Nowe Audi A6 z ogromnym bagażnikiem. Niestety nie pokazano go 

Jak zawsze po premierze sedana, Audi pokazuje wersję kombi nowego A6. Auto ma potężny bagażnik, a stylistyka nadwozia uderza elegancją i siłą charakteru.

Audi udowadnia, że nawet kombi może być eleganckie, sportowe i wcale nie brzydsze od sedanaAudi udowadnia, że nawet kombi może być eleganckie, sportowe i wcale nie brzydsze od sedana
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

O ile przednią część nowego Audi A6 Avanta już znamy, o tyle tył zobaczyliśmy dopiero dziś. Mocno zaznaczone światła z łączącą je listwą, podkreślające dynamikę przetłoczenia na tylnych nadkolach oraz opadająca linia dachu sprawiają, że Avant może być tak samo ładny jak sedan.

A do tego znacznie praktyczniejszy. W nadwoziu o długości 4,94 m, szerokości 1,89 m i wysokości 1,47 m wygospodarowano nie tylko dużą przestrzeń dla pasażerów, ale także bagażnik o pojemności 565 l, który po rozłożeniu oparć kanapy powiększa się do 1680 l.

Nowe Audi A6 Avant (2018)
Nowe Audi A6 Avant (2018) © fot. mat. prasowe

Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, co pozwoli zapakować duże przedmioty nie tylko wzdłużnie, ale i poprzecznie. Bagażnik jest najważniejszy podczas premiery takiej wersji nadwozia, dlatego Audi... nie raczyło go pokazać na zdjęciach. Nie opublikowano ani jednej fotografii przestrzeni bagażowej.

Na szczęście pokazano wideo pokazujące każdy detal nowego Audi A6 Avant, w tym zdjęcia bagażnika:

Wsparcie kierowcy

Audi pochwaliło się natomiast systemami wsparcia kierowcy, a wśród nich są standardowe reflektory diodowe, które jako opcja mogą występować w wersji HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości.

Nowe Audi A6 Avant (2018)
Nowe Audi A6 Avant (2018) © fot. mat. prasowe

Wśród kompletu systemów wspomagających jazdę znajdziemy m.in. adaptacyjnego asystenta, który sam przyspiesza i hamuje w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h.

Na pokładzie znajdzie się także asystent wydajności, który w oparciu o liczne dane przewiduje ruch drogowy i dostosowuje prędkość oraz parametry pracy silnika i skrzyni biegów, by osiągnąć jak najniższe zużycie paliwa.

Nowe Audi A6 Avant (2018)
Nowe Audi A6 Avant (2018) © fot. mat. prasowe

System ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami rozpoznaje nieprawidłowe zachowania kierowcy i ostrzega go o tym, a jeżeli ten nie zareaguje, wówczas automatycznie zatrzyma pojazd i włączy światła awaryjne.

Mild hybryd we wszystkich silnikach

Tę technologię zastosowano we wszystkich jednostkach napędowych jakie trafią pod maskę Audi A4 Avant. Polega ona na połączeniu funkcji alternatora i rozrusznika. System MHEV, funkcjonujący w ramach 48-woltowego zasilania, pozwala na oszczędność energii.

Jest ona kierowana do niedużych baterii litowo-jonowych, z której zasilane są wszystkie urządzenia, gdy silnik spalinowy nie pracuje. A ten może być wyłączony w zakresie prędkości od 55 do 160 km/h w trybie żeglowania oraz od 22 km/h do zatrzymania w trybie start-stop.

Nowe Audi A6 Avant (2018)
Nowe Audi A6 Avant (2018) © fot. mat. prasowe

Na początku produkcji pod maską będą montowane dwie jednostki – benzynowa 3.0 TFSI o mocy 340 KM i momencie obrotowym 500 Nm oraz diesel 3.0 TDI o mocy 286 KM i momencie 620 Nm. Obie łączone z automatem ośmiobiegowym. Nieco później do gamy dołączy 2-litrowy diesel o mocy 204 KM oraz słabsza wersja motoru 3.0 TDI o mocy 231 KM.

Cztery koła skrętne

Nowe Audi A6 Avant można wyposażyć opcjonalnie w system dwóch osi skrętnych, które realizują dwa zadania. Do prędkości 60 km/h zwiększają zwrotność (zmniejszenie średnicy zawracania o metr) samochodu poprzez skręt tylnych kół w przeciwnym kierunku niż przednie. Powyżej 60 km/h stabilizują auto, skręcając tylne koła w tym samym kierunku co przednie, ale o znacznie mniejszy kąt.

Nowe Audi A6 Avant (2018)
Nowe Audi A6 Avant (2018) © fot. mat. prasowe

Ponadto klient Avanta będzie mógł wybrać jeden z aż czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, również z systemem kontroli siły tłumienia.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/23] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów