Nowy Peugeot 508 SW. Jedno z najpiękniejszych kombi w swojej klasie
Doczekaliśmy się! Jedna z najbardziej spektakularnych, motoryzacyjnych premier 2018 roku debiutuje w nowej wersji nadwoziowej. Po liftbacku przyszedł czas na kombi, które także zachwyca prezencją.
06.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:43
Stworzenie dużego kombi, które będzie wyglądało elegancko, lekko i wyraziście nie jest łatwym zadaniem. Francuzom jednak ta sztuka udała się świetnie. Moim zdaniem to jeden z najładniejszych przedstawicieli swojego segmentu, z którym pod względem designu konkurować może tylko nowe Volvo V60. Styliści zgrabnie połączyli ostry przód oraz muskularną linię boczną z pokaźnym tyłem, skrywającym bagażnik o pojemności 530 l.
Nadwozie nowego 508 SW mierzy 478 cm długości. Jest więc o 3 cm dłuższe niż w liftbacku, ale krótsze o 5 cm od nieco ociężałej stylistycznie, poprzedniej generacji. Co ważne, mimo bardziej użytkowego charakteru, Francuzi zdecydowali się na zastosowanie większości rozwiązań znanych już z wersji 5-drzwiowej. Tutaj także znajdziemy drzwi bez ramek, czy ukrytą antenę radiową. Wszystko po to, by nie zaburzać sylwetki zbędnymi detalami i uczynić ją jak najlżejszą w odbiorze.
Wygląd jest ważną cechą, lecz w przypadku kombi jednak najbardziej liczy się praktyczność. 508 SW nie powinno zawieść na tym polu. Projektanci zadbali o niski próg załadunku, łatwy w obsłudze system składania kanapy, czy 1780-litrową przestrzeń, jaką uzyskamy po jego użyciu. Niemal płaska podłoga to kolejna z zalet, które przydadzą się podczas przewożenia długich ładunków.
Jeśli chodzi o wyposażenie i zastosowane rozwiązania techniczne, są one tożsame ze znanym już liftbackiem. Tutaj także zdecydowano się na diodowe przednie reflektory i tylne światła, a we wnętrzu zamontowano dwa duże wyświetlacze stanowiące trzon rozwiązania określanego przez Peugeota mianem i-Cockpitu. Na pokładzie, w zależności od wersji, znajdziemy m.in. system Night Vision, adaptacyjny tempomat, asystent parkowania, czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Klienci będą mogli wybierać spośród bogatej gamy jednostek napędowych: benzynowego silnika 1,6 o mocy 180 KM lub 225 KM. Obydwa dostępne z automatyczną przekładnią EAT8. Nie zabraknie także diesli: 130-konnego 1,5 BlueHDi oraz 160 i 180-konnej dwulitrówki. Oficjalny debiut 508 SW nastąpi podczas październikowego Paris Motor Show. Natomiast pierwsze egzemplarze trafią do klientów w styczniu 2019 roku.