Mercedes-Benz F200 Imagination

Model
Mercedes-Benz F200 Imagination Zobacz 2 zdjęcia

Mercedes-Benz F200 Imagination to koncepcyjne auto, które po raz pierwszy przedstawione zostało podczas samochodowych targów w Paryżu w 1996 roku. Celem producenta było pokazanie szeregu innowacji w dziedzinie komfortu jazdy, designu i modelu kierowania. Nadwozie zaprojektowane zostało zgodnie najwyższymi z standardami S-klasy producenta. W 1999 roku wyszła wersja coupe, której standardem była CL-klasa.

Mercedes-Benz F200 Imagination - historia

Z Mercedesem-Benz F200 Imagination związanych było wiele miejskich legend. Jedna z nich miała swój początek w postaci maili, które rozsyłane były masowo do przypadkowych osób. W mailu załączone było zdjęcie tajemniczego modelu Mercedesa z dopisanym hasłem: ''Nowy Mercedes – bardzo inny, naprawdę inny''. Niemal natychmiast rozeszła się plotka, że nowym modelem będzie wyczekiwane SCL600 tymczasem na zdjęciu znajdował się właśnie Mercedes-Benz F200 Imagination. Auto nigdy nie weszło do seryjnej produkcji, służąc tylko jako szkielet do pokazania podzespołów.

Mercedes-Benz F200 Imagination – dane techniczne

Silnik znajdował się w przedniej części auta, a napęd nałożono na tylną oś. Auto wykorzystywało 6-litrowy silnik V12 o sportowym profilu. Silnik obsługiwała 5-biegowa automatyczna skrzynia z elektronicznym wspomaganiem zmiany przełożenia. Nowością było zastosowanie sportowego układu wspomagania kierownicy, podobnie było w przypadku hamulców. Dużą uwagę zwracał również joystick zainstalowany w centralnej części samochodu. Służył do regulacji elementów wnętrza jak szyby czy wysuwane półki, a dostęp miał do niego zarówno kierowca, jak i pasażer.

Mercedes-Benz F200 Imagination – wyposażenie

Na premierze w 1994 roku auto zaprezentowało szereg innowacyjnych rozwiązań. Były nimi m.in.: drzwi otwierane na boki – wykorzystane później przez model Mercedes-Benz 2003 SLR McLaren, kamery zamiast tylnych lusterek, poduszki powietrzne zamontowane w oknach czy system głośno-mówiący do telefonu komórkowego. Ponadto krokiem milowym okazało się nowe aktywne zawieszenie nazwane Active Body Control, które weszło na stałe do produkcji przy okazji innego modelu coupe w 1999 roku. Nowy był również system oświetlenia mający funkcję Active Light wprowadzoną na stałe podczas produkcji w 2003 roku modelu W211. Mercedes-Benz F200 Imagination wyposażony był również w rzadko spotykany w tamtym okresie szklany szyberdach, który zainspirował przyszły model Maybacha 62.

Mercedes-Benz F200 Imagination – wymiary

Zbiornik paliwa mieścił ok. 100 litrów. Jego długość to 4913 mm, szerokość 1873 mm przy wysokości równej 1403 mm. Rozstaw osi Mercedesa-Benza F200 Imagination wynosił 2854 mm przy przednim na poziomie 1593 mm i tylnym równym 1603 mm.

Mercedes-Benz F200 Imagination – osiągi

Prędkość maksymalna Mercedesa-Benz F200 Imagination wynosiła aż 250 km/h. Jak na sportowe auto był to niezły wynik, aczkolwiek nie najlepszy w tej klasie samochodów. Nie prędkość była jednak powodem, dla którego powstał koncepcyjny model, a sportowe nadwozie służyło głównie do porównania wizualnego auta z innymi prezentowanymi modelami.

3.71
Ocena na postawie 37 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
Typsamochód osobowy
SegmentG

Inne modele Mercedes-Benz

G - Inne modele

Mercedes-Benz F200 Imagination: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie