Euro NCAP 2019: słaby wynik Opla Corsy i rekord Mazdy CX‑30
Cztery kolejne auta zostały rozbite przez Euro NCAP. To Mazda CX-30, Mercedes GLB, Ford Explorer i Opel Corsa. Wszystkie modele - poza małym oplem - zdobyły maksymalny wynik pięciu gwiazdek. Na szczególną uwagę zasługuje rezultat Mazdy, która została określona najbezpieczniejszym autem dla dorosłych użytkowników.
14.11.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:23
99 proc. za ochronę dorosłych to absolutnie najlepszy wynik w całej historii testów zderzeniowych Euro NCAP. Co jednak ważne, Mazda CX-30 nie zawiodła także w pozostałych kategoriach, zdobywając pięć gwiazdek w pełni zasłużenie. Równie dobrymi rezultatami może pochwalić się siedmiomiejscowy SUV Mercedesa, jakim jest GLB oraz zupełna nowość w Europie, czyli Ford Explorer. Słabiej wypadł Opel Corsa, który zasłużył tylko na cztery gwiazdki - głównie z powodu zagłówków tylnej kanapy, które narażają pasażerów na urazy odcinka szyjnego.
Mazda CX-30
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 99 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Mazda CX-30 2019
Mercedes-Benz GLB
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 74 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Mercedes-Benz GLB 2019
Ford Explorer
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 61 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Ford Explorer 2019
Opel Corsa
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 69 proc.