Nowy Cadillac CTS – sedan na ostro [aktualizacja]
Cadillac CTS trzeciej generacji ma walczyć z Audi A6, BMW Serii 5 i Mercedesem Klasy E. Do mediów trafiły szpiegowskie zdjęcia amerykańskiego sedana.
31.07.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:58
Obecnie produkowany CTS przez lata musiał walczyć z konkurencją z dwóch segmentów premium – D oraz E. Cadillac postanowił z tym skończyć i w tym roku zaprezentował mniejszy model ATS, zbliżony wielkością do BMW Serii 3 F30 i Mercedesa Klasy C W204.
Cadillac CTS III ma nieco urosnąć. Obecnie w wersji sedan mierzy on 486 cm długości i w stosunku do niemieckich rywali czy Jaguara XF jest krótszy o kilka centymetrów. Auto nie będzie już bazować na platformie Sigma II, ale na nowej płycie General Motors o nazwie Alpha, użytej już do budowy wspomnianego ATS-a. Oznacza to, że CTS będzie występował w wersjach z napędem na tył i cztery koła.
Atutem nowego Cadillaca ma być wygląd. Wprawdzie przyłapane podczas testów samochody były szczelnie zakamuflowane, ale ich kształt zdradza, że projektanci kolejny raz postawili na styl Arts & Science.
CTS Mk3 będzie miał ostre linie nadwozia i wysoko poprowadzoną krawędź klapy bagażnika. Charakterystycznymi elementami auta będą kanciaste reflektory i bardzo duża atrapa chłodnicy. Dwie końcówki układu wydechowego zostaną zintegrowane ze zderzakiem.
Jeśli Cadillac poważnie myśli o rywalizacji na terenie Europy, będzie musiał włączyć do gamy modelu CTS turbodiesla. Niestety, koncern GM, który jest właścicielem marki, na razie nie wypowiada się w sprawie jednostki wysokoprężnej. W palecie pojawi się za to benzynowy motor turbo 2,0 Ecotec o mocy 270 KM, znany z ATS. Zastąpi on obecnie stosowany silnik 3,0 V6, który ma tyle samo koni mechanicznych.
Pod maskę Cadillaca CTS trafi też 3,6 V6 rozwijające 318 KM. Topowa, usportowiona wersja CTS-V, która również jest w planach, ma dostać ten sam motor co dotychczas – 6,2 V8 z kompresorem o mocy 556 KM. Jeśli wierzyć plotkom, auto będzie mogło zostać wyposażone w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.
Tak jak CTS drugiej generacji, nowy Caddy będzie oferowany jako sedan, wagon i coupé. Premiery samochodu możemy się spodziewać na salonie North American International Auto Show 2013 w Detroit.
[aktualizacja 31 lipca]
Cadillac CTS po raz kolejny został przyłapany, tym razem w pobliżu toru Nürburgring. Według najnowszych spekulacji oprócz wyżej wymienionych benzynowych jednostek R4, V6 i V8 pod maskę nowego dziecka amerykańskiej marki trafi jeszcze diesel, który jest konieczny, jeśli Cadillac chce stanąć w szranki z niemiecką i japońską konkurencją. Jednostka wysokoprężna najprawdopodobniej oferowana będzie jednak tyko w Europie.