Mercedes-Benz CLK GTR

Model
Mercedes-Benz CLK GTR Zobacz 5 zdjęć

Mercedes-Benz CLK GTR to samochód wyścigowy produkowany w latach 1998-1999 w Stuttgarcie.

Mercedes-Benz CLK GTR - informacje ogólne

Mercedes-Benz CLK GTR został skonstruowany w zaledwie 128 dni w celu rozpoczęcia rywalizacji w serii wyścigów GT. Aby jednak wziąć udział w zawodach musiał spełnić kilka warunków narzuconych przez Międzynarodową Federację Samochodową. Jednym z najważniejszych było wyprodukowanie minimum 25 sztuk tego auta w wersji cywilnej. Niemiecki koncern dzięki porozumieniu z federacją zadeklarował się wyprodukować auta dopiero po starcie w wyścigach. Umowa została dotrzymana, a CLK GTR odniósł sukces na torze. Mercedes-Benz CLK GTR powstał w 28 egzemplarzach, które znajdują się na całym świecie.

Za projekt i budowę modelu odpowiadała firma AMG należąca obecnie do Mercedesa. Samochód opierał się na solidnej kompozytowo-stalowej konstrukcji, której masa została zredukowana do minimum. Auto wyprodukowano w dwóch typach nadwozia: 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster.

Konkurencję dla Mercedesa-Benz CLK GTR stanowiły auta takie jak m.in McLaren F1 GTR, Ferrari F50 GT oraz Porsche 991 GT1.

Mercedes-Benz CLK GTR - dane techniczne

Mercedes-Benz CLK GTR powstawał w trzech wersjach silnika. Najsłabsza jednostką był 6-litrowy silnik o mocy 600 KM. Nieco mocniejsza wersja oferowała 6.9-litrowy silnik i moc większą o 12 KM. Najmocniejsze 7.3-litrowe jednostki miały moc 664 KM. Pozwalało to rozpędzić się do 100 km/h w 3.5 sekundy.

Model posiadał kilka rozwiązań praktycznie niespotykanych w samochodach cywilnych. Jednym z nich było wykorzystanie skrzyni biegów jako elementu nośnego, do której przymocowano całe zawieszenie. CLK GTR posiadało 6-biegową, mechaniczną skrzynię biegów, która przenosiła moment obrotowy na tylną oś auta.

Wnętrze pojazdu nie rozpieszczało wyposażeniem. Było to spowodowane tym, że nie różniło się niczym od wersji przygotowanej do rajdów. Kabina była mało przestronna i słabo wyposażona. Deskę rozdzielczą Mercedesa pozbawiono zbędnych zegarów i przycisków. Do udogodnień przygotowanych dla kierowców można jedynie zaliczyć radio i klimatyzację.

Ze względu na małe, podnoszone drzwi oraz wysoki próg, wsiadanie i wysiadanie z auta nie należało do przyjemnych.

Od chwili rozpoczęcia produkcji CLK GTR minęło już prawie 20 lat. Model do tej pory zachwyca wielbicieli motoryzacji. Znalezienie tego auta jest niezwykle trudne a kupno używanego modelu praktycznie niemożliwe. W 2015 roku jeden z modeli w wersji roadster został sprzedany za ponad 8 mln złotych.

3.97
Ocena na postawie 8 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Mercedes-Benz CLK GTR: newsy, testy i recenzje

Niemieckie pochodzenie i ekscytacja za kółkiem. Opel odważnie promuje GT X Experimental

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie