Dziesięć sztuk Renault Megane RS Red Bull Racing RB7 w Polsce
Zwycięstwo Marka Webbera w Grand Prix Wielkiej Brytanii było dla Renault świetną okazją do zaprezentowania Megane RS Red Bull Racing RB7. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy specjalnego modelu.
11.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:50
Zwycięstwo Marka Webbera w Grand Prix Wielkiej Brytanii było dla Renault świetną okazją do zaprezentowania Megane RS Red Bull Racing RB7. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy specjalnego modelu.
Renault nie ma już swojego zespołu w Formule 1, ale wciąż dostarcza silniki różnym stajniom. Spośród czterech teamów, z którymi obecnie współpracuje, największe sukcesy odnosi Red Bull Racing.
W ciągu ostatnich dwóch sezonów austriacki zespół, korzystający z motorów Renault, nie miał sobie równych zarówno w kategorii konstruktorów, jak i kierowców (dwa tytuły Sebastiana Vettela). Po GP Wielkiej Brytanii na torze Silverstone, Red Bull Racing-Renault prowadzi w klasyfikacji teamów, a Mark Webber i Sebastian Vettel zajmują w mistrzostwach odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Żeby podkreślić zaangażowanie marki w sport, Renault przygotowało kolejny model z serii Red Bull Racing RB7. Po Twingo RS i Clio RS przyszła pora na większe auto – Megane RS. Samochód będzie sprzedawany w 24 krajach. Do Polski trafi dziesięć egzemplarzy "byczego" hot-hatcha w cenie 109 950 zł.
Renault Megane RS Red Bull Racing RB7 ma karoserię pomalowaną metalizowanym lakierem Czarny Etoilé. Z ciemnym nadwoziem kontrastują elementy w kolorze Żółty Sirius – listwa aerodynamiczna w przednim zderzaku, obudowy lusterek i dyfuzor. Na dach trafiła naklejka z motywem szachownicy, a na bokach znalazły się symbole Red Bull Racing.
W środku: kubełki Recaro, nowa gałka zmiany biegów i tabliczka z numerem auta.
Samochód został wyposażony w zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym i czerwone zaciski hamulcowe Brembo. Na pokładzie znalazł się RS Monitor, służący do sprawdzania danych telemetrycznych.
Renault zamontowało w Megane RS Red Bull Racing RB7 system Stop&Start. Producent twierdzi, że dzięki temu sportowy hatchback spala o 0,7 l mniej benzyny niż dotychczas (średnie spalanie obecnie to 7,5 l/100 km). Emisja CO2 została zredukowana o 16 g, do 174 g/km.
W takim aucie ciekawsze od średniego zużycia paliwa są parametry silnika. Megane RS ma pod maską motor o pojemności 2,0 l. W trybie Normal włączają się układy Stop&Start i nagłego hamowania, ESC (czyli ESP) jest bardziej wyczulone, a jednostka dysponuje mocą 250 KM i maksymalnym momentem obrotowym 340 Nm.
Po przełączeniu na "Sport" moc rośnie do 265 Km, a maksymalny moment do 360 Nm. Dezaktywują się systemy Stop&Start i nagłego hamowania, ESC zmienia ustawienie na tryb sportowy.
Renault sprzedało już 15 000 egzemplarzy Megane RS trzeciej generacji.
Źródło: Renault