BMW Group przedstawiło wyniki sprzedaży w Polsce

Ubiegły rok był bardzo dobry dla BMW w Polsce. Grupa odnotowała wzrosty sprzedaży na wszystkich frontach.

BMW Group przedstawiło wyniki sprzedaży w Polsce
Mariusz Zmysłowski

06.02.2015 | aktual.: 02.10.2022 11:14

W samym BMW doszło do wzrostu sprzedaży o 23%. Polacy najchętniej wybierali modele z rodziny X. Ponad połowa samochodów niemieckiej marki sprzedawanych w naszym kraju to pojazdy właśnie tej serii. Samych X5 BMW sprzedało 1404 egzemplarzy. X3 znalazło z kolei 1398 nabywców. Tym samym modele te (X3 w połączeniu z X4) uplasowały się na pozycji liderów swoich segmentów, znacznie wyprzedzając konkurentów. Na pierwszym miejscu w swojej kategorii znalazła się też Seria 5. BMW sprzedało 1096 egzemplarzy tego modelu.

Do dobrych wyników przyczyniły się też nowe propozycje marki. BMW sprzedało 436 egzemplarzy Serii 4 oraz 361 sztuk X4. Co ciekawe, zainteresowaniem większym niż wstępnie szacowane cieszyły się samochody z rodziny i. Na zakup BMW i3 zdecydowały się 42 osoby. Liczba ta z pozoru może wydawać się niewielka, ale to ponad połowa całego rynku nowych aut elektrycznych w Polsce w 2014 roku.

Klienci BMW bardzo często decydują się na napęd na cztery koła. W poprzednim roku aż 77% nabywców wybrało pojazdy wyposażone w xDrive.

Wzrost sprzedaży osiągnęło także MINI. 901 nowych zarejestrowanych samochodów oznacza wynik o 15% lepszy niż rok wcześniej. Najpopularniejszym modelem był Countryman. Duże MINI kupiło w Polsce 499 osób.

BMW to także motocykle. Również oddział Motorrad odnotował w naszym kraju wzrost sprzedaży. Zamknął on rok 2014 z wynikiem wynoszącym 982 sprzedanych egzemplarzy. To wzrost o 29%.

To, co cieszy miłośników motoryzacji najbardziej, to bardzo dobre wyniki sprzedaży samochodów oznaczonych literą M. BMW odnotowało wzrost zainteresowania mocarnymi maszynami w Polsce o aż 53%. Na naszych drogach w 2014 roku pojawiło się 46 egzemplarzy samochodów ze stajni M. Wzrósł także popyt na auta w wersjach M Performance. 186 samochodów w tym wariancie to skok sprzedaży o 60%.

Rok 2015 może okazać się dla BMW kolejnym dobrym okresem, bo na rynku debiutuje wiele nowych modeli. Pojawią się między innymi odświeżone Serie 1 i 6. W salonach zadebiutują także mocarne SUV-y: X5M i X6M. Wiosną na rynek zostanie też wprowadzone MINI John Cooper Works, a później zobaczymy premierę nowego Clubmana.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)