Spalą mniej niż 5 l/100 km. 7 oszczędnych i komfortowych aut

Tankowanie benzyny. Stacja paliw
Tankowanie benzyny. Stacja paliw
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik

07.10.2024 16:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeżeli poszukujesz pojazdu, który mimo niewielkiego wieku oferuje komfort i dobre wyposażenie za rozsądną cenę, to jesteś we właściwym miejscu. Te auta również charakteryzują się oszczędnością paliwa, co sprawia, że podczas jazdy w trasie zużywają minimalne ilości paliwa. Przedstawiamy siedem modeli, które świetnie sprawdzą się podczas podróży.

Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi 85 KM - 3,8 l/100 km

Renault Megane III Grandtour
Renault Megane III Grandtour© Autokult

Trzecia generacja Megane mimo upływu czasu wciąż wygląda atrakcyjnie i jest tania w utrzymaniu. Zawdzięcza to głównie niedrogiemu serwisowi i oszczędnym jednostkom napędowym. Warto zwrócić uwagę na wersję 1.5 dCi z lat 2009-2011 o mocy 85 KM. Choć nie jest najszybszy (13,3 sekundy do 100 km/h), to jak wynika z raportów AutoCentrum.pl, przy spokojnej jeździe pali niecałe 4 litry oleju napędowego na 100 km. Model ten ma także pojemny bagażnik o pojemności 524 litrów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Focus III Kombi 1.5 TDCi 120 KM - 4,2 l/100 km

Ford Focus III Kombi
Ford Focus III Kombi© Autokult

Focus zawsze kojarzył się z oszczędnością, zwłaszcza w wersji z silnikiem Diesla, i był chętnie wybierany przez floty. To także dobry wybór na rodzinne wakacje, oferujący znakomite wyposażenie i komfort na dłuższej trasie. Najbardziej oszczędna według raportów AutoCentrum.pl jest wersja z dieslem 1,5 litra i mocą 120 KM produkowana w latach 2014-2018, po face-liftingu. Bagażnik o pojemności 476 litrów nie jest największy w segmencie, ale powinien sprostać potrzebom małej rodziny.

Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI 105 KM - 4,2 l/100 km

Volkswagen Golf VII Variant
Volkswagen Golf VII Variant© WP

Niskie zużycie paliwa w trasie oferuje również Volkswagen Golf z 1,6-litrowym silnikiem turbodiesla. To klasyczny wybór dla tych, którzy poszukują praktycznego i oszczędnego auta z pojemnym, 605-litrowym bagażnikiem. Najbardziej oszczędne modele pochodzą z lat 2013-2017, co potwierdzają posiadacze z AutoCentrum.pl.

Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDI 120 KM - 4,4 l/00 km

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW© WP | Autokult.pl

Kolejny model, który cieszył się popularnością wśród floty, wyróżnia się dużym, 556-litrowym bagażnikiem. Prosty kokpit i niewielka kierownica wymagają przyzwyczajenia, ale cieszą się uznaniem wielu kierowców. Niskie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe jest jego kolejną zaletą. Najoszczędniejsze egzemplarze pochodzą z lat 2015-2017, a dodatkową zaletą jest bogate wyposażenie.

Peugeot 508 SW 2.0 HDI 140 KM - 4,7 l/100 km

Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW© Autokult | Marcin Pogorzelski

Dla miłośników większych aut klasy średniej 508 z dwulitrowym dieslem o mocy 140 KM jest świetnym wyborem. Produkowany w latach 2011-2014 oferuje wyjątkową oszczędność, paląc jedynie 4,7 litra oleju napędowego na 100 km, co potwierdzają użytkownicy. Przyciąga uwagę także 612-litrowym bagażnikiem i komfortowym wnętrzem.

BMW Serii 3 Touring F31 184 KM - 4,9 l/100 km

BMW Serii 3 (F31) Touring
BMW Serii 3 (F31) Touring© Materiały prasowe | BMW

Model BMW z dieslem pokazuje, że marka potrafi połączyć oszczędność z osiągami. Turbodiesel o pojemności dwóch litrów rozwija moc 184 KM i oszczędza paliwo, jak podają użytkownicy z AutoCentrum.pl, szczególnie w wersjach z lat 2012-2015. Minusem jest mniejszy, 495-litrowy bagażnik, ale komfort jazdy i dobre prowadzenie z pewnością to rekompensują.

Škoda Superb II 2.0 TDI 170 KM – 5,0 l/100 km

Škoda Superb Combi
Škoda Superb Combi© Autokult | Piotr Wielgus

Druga generacja Superba, zwłaszcza przed liftingiem, zaskakuje oszczędnością przy solidnej mocy 170 KM. Modele z lat 2010-2013 z silnikiem 2.0 TDI zużywają jedynie 5 litrów na 100 km, co potwierdzają właściciele. Do tego dochodzi pojemny 612-litrowy bagażnik i zazwyczaj bogate wyposażenie. Rynek oferuje wiele takich aut, choć sporo z nich ma za sobą intensywną eksploatację.