Nowy Opel Astra z polskim cennikiem. Jest tańszy niż większość konkurentów
Opel Astra od debiutu pierwszej generacji był znany jako jedna z tańszych propozycji w segmencie. Nowa generacja po publikacji cennika podtrzymuje ten trend, choć sama kwota wcale nie wydaje się taka niska.
08.12.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:06
Chociaż nowa Astra opracowana została pod okiem Franzuców, Opel na każdym kroku stara się podkreślić jej niemiecki charakter, m.in. nadając poszczególnym elementom stylistycznym typowo niemieckie nazwy. Co prawda pod maską w dalszym ciągu znajdziemy zarówno benzyniaki, jak i silniki Diesla, jednak nie ma co liczyć na przyzwoite osiągi.
Wyjątkiem jest pierwsza w historii modelu hybryda plug-in o mocy 180 KM, która pozwala rozpędzić Astrę do setki w 7,6 s. Pozostałe silniki, w zależności od mocy, oferują sprint do setki w przedziale 9,7-10,6 s. Na pierwszy ogień Opel wycenił tylko hatchbacka – na ceny Sports Tourera musimy jeszcze poczekać.
Opel Astra – ceny dla wersji silnikowych:
- 1.2 Turbo (110 KM) 6MT – Astra od 82 900 zł
- 1.2 Turbo (130 KM) 6MT – Edition od 95 900 zł
- 1.2 Turbo (130 KM) 8AT – Elegance od 114 900 zł
- 1.5 Diesel (130 KM) 6MT – Edition od 103 900 zł
- 1.5 Diesel (130 KM) 8AT – Elegance od 122 900 zł
- 1.6 Turbo Plug-in Hybrid (180 KM) 8AT – Elegance od 152 900 zł
Jak widać, ceny nie są niskie, jednak bazowy model oferuje niezłe wyposażenie na start i w segmencie należy do grona tańszych. Cenniki wielu rywali, w tym m.in. Volkswagena Golfa, Hondy Civic czy bliźniaczego Peugeota 308, zaczynają się dopiero od ponad 90 tys. zł. Droższe jest także Renault Megane (od 85 tys. zł), a Toyota Corolla startuje z podobnego poziomu. Tańszą propozycją jest m.in. Hyundai i30 za 73 tys. zł czy Kia Ceed za 72 tys. zł.
Wersje wyposażenia Opla Astry
- Astra – od 82 900 zł – w skład bazowego modelu, który dostępny jest tylko ze 110-konnym benzyniakiem, wchodzi m.in. układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości z funkcją dostosowania prędkości, system automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, układ utrzymania na pasie ruchu, tempomat, klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, czujnik deszczu i zmierzchu, 10-calowy ekran multimediów z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay, 10-calowy ekran cyfrowych zegarów oraz LED-owe reflektory.
- Edition – od 90 900 zł – w tej wersji dodatkowo dostaniemy skórzaną kierownicę, multimedia ze zdalnymi aktualizacjami, zapłon sterowany przyciskiem, czujniki parkowania z przednie i tylne czy 16-calowe felgi aluminiowe. Dodatkowo za 1000 zł możemy dokupić panoramiczną kamerę cofania, a za 2,9 tys. zł pakiet zawierający fotel kierowcy AGR oraz podgrzewane przednie siedzenia i kierownicę.
- Elegance – od 106 900 zł – tutaj możemy liczyć na dwustrefową, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat z układ utrzymania na pasie ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, zaawansowany układ wykrywania pieszych i rowerzystów z system zapobiegania kolizji i hamowania awaryjnego, fotel kierowcy AGR, podłokietnik, oświetlenie ambiente, regulowaną podłogę bagażnika, podgrzewaną przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę, kamerę cofania, przyciemniane szyby czy 17-calowe felgi (notabene o nazwie Kadett). Za 3 tys. zł możemy dokupić hak holowniczy.
- GS Line – od 114 900 zł – w tej wersji możemy spotkać m.in. materiałowo-skórzaną tapicerkę, rozbudowane systemy asystujące kierowcę, system kamer 360 stopni, sportową kierownicę z perforowaną skórą, aluminiowe nakładki na pedały oraz czarny dach. Za 3,3 tys. zł możemy dokupić tapicerkę z alcantary, za 5 tys. zł matrycowe reflektory IntelliLux, za 6 tys. zł pakiet z nawigacją online i wyświetlaczem head-up, za 600 zł indukcyjną ładowarkę do telefonu, a za 1500 zł – pakiet zawierający układ automatycznego dostosowywania prędkości jazdy na zakrętach oraz półautomatyczny układ zmiany pasa ruchu.
- Ultimate – od 173 900 zł – ta wersja jest znacznie droższa od pozostałych, ponieważ łączona jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Zawiera m.in. tapicerkę z alcantary, nawigację online, wyświetlacz head-up, ładowarkę indukcyjną, system kontroli jakości powietrza w kabinie, panoramiczne okno dachowe czy matrycowe reflektory IntelliLux. Za 5 tys. zł możemy dokupić tapicerkę ze skóry Nappa, za 1,5 tys. zł pakiet zawierający układ automatycznego dostosowywania prędkości jazdy na zakrętach oraz półautomatyczny układ zmiany pasa ruchu, a za 3,5 tys. zł wallboxa 1-fazowego o mocy ładowania 7,4 kW.