Nie ma już "kury" na masce. Czesi obniżyli też ceny

Po czterech latach od rynkowego debiutu Škoda odświeżyła Enyaqa. Auto zyskało całkowicie nowy przód, lepsze wyposażenie i - co zaskakujące - atrakcyjniejsze ceny.

Nowa Škoda Enyaq Nowa Škoda Enyaq
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Škoda Auto
Aleksander Ruciński

Odświeżona Škoda Enyaq - co się zmieniło?

Nowego Enyaqa rozpoznacie przede wszystkim po całkowicie przeprojektowanym przodem określanym przez producenta mianem "Tech-Deck Face". To rozwiązanie stylistyczne zapoczątkowane w modelu Elroq zostało teraz przeniesione do większego brata i zaowocowało wyraźną poprawą aerodynamiki. Współczynnik oporu wynosi teraz 0.245 dla standardowej odmiany i 0.229 dla wersji Coupe. Wcześniej było to odpowiednio 0,264 i 0,240. Przy okazji liftingu zniknęło też logo Škody. Zastąpiono je napisem zarówno z przodu, z tyłu, jak i na kierownicy.

Jeśli chodzi o gamę napędów, kształtuje się ona podobnie, jak dotychczas. Nie sposób jednak nie zauważyć niższych cen. Enyaq, który dotychczas startował od 209 850 zł, jest teraz dostępny już za 189 900 zł. Za topową wersję Sportline zapłacimy natomiast 224 450 zł zamiast 261 550 zł. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Skoda Kodiaq - ma diesla i ogromny bagażnik

Škoda Enyaq po liftingu - ceny poszczególnych wersji

  • 60 - 63 kWh i 204 KM RWD - od 189 900 zł
  • 85 - 82 kWh i 285 KM RWD - od 209 900 zł
  • 85x - 82 kWh i 285 KM AWD - od 222 100 zł
  • 85 Sportline - 82 kWh i 285 KM RWD - od 224 450 zł

Co warte odnotowania, już standardowe wyposażenie nie rozczarowuje. W bazowej odmianie 60 dostaniemy m.in. multimedia z 13-calowym ekranem, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system bezkluczykowy, aktywny tempomat, podgrzewane fotele przednie czy trójstrefową klimatyzację.

Nowa Škoda Enyaq
Nowa Škoda Enyaq © Materiały prasowe | Škoda Auto

W wydaniu 85/85x dochodzą do tego m.in. przyciemniane szyby, indukcyjna ładowarka smartfona, elektrycznie otwierana klapa bagażnika oraz system utrzymywania pasa ruchu.

Wariant Sportline wyróżnia się natomiast sportowymi fotelami, sportowymi amortyzatorami, pełnym oświetleniem LED z matrycowymi reflektorami, 20-calowymi felgami czy pakietem stylistyczny Sportline.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥