Retro styl w nowoczesnym wydaniu – czym wyróżnia się design ID. Buzz?

Nostalgia i fascynacja przeszłością nieustannie przenikają do współczesnego designu, tworząc unikalne połączenia klasyki z nowoczesnością. Za przedstawiciela właśnie tego nurtu należy uznać pojazd, który stał się ikoną połączenia retro stylistyki z zaawansowaną technologią elektryczną. Model Volkswagen ID. Buzz nawiązuje do kultowego Volkswagena T1, znanego jako "ogórek" lub "hippie van", jednocześnie wprowadzając go w erę elektromobilności. Inspiracja legendarnymi kształtami zyskała zupełnie nowe, ekologiczne serce oraz futurystyczne rozwiązania technologiczne.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Volkswagen ID. Buzz – nostalgiczny design spotyka przyszłość

Charakterystyczna sylwetka ID. Buzz natychmiast przywodzi na myśl swego kultowego przodka z lat 50. i 60. XX wieku. Zaokrąglone kształty nadwozia, charakterystyczny przód z dużym logo VW oraz dwukolorowe malowanie to najbardziej rozpoznawalne elementy nawiązujące do pierwowzoru. Projektanci zdecydowali się zachować te ikoniczne cechy, jednocześnie nadając im nowoczesny charakter. Linie nadwozia zostały wygładzone zgodnie ze współczesnymi trendami aerodynamicznymi, a klasyczny design zyskał LED-owe oświetlenie oraz minimalistyczne detale typowe dla aut elektrycznych.

Wnętrze Volkswagen ID. Buzz - vwdostawcze.pl również łączy w sobie dwa światy: przestronność i funkcjonalność kultowego busa z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi XXI wieku. Płaska podłoga zapewnia modułowość i możliwość aranżacji przestrzeni według indywidualnych potrzeb. Nowoczesna deska rozdzielcza z cyfrowym kokpitem oraz dotykowym ekranem multimediów została zaprojektowana z myślą o intuicyjnej obsłudze. Materiały wykończeniowe często nawiązują do estetyki retro, wykorzystując wstawki w stylistyce vintage oraz nawiązania kolorystyczne do klasycznych "ogórków". 

© materiały partnera

Jak technologia odmienia klasyczne koncepcje?

Retro styl ID. Buzz to jednak nie tylko powierzchowne nawiązania wizualne. Rewolucja kryje się pod karoserią, gdzie klasyczna koncepcja przestronnego vana została zreinterpretowana dzięki platformie MEB dedykowanej pojazdom elektrycznym. Brak tradycyjnego silnika pozwolił projektantom na maksymalne wykorzystanie przestrzeni i stworzenie jeszcze bardziej funkcjonalnego wnętrza niż w przypadku oryginalnego T1. Nowy układ napędowy umożliwił również zmianę proporcji pojazdu przy zachowaniu charakterystycznej sylwetki.

Zastosowanie napędu elektrycznego nadaje projektowi ID. Buzz dodatkowy wymiar – ekologicznej kontynuacji dziedzictwa modelu, który w latach 60. stał się symbolem kontrkultury i troski o środowisko naturalne. Obecnie ID. Buzz reprezentuje nowe podejście do mobilności, łącząc sentyment do przeszłości z odpowiedzialnym patrzeniem w przyszłość. Zaawansowane systemy asystujące kierowcy, możliwość aktualizacji oprogramowania przez internet oraz inteligentne rozwiązania zwiększające zasięg stanowią technologiczne serce projektu, który wizualnie czerpie z dziedzictwa marki.

Dlaczego retro design przemawia do współczesnych odbiorców?

Co sprawia, że nawiązania do przeszłości tak mocno rezonują ze współczesnymi klientami? Fenomen ID. Buzz można wyjaśnić między innymi autentycznością przekazu – adaptacja retro stylu nie jest tu jedynie powierzchownym zabiegiem marketingowym. Projektanci Volkswagena zdołali uchwycić esencję oryginalnego modelu i przenieść ją w nowy kontekst technologiczny. Volkswagen ID. Buzz stanowi doskonały przykład, jak marka o bogatej historii może z szacunkiem sięgać do swoich korzeni, jednocześnie odważnie patrząc w przyszłość. 

Zamiast kopiować dawne rozwiązania, projektanci ID. Buzz zreinterpretowali je w kontekście współczesnych potrzeb i możliwości. Takie harmonijne połączenie nostalgii z innowacją przełożyło się na produkt, który przemawia zarówno do emocji, jak i do rozsądku. Wyjątkowy design ID. Buzz pokazuje, że spojrzenie w przeszłość może być inspiracją do tworzenia przyszłości, a efektem jest pojazd z charakterem i duszą w świecie zaawansowanych technologii.

Materiał sponsorowany przez Volkswagen

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach