Pół litra na głowę - Volkswagen XL1 jedzie do Genewy

Niecały litr paliwa na każde przejechane 100 km ma spalić hybrydowy dwuosobowy Volkswagen XL1, którego produkcyjna wersja zostanie zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie. Wiele wskazuje na to, że wkrótce układ hybrydowy wykorzystywany w tym aucie będzie montowany również w modelu up!.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Niecały litr paliwa na każde przejechane 100 km ma spalić hybrydowy dwuosobowy Volkswagen XL1, którego produkcyjna wersja zostanie zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie. Wiele wskazuje na to, że wkrótce układ hybrydowy wykorzystywany w tym aucie będzie montowany również w modelu up!.

Volkswagen zgodnie z obietnicą pokaże na targach w Genewie produkcyjną wersję modelu XL1. Podczas budowy auta nadrzędnym celem było osiągnięcie jak najniższego zużycia paliwa, a wartością, w którą celował producent, był 1 litr na 100 km. Koncern VW już wcześniej udowadniał, że umie produkować przełomowe auta. Tak jak Bugatti w modelu Veyron potrafiło osiągnąć prędkość 400 km/h, tak i w tym przypadku pozornie niemożliwa do osiągnięcia granica została złamana. Tak przynajmniej obiecuje firma.

Obraz

Osiągnięcie sukcesu nie byłoby możliwe bez wyrzeczeń. Auto pod względem wymiarów zewnętrznych można porównywać do Volkswagena Polo, od którego jest tylko nieznacznie krótsze. Od razu w oczy rzuca się jednak niewielka wysokość samochodu, którego najwyższy punkt znajduje się zaledwie 1153 mm nad ziemią. Z pewnością jest to jedna z przyczyn bardzo niskiego oporu powietrza, ale też niestety jeden z powodów, dla którego w aucie zasiądą jedynie 2 osoby.

Auto jest napędzane przez niewielki, 2-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 0,8 l i mocy 48 KM, wspomagany przez 27-konny motor elektryczny. Moc maksymalna układu nie jest znana, ale niska masa i 7-biegowa przekładnia DSG pomagają w osiągnięciu pierwszej setki w 12,7 s oraz prędkości maksymalnej 160 km/h. Producent obiecuje również, że zużycie paliwa na poziomie 0,9 litra oleju napędowego na 100 km jest całkowicie możliwe do osiągnięcia. Jak przystało na samochód ekologiczny, istnieje możliwość jazdy z wykorzystaniem jedynie silnika elektrycznego. Wtedy zasięg wynosi 50 km.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/46] Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"