Ruszyła produkcja Škody Scali. Auto niebawem zastąpi Rapida
Pierwszy egzemplarz Scali już wyjechał z fabryki Škody i pojechał do odbiorcy. Najnowszy kompakt czeskiej marki może zmienić układ sił w gamie modelowej.
13.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:51
Przypominam, że Škoda Scala to auto kompaktowe, które po części zastąpi oferowanego do niedawna Rapida Spaceback i uzupełni gamę modelową o klasycznego hatchbacka, jakim z pewnością nie jest Škoda Octavia. Będzie więc stanowił klasyczną propozycję w segmencie C, konkurując z tańszymi modelami jak Opel Astra czy Ford Focus, a także Fiat Tipo. To dla Škody dobrze, bo właśnie w segmencie C mają sporo do nadrobienia jeśli chodzi o odbiorców indywidualnych, a też nie w każdej flocie Octavia jest autem odpowiednim - zwłaszcza, że Scala może być tańsza.
Auto zbudowano na platformie MQB-A0 z rozstawem osi wynoszącym 2649 mm, obszernym wnętrzem i nie mniej obszernym bagażnikiem o pojemności 467 litrów. Wspomnę tylko, że platformy tej użyto do budowy Seata Ibizy i Volkswagena Polo, więc po części Scala jest pochodną segmentu B – jak Rapid. Z kolei dzięki temu, samochód ma być wyjątkowo w swojej klasie lekki.
Na liście wyposażenia są systemy wsparcia kierowcy takie, jakie stanowią już wyposażenie współczesnych, nowoczesnych kompaktów. W tym również w pełni diodowe reflektory.
Auto jest oferowane w trzech wariantach silnikowych. Benzynowe jednostki stanowią litrowy TSI o mocy 115 KM oraz 1,5-litrowy TSI o mocy 150 KM. Diesel to 1.6 TDI o mocy 115 KM.
Polskie ceny i specyfikacje poznamy w niedługim czasie.