Niezła podróbka – Anderson Germany F430 Spider Scuderia 16M Edition (2011)
Jeśli nie udało Ci się załapać na jeden z 499 oryginalnych egzemplarzy Ferrari Scuderii Spider 16M, a posiadasz zwykłe F430 Spider, to firma Anderson Germany jest w stanie zbliżyć Twoje auto do limitowanego spidera.
Tuner upodabnia „pospolite” Ferrari do ekskluzywnej wersji zarówno optycznie, jak i mechanicznie. Ba, od strony mechanicznej firma z Düsseldorfu daje więcej niż Włosi. Ale po kolei.
Aby zbliżyć wygląd F430 do Scuderii, Anderson Germany zmieniło przedni zderzakospojler, lusterka zewnętrzne, boczne listwy progowe oraz tylny zderzak. W tym ostatnim znalazł się dyfuzor bardzo podobny do oryginalnego. Każda część zrobiona jest z kompozytu. Inżynierowie nie zapomnieli o przesunięciu wyżej rur wydechowych.
Inne niż w Scuderii są za to koła. To zestaw 20-calowych 5-ramiennych felg z wieńcem wykonanym z włókna węglowego, na których znajdują się opony o szerokości 235 mm (przód) lub 325 mm (tył). Zaciski hamulcowe pomalowano na żółto.
W kabinie pasażerskiej dominują: skóra i włókno węglowe. Fotele, boczki drzwi oraz część deski rozdzielczej obszyta jest pikowaną skórą. Z kolei fragmenty wieńca kierownicy, dźwigienki zmiany biegów, uchwyt hamulca ręcznego czy też kratki wylotów powietrza zrobiono z kompozytu węglowego. W niektórych miejscach znalazła się też Alcantara[sup]®[/sup].
Wróćmy do wspomnianych wcześniej przesuniętych końcówek „wydechu”. Owe końcówki są zakończeniem nowego układu wylotowego ze sportowymi konwerterami katalitycznymi i tłumikami. Nowy układ wydechowy mniej niż seryjny ogranicza wypływ spalin.
Normalnie Ferrari F430 Spider posiada jednostkę V8 4,3 l, która wytwarza moc 490 KM przy 8500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 465 Nm przy 5250 obr./min. Jeśli chodzi o moc, to Scuderia Spider 16M jest mocniejsza o 20 KM, ale jest też o 80 kg lżejsza od fabrycznego F430 Spider.
Mimo że tuner „urwał” kilka kilogramów, nie szczypał się, żeby osiągnąć moc dokładnie jak w oryginale, tylko poszedł na całość.
Żeby wycisnąć dodatkowe konie z wnętrza motoru wystarczyło (oprócz układu wydechowego) zmienić sterownik silnika. Razem przyniosło to wzrost o 79 KM, co znaczy, że stuningowane Ferrari ma teraz 569 KM. Z pewnością ma to pozytywny wpływ na osiągi, ale żadnych szczegółów nie podano.
Mechanikom z Düsseldorfu udało się też zaoszczędzić kilka kilogramów wagi sportowego superauta. Udało się to po zmianie zawieszenia. Przerobione Ferrari posiada obecnie nowe wyścigowe zawieszenie z 3-stopniową regulacją, które jest lżejsze od oryginalnego o 29 kg.
Tuner nie podaje ceny tuningu, ale raczej jest to wysoka suma. Tyle że kogo to obchodzi. Posiadacze Ferrari raczej o koszty nie pytają.
Dodam, że oryginalne Ferrari Scuderia Spider 16M przerabiała tylko jedna firma. Było to, jak się z pewnością każdy domyśla, przedsiębiorstwo Novitec. Dzięki dwóm kompresorom auto dostało 186-konnego kopa.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4308 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 569 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 132,08 KM/l (seryjny – 113,74 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna, zautomatyzowana
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 235/? R 20
- Opony tylne: 325/? R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1566 kg (- 29 kg)
- Stosunek masy do mocy: 2,75 kg/KM (seryjny – 3,26 kg/KM)
- Długość: 4512 mm
- Szerokość: 1923 mm
- Rozstaw osi: 2600 mmblock position=\inside7724/block
Źródło: WCF