Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Mitsubishi Se-Ro

Model

SE-RO to samochód koncepcyjny, na bazie którego w późniejszym czasie powstał model Mitsubishi i (tylko nieznacznie podobny do swojego prototypu).

Mitsubishi SE-RO – najważniejsze informacje

Mitsubishi SE-RO zadebiutowało na Tokio Motor Show w 2003 r. Jego nazwa w rozwinięciu to "Secret Room" (z ang. "sekretny pokój"). Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że "SE-RO" brzmi podobnie jak "zero", a A6m Zero to myśliwiec produkowany przez Mitsubishi, który był wykorzystywany przez japońską armię w trakcie II wojny światowej.

W założeniu Mitsubishi SE-RO miało być skierowane do mężczyzn po 35 roku życia poszukujących wygodnego, niewielkiego samochodu do jazdy po mieście, jak również do weekendowych wypadów z dala od cywilizacji.

Mitsubishi SE-RO - nadwozie

Mitsubishi SE-RO posiadało bardzo ciekawy typ nadwozia. Formalnie był to 5-drzwiowy hatchback, który jednak designem nawiązywał do... sterowców, stąd w jego kontekście pojawiały się odniesienia choćby do popularnych zeppelinów produkowanych od końca XIX w. Co więcej nadwozie Mitsubishi SE-RO nie było pokryte lakierem - jedynie solidnie je wypolerowano - co pozwoliło mu uzyskać charakterystyczny, metaliczny błysk. Cała karoseria Mitsubishi SE-RO powstała z tylko jednego materiału – aluminium, przez co samochód był naprawdę lekki.

Z zewnątrz Mitsubishi SE-RO wyróżniało się nisko zlokalizowana atrapą chłodnicy i charakterystycznymi, czarnymi nakładkami na błotnikach. Przednie światła modelu SE-RO były mocno spłaszczone i razem z logiem firmy Mitsubishi stanowiły frontowy pas samochodu. Z kolei tylne reflektory Mitsubishi SE-RO zostały idealnie wkomponowane w karoserię auta, dlatego rzucały się w oczy tylko gdy były włączone.

Głównym projektantem, który czuwał nad designem Mitsubishi SE-RO, był Japończyk Shuji Yamada. Twierdził on, że samochód jest odzwierciedleniem jego wyobrażeń z dzieciństwa na temat przyszłości.

Mitsubishi SE-RO – wymiary i wnętrze

Ponieważ Mitsubishi SE-RO było przymierzane do segmentu "kei cars" (japońskie określenie wyjątkowo małych pojazdów, które nie mogą mieć więcej niż 339,5 cm długości i 147,5 cm szerokości), producent robił wszystko, żeby mimo oczywistych ograniczeń maksymalnie rozbudować wnętrze tego modelu. To m.in. dlatego rozstaw osi Mitsubishi SE-RO, biorąc pod uwagę całkowitą długość tego samochodu (3,4 m), był tak duży (wynosił 2,5 m, przez co koła znajdowały się niemalże po obu końcach pojazdu).

Rozwiązania zastosowane w kabinie pasażerskiej Mitsubishi SE-RO w 2003 r., podczas oficjalnej prezentacji tego samochodu, stanowiły nie lada sensację, ale nawet obecnie uznano by je za innowacyjne. Powód? Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa Mitsubishi SE-RO mogły być regulowane w praktycznie dowolny sposób, co pozwalało zarówno na zwiększenie przestrzeni bagażowej, jak i pasażerskiej. Mało tego – kolumna kierownicy Mitsubishi SE-RO mogła zostać złożona do pionu, jeszcze bardziej zwiększając miejsce w środku tego auta koncepcyjnego.

Generalnie we wnętrzu Mitsubishi SE-RO dominowały zdecydowanie jasne barwy – ciemne były tylko obicia przednich siedzeń oraz wykładzina podłogowa.

Mitsubishi SE-RO – dane techniczne

Do skonstruowania Mitsubishi SE-RO wykorzystano nietypowy, 3-cylindrowy silnik 660 z turbosprężarką wyprodukowany w ramach serii Mivec. Poza tym samochód został wyposażony w skrzynię bezstopniową CVT, która dopasowywała przełożenie do prędkości, z jaką poruszało się auto. Przednia oś Mitsubishi SE-RO bazowała na popularnych kolumnach MacPhersona, natomiast tylna oś – na zawieszeniu DeDion. Warto dodać, że tylne opony Mitsubishi SE-RO były szersze od przednich.

4.38
Ocena na postawie 32 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
TypSamochód koncepcyjny

Inne modele Mitsubishi

Mitsubishi Se-Ro: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur

... Mitsubishi Outlander to taki rynkowy dinozaur - jego technikalia datują się aż na 2012 rok. Czy po 8 latach produkcji kupowanie go nadal ma sens? ... Rynkowy staż Mitsubishi Outlandera może jednak nas zwieść. 8 lat temu był to bardzo nowoczesny ...

miesiąc temu

Co zabrać ze sobą za granicą? Obowiązkowe wyposażenie samochodu

... W obliczu tłumów w krajowych kurortach perspektywa wyjazdu za granicę jest kusząca dla wielu Polaków. Co należy zabrać ze sobą do samochodu, decydując się na wjazd do obcego kraju? Trzeba uwzględnić nie tylko regulacje prawa drogowego, ale też ...

miesiąc temu

Test: Mitsubishi Space Star - pierwsze skrzypce gra tu cena

... Jeśli szukasz taniego, nowego samochodu, z pewnością trafisz na Mitsubishi Space Stara. Mały japończyk nie wyróżnia się wyglądem czy przesadnie przestronnym wnętrzem. Jego bazowa wersja ma jednak cenę, obok której trudno przejść obojętnie. ... ...

3 miesiące temu

Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

... Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony ...

8 miesięcy temu

Maseczka w aucie się przydaje. Radzimy, woź ją ze sobą

... pewnie przez większość czasu nie trzeba mieć w aucie maseczki, to mimo wszystko zalecam, by ją jednak ze sobą wozić. Są bowiem prozaiczne sytuacje, kiedy może się przydać. Czasem posiadanie maseczki ...

2 miesiące temu

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie