Oto Kia PV5. Elektryczny van z Korei wygląda prawie jak koncept
Kia zaprezentowała produkcyjną wersję swojego elektrycznego vana PV5 przed globalną premierą zaplanowaną na 27 lutego. Model, który zachowuje niemal identyczny wygląd jak koncepcyjny prototyp, będzie dostępny w wersji pasażerskiej i cargo.
Po ponad roku od ujawnienia koncepcji PV5 na targach CES, Kia przedstawiła produkcyjną wersję elektrycznego vana. Zarówno odmiany pasażerskie, jak i cargo będą wyprodukowane i wprowadzone na rynek, oferując różne konfiguracje dostosowane do potrzeb klientów.
Charakterystyczny wygląd PV5 obejmuje odważny przedni pas z ostrymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, które biegną od podstawy przedniej szyby. Zamiast tradycyjnego grilla, na środku przodu pojazdu znajduje się klapka do ładowania, a główne reflektory są umieszczone po obu jej stronach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy
Duże okna, przypominające te z modelu Hyundai Staria, nadają wnętrzu vana przestronności i jasności. Wersja cargo rezygnuje z tylnych bocznych okien i posiada dwuskrzydłowe tylne drzwi otwierane na boki, ułatwiające załadunek i rozładunek.
Tył PV5 jest typowy dla vana - z pionowymi LED-owymi lampami tylnymi i dużymi drzwiami. Kia planuje oferować PV5 w kilku konfiguracjach, a także specjalne opcje konwersji, aby sprostać różnym wymaganiom użytkowników.
Chociaż producent nie ujawnił jeszcze wnętrza ani specyfikacji technicznych, oczekuje się, że PV5 będzie dostępny w wersjach z jednym i dwoma silnikami, opartych na platformie Electric Complete Chassis Platform Module (e-CCPM). Model powinien oferować funkcje Vehicle-to-Load (V2L) i Vehicle-to-Grid (V2G).
Ceny i pełną specyfikację powinniśmy poznać niebawem.