Nowa Škoda Octavia - co o niej wiemy?

Škoda Octavia czwartej generacji zadebiutuje jeszcze w 2019 roku. Mimo że Czesi na razie nie chwalą się zbytnio tym modelem, wiemy już o nim całkiem sporo. Czego powinniśmy spodziewać się po najnowszej odsłonie tego szalenie popularnego auta?

Skoda Vision ESkoda Vision E
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Częściowo zakamuflowane egzemplarze testowe od kilkunastu miesięcy przemierzają europejskie drogi. W sieci coraz częściej pojawiają się też wizualizacje stworzone na bazie fotografii szpiegowskich. Nie powinny się one różnić znacząco od tego, co zobaczymy na żywo już za kilka miesięcy.

Pod względem stylistycznym nowa Octavia ma czerpać z mniejszej Scali. Oznacza to, że pożegnamy się z dzielonymi reflektorami na rzecz ostro wystylizowanych, pojedynczych świateł. Te z kolei zapewne będą wykorzystywać technologię LED - przynajmniej w bogatszych odmianach. Tył także będzie inspirowany Scalą, co oznacza węższe, lekko zakrzywione światła. To duża zmiana w stosunku do obecnej generacji.

Przede wszystkim praktyczność

Octavia tak jak dotychczas będzie oferowana w praktycznych wersjach kombi i liftback. Nieoficjalnie mówi się, że jako pierwsza światło dzienne ujrzy ta pierwsza. To dość nietypowe zagranie. Producenci zazwyczaj postępują bowiem odwrotnie, w wyniku czego odmiany kombi debiutują później niż typowe hatchbacki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© svet motoru

Charakterystycznym elementem wszystkich nowych modeli z Czech jest napis "Škoda" biegnący przez całą szerokość tylnej klapy. Strzelamy w ciemno, że tak samo będzie w nowej Octavii. A co z wnętrzem? Tutaj znów możemy odnieść się do Scali. Kabina będzie oczywiście przestronniejsza i wykonana z nieco szlachetniejszych materiałów, lecz główną rolę ma w niej odgrywać duży, dotykowy ekran, nieco wystający ponad deskę rozdzielczą. Tuż pod nim znajdziemy charakterystyczną półeczkę, a jeszcze niżej nawiewy wentylacji.

Lepsze wyposażenie

Kolejna generacja Octavii będzie znacznie lepiej wyposażonym samochodem. Szczególnie gdy mówimy o technologiach wspomagania jazdy. Na pokładzie znajdziemy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent pasa ruchu, sterowanie głosem, wyświetlacz HUD czy indukcyjną ładowarkę do telefonu. Więcej szczegółów poznamy oczywiście za kilka miesięcy.

Silniki nie powinny być dla nikogo zaskoczeniem. Rolę bazowej jednostki z pewnością będzie pełnić benzynowy motor 1.0, a chętni na więcej wrażeń będą mogli wybrać mocniejsze 1.5 lub 2.0, które w wersji RS będzie generować grubo ponad 200 KM. Ciekawostką jest pojawienie się 48-woltowej instalacji elektrycznej i systemu tzw. miękkiej hybrydy, która dołączy do oferty kilka miesięcy po premierze standardowego wydania.

Debiut jeszcze w tym roku

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nowa Octavia powinna mieć premierę nie później niż jesienią 2019 roku. Zadziwia fakt, że Czesi prawdopodobnie wyprzedzą w tej kwestii Volkswagena. Golf ósmej generacji ma bowiem zadebiutować dopiero w grudniu. Kilka miesięcy później poznamy natomiast czwartą odsłonę Seata Leona. Najbliższe miesiące będą więc stały pod znakiem nowości koncernu Volkswagena.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł