producenta występował już model Chairman. Co więcej, był on nadal produkowany, co wprowadzało kolizję w nazewnictwie. W związku z tym szefostwo zdecydowało o dodaniu pojedynczych liter do nazw Chairman w celu rozróżnienia modeli i w efekcie stary Chairman nazywa się teraz Chairman H, a nowy luksusowy wóz - Chairman W.

Chairman W konstrukcyjnie jest oparty na Mercedesie Klasy S serii W221. Odbija się to na stylistyce samochodu. Drzwi Chairmana W są niemal identyczne z mercedesowskimi. Oczywiście zbieżność konstrukcji wymusza też podobną stylistykę w ogóle. Przód i tył, choć mają zupełnie inne detale, ogólnie przypominają te z Mercedesa S.

Odrobinę mniej podobne do pierwowzoru są wersje po faceliftingu. Mają one zmienioną atrapę chłodnicy, której żebra układają się pionowo (dotąd były poziomie, co jednoznacznie kojarzyło się z osłonami chłodnic Mercedesów), oraz inne tylne światła, którym bliżej do lamp zespolonych nieprodukowanego już Audi A8 niż Mercedesa-Benza S.

Nadwozie Chairmana W długością nieco przerasta Mercedesa S. Ma ono 5,1 m długości w zwykłej wersji oraz 5,4 m długości w odmianie przedłużonej. Wnętrze samochodu, choć ustępuje kabinom pasażerskim europejskiej czołówki, jest luksusowe. Nie brakuje w nim skórzanej tapicerki, nawigacji satelitarnej, automatycznej klimatyzacji, elektrycznie sterowanych lusterek, szyb oraz przednich foteli, podgrzewania przednich siedzeń czy poduszek powietrznych. Wśród systemów dbających o bezpieczeństwo podróżnych są ABS, ASR czy ESP, a odpowiednią rozrywkę zapewnia dobrej jakości zestaw audio.

Silne powiązania z koncernem Daimler owocują wysokiej jakości komponentami, jakimi są silniki, skrzynie biegów czy układy napędowe. Oczywiście, nie są to najnowsze rozwiązania wdrażane przez Mercedesa w jego nowych wozach, bo Niemcy nie mają zamiaru robić sobie wewnętrznej konkurencji i sprzedawać najnowszych technologii, ale i tak zaawansowaniem te zespoły przerastają ofertę producentów z poziomu SsangYonga.

Podstawowym silnikiem instalowanym pod maską SsangYonga Chairmana W jest 6-cylindrowy, rzędowy benzynowy motor Mercedes-Benz M104.99. Jednostka w tej konfiguracji ma objętość skokową 3,2 l, z której uzyskiwana jest moc 225 KM i moment obrotowy 296 Nm.

Ten sam motor, ale w konfiguracji 941 ma powiększoną do 3,6 l objętość skokową, co pozwoliło uzyskać moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 343 Nm.

Najmocniejszym i najlepszym silnikiem w tym modelu SsangYonga jest mercedesowskie V8 o objętości 5,0 l. To dobrze znany benzynowy motor M113, który osiąga moc 306 KM. Dzięki niemu Chairman W od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,3 s i osiąga (podobnie jak inne wersje silnikowe) ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.

W najmocniejszej wersji silnikowej za transmisję mocy odpowiada automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic, dobrze znana z Mercedesów. Również w tej odmianie, zwanej CW 700, występuje napęd na cztery koła o nazwie AWD 4-Tronic, który w rzeczywistości jest dopasowanym do Chairmana W układem 4Matic z Mercedesów.

Chairman W, podobnie jak Chairman H, nie jest oferowany oficjalnie w Europie.

4.88
Ocena na postawie 18 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaSsangYong
ModelSsangYong Chairman
Produkcja od2008
Produkcja do2011

Inne generacje SsangYong Chairman

Inne modele SsangYong

SsangYong Chairman W: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie