Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli.

Peugeot 208 to propozycja dla osób szukających małego miejskiego samochodu z "ikrą".Peugeot 208 to propozycja dla osób szukających małego miejskiego samochodu z "ikrą".
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Jeszcze nie tak dawno pisałem o wysokiej cenie nowego Opla Corsy, który z klimatyzacją kosztuje od 53 990 zł.

Wynika to z faktu, że bazowy model w specyfikacji Corsa kosztujący 49 990 zł nie ma na pokładzie klimatyzacji, a tę trzeba dokupić za 4000 zł. Jednocześnie czyni to model bazowy wyłącznie propozycją dla klientów, którym na tym elemencie nie zależy, bo lepiej wyposażona wersja Edition z klimą kosztuje 54 950 zł.

Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer samochodów marki Peugeot korzystniej wycenił nowe 208. Jego podstawowy wariant Like kosztuje 53 900 zł i ma już klimatyzację w standardzie. Ma też elektrycznie sterowane szyby, radioodtwarzacz z bluetooth czy tempomat. Niestety nie ma nic za darmo. Na liście wyposażenia standardowego brakuje… elektrycznie regulowanych lusterek zewnętrznych. Opel Corsa w standardzie takie oferuje i to z podgrzewaniem.

Co więcej, do bazowego 208 nie da się dokupić tej opcji. Jest standardem dopiero drugiej wersji Allure za 57 900 zł, a z podgrzewaniem dodatkowo za dopłatą 800 zł. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że bazowe 208 można doposażyć wyłącznie w koło zapasowe, tuner cyfrowy i system Peugeot Connect SOS & Assistance. Niczego więcej nie znajdziecie na liście opcji. No chyba, że lakier metaliczny.

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa