Mitsubishi Se-Ro

Model

SE-RO to samochód koncepcyjny, na bazie którego w późniejszym czasie powstał model Mitsubishi i (tylko nieznacznie podobny do swojego prototypu).

Mitsubishi SE-RO – najważniejsze informacje

Mitsubishi SE-RO zadebiutowało na Tokio Motor Show w 2003 r. Jego nazwa w rozwinięciu to "Secret Room" (z ang. "sekretny pokój"). Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że "SE-RO" brzmi podobnie jak "zero", a A6m Zero to myśliwiec produkowany przez Mitsubishi, który był wykorzystywany przez japońską armię w trakcie II wojny światowej.

W założeniu Mitsubishi SE-RO miało być skierowane do mężczyzn po 35 roku życia poszukujących wygodnego, niewielkiego samochodu do jazdy po mieście, jak również do weekendowych wypadów z dala od cywilizacji.

Mitsubishi SE-RO - nadwozie

Mitsubishi SE-RO posiadało bardzo ciekawy typ nadwozia. Formalnie był to 5-drzwiowy hatchback, który jednak designem nawiązywał do... sterowców, stąd w jego kontekście pojawiały się odniesienia choćby do popularnych zeppelinów produkowanych od końca XIX w. Co więcej nadwozie Mitsubishi SE-RO nie było pokryte lakierem - jedynie solidnie je wypolerowano - co pozwoliło mu uzyskać charakterystyczny, metaliczny błysk. Cała karoseria Mitsubishi SE-RO powstała z tylko jednego materiału – aluminium, przez co samochód był naprawdę lekki.

Z zewnątrz Mitsubishi SE-RO wyróżniało się nisko zlokalizowana atrapą chłodnicy i charakterystycznymi, czarnymi nakładkami na błotnikach. Przednie światła modelu SE-RO były mocno spłaszczone i razem z logiem firmy Mitsubishi stanowiły frontowy pas samochodu. Z kolei tylne reflektory Mitsubishi SE-RO zostały idealnie wkomponowane w karoserię auta, dlatego rzucały się w oczy tylko gdy były włączone.

Głównym projektantem, który czuwał nad designem Mitsubishi SE-RO, był Japończyk Shuji Yamada. Twierdził on, że samochód jest odzwierciedleniem jego wyobrażeń z dzieciństwa na temat przyszłości.

Mitsubishi SE-RO – wymiary i wnętrze

Ponieważ Mitsubishi SE-RO było przymierzane do segmentu "kei cars" (japońskie określenie wyjątkowo małych pojazdów, które nie mogą mieć więcej niż 339,5 cm długości i 147,5 cm szerokości), producent robił wszystko, żeby mimo oczywistych ograniczeń maksymalnie rozbudować wnętrze tego modelu. To m.in. dlatego rozstaw osi Mitsubishi SE-RO, biorąc pod uwagę całkowitą długość tego samochodu (3,4 m), był tak duży (wynosił 2,5 m, przez co koła znajdowały się niemalże po obu końcach pojazdu).

Rozwiązania zastosowane w kabinie pasażerskiej Mitsubishi SE-RO w 2003 r., podczas oficjalnej prezentacji tego samochodu, stanowiły nie lada sensację, ale nawet obecnie uznano by je za innowacyjne. Powód? Zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa Mitsubishi SE-RO mogły być regulowane w praktycznie dowolny sposób, co pozwalało zarówno na zwiększenie przestrzeni bagażowej, jak i pasażerskiej. Mało tego – kolumna kierownicy Mitsubishi SE-RO mogła zostać złożona do pionu, jeszcze bardziej zwiększając miejsce w środku tego auta koncepcyjnego.

Generalnie we wnętrzu Mitsubishi SE-RO dominowały zdecydowanie jasne barwy – ciemne były tylko obicia przednich siedzeń oraz wykładzina podłogowa.

Mitsubishi SE-RO – dane techniczne

Do skonstruowania Mitsubishi SE-RO wykorzystano nietypowy, 3-cylindrowy silnik 660 z turbosprężarką wyprodukowany w ramach serii Mivec. Poza tym samochód został wyposażony w skrzynię bezstopniową CVT, która dopasowywała przełożenie do prędkości, z jaką poruszało się auto. Przednia oś Mitsubishi SE-RO bazowała na popularnych kolumnach MacPhersona, natomiast tylna oś – na zawieszeniu DeDion. Warto dodać, że tylne opony Mitsubishi SE-RO były szersze od przednich.

4.38
Ocena na postawie 32 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
TypSamochód koncepcyjny

Inne modele Mitsubishi

Mitsubishi Se-Ro: newsy, testy i recenzje

Przyszłość samochodów elektrycznych...

IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze

... Mój trzeci, a ogólnie czwarty zlot Mitsubishi zaliczony. Tym razem odbył się na Mazurach w okolicach Mrągowa i Mikołajek. W odróżnieniu od poprzednich było mniej jeżdżenia, ale za to więcej kontaktu z historią i ludźmi. ... Od czterech lat ...

4 miesiące temu

Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty

... 37 lat – tyle na rynku utrzymała się jedna z najistotniejszych i najlepszych terenówek, jakie zobaczyły bezdroża. Produkcja Mitsubishi Pajero skończy się w sierpniu, a Europa pożegna się z tym modelem. W polskich salonach pozostało kilkanaście ...

5 miesięcy temu

III Zlot Mitsubishi, czyli jak stać się fanem marki w weekend

... Wyjątkowe marki mają swoje wyjątkowe kluby, a fani budują całą otoczkę, co sprawa, że nie wyobrażasz sobie zmienić auta na inne. Inaczej sprawa wygląda z Mitsubishi. To marka buduje atmosferę i zrzesza fanów, a także sprawia, że chcesz być ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie