Odświeżony Jaguar XF debiutuje w Nowym Jorku
Jaguar przeprowadził bardzo udany facelifting. Niewielkie zmiany w XF na rok 2012 dały świetny efekt ogólny. Oto odświeżony model XF i jego usportowiona wersja XFR.
22.04.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:40
Jaguar przeprowadził bardzo udany facelifting. Niewielkie zmiany w XF na rok 2012 dały świetny efekt ogólny. Oto odświeżony model XF i jego usportowiona wersja XFR.
Samochód zawdzięcza swoją nową prezencję nowym reflektorom ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED, przestylizowanej masce i nowym błotnikom z trójkątnym otworem wentylacyjnym za przednim kołem. Zmodyfikowano także atrapę chłodnicy oraz przedni zderzak. Odświeżony XF z przodu przypomina teraz swojego większego brata - model XJ. Jednak kształt reflektorów ma nawiązywać bezpośrednio do pierwowzoru Jaguara XF - konceptu C-XF.
Model XF na rok 2012 wyposażono także w zmodyfikowane światła tylne i lekko przestylizowaną klapę bagażnika. W wersji R zobaczymy także nowy zderzak tylny z dyfuzorem i dwiema podwójnymi końcówkami wydechu. Zmian zewnętrznych dopełniają odświeżone wzory felg aluminiowych dostępnych w rozmiarach od 18 do 20 cali.
W środku zmiany są bardziej subtelne. Wnętrze zostało wyposażone w nową kierownicę, zmodyfikowane fotele oraz lekko przestylizowane zegary. Dla kupujących stworzono także nowe opcje kolorystyczne oraz możliwość zamówienia 17-głośnikowego zestawu audio firmowanego logo Bowers & Wilkins.
Do gamy silników dołączy natomiast nowy, 2,2-litrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny generujący 190 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Osiągi pojazdu z tym silnikiem nie są nadzwyczajne – samochód potrzebuje 8,5 sekundy, aby rozpędzić się do 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Trochę ospały silnik odwdzięczy się niewielkim apetytem na olej napędowy – średnio powinien zadowolić się 5,4 litra na 100 km.
[block position="inside"]8020[/block]
Źródło: Carscoop