Peugeot 2008 DKR i kilka technicznych szczegółów
Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport zdradza kilka szczegółów technicznych dotyczących najnowszej broni francuskiego producenta – Peugeota 2008 DKR.
18.07.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:13
Nie można pominąć tu również aspektu marketingowego. Produkcyjny Peugeot 2008 ma napęd na jedną oś i Peugeot chce pokazać, że do pokonania nawet wymagającego terenu wystarczy taki napęd z układem Grip Control. Warto przy okazji wspomnieć, że w historii Dakaru nie wygrał jeszcze pojazd tylnonapędowy z silnikiem Diesla.
Inżynierowie Peugeot Sport zdecydowali się na kompaktową wielkość auta. Jest to konstrukcja zupełnie inna niż konkurencyjne buggy, które zwykle są szerokie i płaskie jak SMG Buggy lub po prostu ogromne, jak Hummer Robby’ego Gordona. Peugeot 2008 DKR miał być mały by lepiej radzić sobie w krętych sekcjach oraz w celu uzyskania jak najlepszej geometrii terenowej. Nadwozie ma 4099 mm długości, 2033 mm szerokości i 1912 mm wysokości. Rozstaw osi to 2800 mm.
Do napędu Peugeota 2008 DKR posłuży 3-litrowy diesel bi-turbo V6 o mocy 340 KM wytwarzający moment obrotowy o wartości 800 Nm. Współpracuje z 6-stopniową skrzynią sekwencyjną. Wyzwaniem było zmieszczenie stosunkowo dużego silnika w niewielkim aucie.