Samochody używaneSubaruUżywane Subaru Forester II - typowe awarie i problemy

Używane Subaru Forester II - typowe awarie i problemy

Odpowiedzieć na pytanie, co jest lepsze: Subaru Impreza WRX STI czy Mitsubishi Lancer Evo, to tak, jakby bez wahania wskazać, że to jajko było pierwsze, a kura druga. Tak naprawdę są to spory, których nikt dotąd nie rozstrzygnął. Kiedy więc kierowcy Imprez WRX STI udowadniają wyższość swoich aut na torach, podczas wyścigów i na drogach publicznych, inni fani Subaru jadą na rodzinny wypad za miasto Foresterami.

Subaru Forester II
Subaru Forester II
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Subaru
Artur Kuśmierzak

29.01.2013 | aktual.: 30.03.2023 10:37

Historia modelu

Rok później auto przeszło gruntowny lifting, a jednostki napędowe dostały dodatkowy zastrzyk mocy. Najbardziej widoczne zmiany w stylizacji to zupełnie nowe reflektory, atrapa chłodnicy oraz zderzak. Nie sposób przeoczyć też odświeżonych tylnych lamp à la Lexus. Produkcję Subaru Forestera II zakończono w 2008 roku; wtedy też na rynku pojawiła się zupełnie nowa, III generacja auta. Japoński SUV w niektórych krajach sprzedawany był również jako Chevrolet Forester - to efekt współpracy Subaru z koncernem GM.

Silniki

  • H4 2,0 (125-158 KM)
  • H4 2,0 Turbo (177 KM)
  • H4 2,5 (156,165-173 KM)
  • H4 2,5 Turbo (210-230 KM)

Jednostki napędowe bez turbodoładowania to bardzo solidne konstrukcje, które świetnie współpracują z instalacjami LPG. Oczywiście pod warunkiem, że wybierzemy odpowiedni zestaw wysokiej jakości. Niestety, podstawowa 125-konna wersja silnika 2,0 l montowana w egzemplarzach sprzed liftingu nie grzeszy elastycznością, ale jest za to oszczędna.

Subaru Forester II
Subaru Forester II© mat. prasowe / Subaru

Jeśli zdecydujecie się na jeden z silników wyposażonych w turbosprężarkę, musicie liczyć się z wyższymi kosztami eksploatacji i częstszymi awariami. Zdarzają się bowiem przypadki rozszczelnienia układu doładowania oraz zatarcia turbosprężarki. Słabym punktem 2,0 Turbo są nietrwałe panewki.

Z kolei w wersji 2,5 Turbo często dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą oraz pękania tłoków. Wielu wiernych fanów marki ze względu na osiągi zapewne i tak wybierze topową odmianę silnikową Forestera, godząc się na ewentualne usterki. Niezależnie jednak od tego, na którą jednostką napędową się zdecydujecie, będziecie musieli dbać o okresowe regulowanie luzów zaworowych.

Dane techniczne

Wersja podstawowa 2,0 l z przekładnią manualną została dodatkowo wyposażona w reduktor. Auto ma zawieszenie w pełni niezależne. W egzemplarzach europejskich zastosowano samopoziomujące się amortyzatory tylnej osi. Samochód nie był co prawda sprawdzany przez Euro NCAP, ale w amerykańskich testach zderzeniowych przeprowadzanych przez IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) otrzymał bardzo dobre noty.

Awaryjność

Zdarzają się również egzemplarze z uszkodzonym centralnym mechanizmem różnicowym. Warto przed zakupem Forestera II sprawdzić skuteczność działania napędu. Winę za taką usterkę zwykle ponosi poprzedni właściciel, który zbyt często testował możliwości auta w terenie. Spotykane są także przypadki awarii elektromagnetycznego zaworu automatycznej skrzyni biegów. Użytkownicy Subaru Forestera II narzekają na słabą jakość tapicerki, która lubi pękać.

Naszym zdaniem

Niezawodność to niejedyna cecha, która czyni to japońskie auto atrakcyjnym. Większość potencjalnych klientów zwraca też uwagę na niezwykle skuteczny napęd, który nawet w najtrudniejszych warunkach wyciągnie samochód z poważnych tarapatów. Na pochwałę zasługuje też rewelacyjna elastyczność mocniejszych wersji silnikowych.

Co może nie przypaść do gustu w Subaru Foresterze II? Przede wszystkim zachowawcza stylizacja, zarówno wnętrza, jak i sylwetki. Wiele do życzenia pozostawia też przestronność kabiny i jakość niektórych materiałów wykończeniowych. Ile trzeba wydać na takie auto? Od około 20 000 do ponad 50 000 zł. Uwaga na sztuki sprowadzone z USA: praktycznie każda ma powypadkową przeszłość.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)