Różowa pantera? – CFC StylingStation Polo GTI Synergetic Effects (2012)
Firma CFC StylingStation sprawiła, że mały Volkswagen o ponadprzeciętnych osiągach – Polo GTI – wyróżnia się spośród innych aut tego typu. Pytanie tylko, czy na pewno na korzyść.
13.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:32
Firma CFC StylingStation sprawiła, że mały Volkswagen o ponadprzeciętnych osiągach – Polo GTI – wyróżnia się spośród innych aut tego typu. Pytanie tylko, czy na pewno na korzyść.
Obecnie produkowany Volkswagen Polo GTI oferowany jest z niewielkim 1,4-litrowym silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę i kompresor. Dzięki takiemu rozwiązaniu ta mała maszyna generuje aż 180 KM mocy przy 6200 obr./min i 250 Nm przy 2000-4500 obr./min. Motor charakteryzuje się też stosunkowo dobrą elastycznością i niewielkim zużyciem paliwa.
Wyposażone w dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach auto do 100 km/h przyspiesza w 7,40 s i osiąga prędkość 229 km/h.
Po modyfikacjach CFC osiągi Polo nie zmieniły się nic a nic, ponieważ tuner nie ingerował w jednostkę napędową. Za to samochód prowadzi się lepiej przy wysokich prędkościach dzięki temu, że firma tuningowa zainstalowała w nim regulowane zawieszenie AP.
Nowe zawieszenie to rozwiązanie zdecydowanie na plus, za to kontrowersje może budzić nowe umaszczenie Volkswagena. Biało-różowo-liliowa okleina na całym nadwoziu wygląda tak, jakby CFC chciało ukryć prawdziwy wygląd Polo. W tę samą poetykę wpisują się 18-calowe felgi ASA, które pomalowano na różowy kolor. Na szczęście chociaż opony wyłamują się z tej cukierkowej konwencji - są czarne. Gumy mają rozmiar 215/35 R 18 na każdym kole.
CFC zamontowało także spojler dachowy i oprawy zewnętrznych lusterek, które teraz są wykonane z włókien węglowych.
Humor kierowcy i pasażerom ma poprawiać muzyka płynąca z rozbudowanego zestawu głośników.
Auto jako całość wygląda dość kontrowersyjnie i na pewno nie każdemu przypadnie do gustu – mnie się nie podoba.
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1390 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka i kompresor
- Moc maksymalna: 180 KM przy 6200 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 129,50 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 2000-4500 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 8,0 x 18” ASA
- Koła tylne: 8,0 x 18” ASA
- Opony przednie: 215/35 R 18
- Opony tylne: 215/35 R 18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1269 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,05 kg/KM
- Długość: 3976 mm
- Szerokość: 1682 mm
- Rozstaw osi: 2468 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,40 s
- Prędkość maksymalna: 229 km/hblock position=\inside5507/block
Źródło: automobilesreview