Polacy kupują coraz więcej drogich samochodów
Rynek samochodów premium i luksusowych w roku 2014 miał wartość 5,6 mld zł i wzrósł w stosunku do 2013 o kilkadziesiąt procent.
12.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 11:11
Z analizy firmy doradczej KPMG wynika, że Polacy kupili 31,5 tys. samochodów klasy premium, a po objęciu tą klasą również aut z pogranicza i luksusowych samochodów terenowych, liczba wzrośnie do 34 tys. Jednocześnie jest to wzrost o 28 procent w stosunku do roku 2013. Natomiast o 52 procent zwiększył się popyt na samochody luksusowe, których zakupiono w minionym roku 94 sztuki.
Zobacz także
Najpopularniejszą marką premium jest BMW, drugie miejsce zajmuje Audi, a trzecie Mercedes. Jednak największym wzrostem cieszą się japońscy producenci. Infiniti odnotowało wzrost o 150 procent, a Lexus o 109 procent. Najchętniej wybieranymi samochodami premium są drogie SUV-y, takie jak Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X5.
Najchętniej wybieranymi samochodami luksusowymi są Maserati, których zarejestrowano w minionym roku 37 sztuk. Drugą lokatę zajmuje Ferrari – 22 sztuki. Największy wzrost odnotowało jednak Lamborghini (+400 %) oraz Rolls-Royce (+167 %).
Interesujące jest też postrzeganie marek luksusowych przez ich klientów. Osoby bogate, zarabiające więcej niż 20 tys. zł brutto miesięcznie odpowiedziały, że markami luksusowymi są Porsche, BMW i Bentley. Natomiast osoby zamożne (7,1-10 tys. zł brutto/m-c) odpowiedziały, że są to Mercedes, BMW i Porsche. Osoby zamożne twierdzą, że luksusowy samochód to taki, który kosztuje minimum 201 tys. zł, natomiast bogate podnoszą próg do 292 tys. zł. Spory odsetek respondentów przyznaje się do posiadania luksusowego auta. Średnio zmieniają je co 3 lata.