Sprzedaż samochodów we wrześniu 2019 r. Do końca roku będzie ciężka walka o pierwsze miejsce

Znakami rozpoznawczymi nowej Corolli są atrakcyjna stylistyka i brak silnika diesla w ofercie. Są za to dwie hybrydy
Znakami rozpoznawczymi nowej Corolli są atrakcyjna stylistyka i brak silnika diesla w ofercie. Są za to dwie hybrydy
Źródło zdjęć: © Tomasz Budzik
Tomasz Budzik

04.10.2019 07:51, aktual.: 22.03.2023 17:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa generacja Toyoty Corolli przebojem wdarła się na polski rynek. Wrzesień był piątym z rzędu miesiącem, gdy model ten był najpopularniejszym samochodem w naszym kraju. Do końca roku jeszcze trzy miesiące, więc Corolla może jeszcze wyprzedzić Skodę Octavię i stać się najpopularniejszym modelem roku.

Zmiany na rynku

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego przedstawił raport o liczbie samochodów osobowych zarejestrowanych we wrześniu 2019 r. Jak wynika z dokumentu, od stycznia zarejestrowano w Polsce 410 829 aut. To o 1,9 proc. więcej niż w porównywalnym okresie 2018 r. Szczególnie owocny był właśnie wrzesień, który został zamknięty z wynikiem 35 325 aut osobowych, czyli aż o 29,3 proc. więcej niż we wrześniu 2018 r.

Interesująco przedstawia się kwestia wyboru napędów nowych samochodów. Wśród pojazdów zarejestrowanych od początku roku do końca września 71 proc. stanowiły auta benzynowe (+3,4 proc. względem porównywalnego okresu 2018 r.), diesle zajęły 20,2 proc. rynku (-14,6 proc.), auta hybrydowe stanowiły 6,4 proc. (+55,1 proc.), a pojazdy elektryczne i hybrydy plug-in 0,4 proc. (+84,8 proc.). Z danych wynika, że Polacy coraz częściej decydują się na auta, których używanie w mniejszym stopniu przyczynia się do powstawania smogu. Co ciekawe, tempo rezygnacji klientów krajowych salonów z diesli jest wyższe niż średnia europejska.

Najpopularniejsze modele września 2019 r.

  1. Toyota Corolla: 1745 szt.

Piąty raz z rzędu w zestawieniu miesięcznym wygrywa Toyota Corolla. Warta odnotowania jest również dominacja Forda Focusa nad Volkswagenem Golfem. Ostatnie z tych aut już od dawna prosi się o odświeżenie i niebawem nowa generacja niemieckiego kompaktu ujrzy światło dzienne, co może zmienić rozkład sił.

Najpopularniejsze modele od początku stycznia do końca września 2019 r.

  1. Skoda Octavia: 15 028 szt.
  1. Toyota Corolla: 13 502
  1. Skoda Fabia: 13 009
  1. Dacia Duster: 12 173
  1. Opel Astra: 10 433
  1. Volkswagen Golf: 10 123
  1. Toyota Yaris: 9789
  1. Opel Corsa: 6746
  1. Renault Clio: 6691
  1. Fiat Tipo: 6566

Koniec roku będzie stał pod znakiem walki o pierwsze miejsce pomiędzy Toyotą Corollą a Skodą Octavią. Jak sytuacja wygląda w szczegółach?

Najczęściej wybieranym modelem przez klientów indywidualnych od początku roku jest Dacia Duster (7 574; +92,3 proc.) z dużą przewagą nad drugą Toyotą Yaris (4 796 szt. +2,4 proc.) i trzecią Skodą Fabią (4 095 szt. -10,1 proc.). Czwarta pozycja należy do Toyoty Corolli, która zyskała 15 pozycji w stosunku do sytuacji sprzed roku (3 897; +118,8 proc.). Na piątej Fiat Tipo (3 446: +28,7 proc.). Kolejny był Auris (2 868; +4,5 proc.), za nim Skoda Octavia (2 811 szt; -1,9 proc.).

Najczęściej wybieranym modelem przez klientów instytucjonalnych od początku 2019 r. jest Octavia (12 211; -7,7 proc.). Na drugą pozycję po 9. miesiącach awansowała Toyota Corolla (9 605; +122,6 proc.). Najniższe miejsce na podium zajęła Skoda Fabia (8 914; -10,1 proc.). Tuż za nią Volkswagen Golf (8875; +0,5 proc.). Pierwszą piątkę zamyka Astra (8 496, -1,8 proc.). Walka o miano najpopularniejszego w Polsce samochodu roku 2019 będzie więc zacięta.

Źródło artykułu:WP Autokult
rynekŠkoda OctaviaToyota Corolla