Najtańsze samochody świata TOP 10

Rzadko zdarza się, by producenci samochodów walczyli o wypuszczenie na rynek najtańszego modelu. Są jednak i tacy, którzy potrafią z niskiej ceny uczynić najważniejszy argument. Oto zestawienie kilku najtańszych samochodów dostępnych na całym świecie.

Najtańsze samochody świata TOP 10
Paweł Żmuda

08.11.2010 | aktual.: 09.11.2010 00:05

Tata Motors Nano

Obraz

Najtańszy samochód świata. Przeznaczony głównie na rynek hinduski, musiał wygrać walkę cenową ze swoim poprzednikiem - Maruti 800. Efektem zmagań okazało się auto za 100 tysięcy rupii, czyli około 6 tysięcy złotych.

Tata Nano w swojej abstrakcyjnie najbogatszej wersji zostało wyposażone m.in. w pasy bezpieczeństwa, regulowane światła przednie, zagłówki oraz podświetlenie deski rozdzielczej. Dodatkowo kupując Nano, możemy wybrać kolor lakieru. Samochód wyposażany w silnik o mocy 33 KM można rozpędzić do około 105 km/h. Całkiem nieźle jak na nowy samochód za 6 tysięcy złotych.

Chery QQ

Obraz

Pięciodrzwiowe auto miejskie koncernu Chery Motors, zaprezentowane w 2003 roku. Dostępne w dwóch wersjach silnikowych: 0,8 oraz 1,1 litra, pierwszy z mocą 51, drugi - 67 koni mechanicznych. Cena samochodu prosto z salonu waha się w granicach 4700 dolarów, czyli nieco ponad 13 tysięcy złotych. Atrakcyjność ceny auta przestraszyła innych producentów. General Motors zaskarżył nawet konkurencję o skopiowanie projektu Matiza, jednak model produkowany jest bez przeszkód aż do dziś.

Maruti 800

Obraz

Historia Maruti 800 rozpoczęła się w 1984 roku. Model ten jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Indiach i niektórych krajach Ameryki Południowej. Maruti znane jest również w Polsce, gdzie sprzedawano je w latach 1988-1992 ze znaczkiem Suzuki.

Koszt wyjściowego modelu Maruti 800 to w przeliczeniu około 11 tysięcy 800 złotych. Za taką cenę dostajemy pojazd mogący pochwalić się spalaniem około 7 litrów na 100 kilometrów i prędkością maksymalną dochodzącą aż do 120 km/h. Chyba nie ma co wybrzydzać.

Geely MR

Obraz

Produkowany jako pięciodrzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan. Geely MR na rynku pojawił się w 2000 roku. Standardowo ma czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3 litra i mocy około 86 koni mechanicznych. Klienci decydujący się na zakup nieco lepszej wersji mogą nabyć pojazd wyposażony w jednostkę o pojemności 1,5 litra i niebagatelnej mocy 94 koni. Podstawowy model Geely MR wyceniany jest na około 15 tysięcy złotych.

Geely HQ SRV

Obraz

Marna odpowiedź chińskiej firmy Geely Automotive na rosnącą popularność aut klasy SUV. Pojazd wyposażany w silniki o pojemności od 1,0 do 1,5 litra i mocy od 52 do 55 koni mechanicznych. Zdecydowaną zaletą pojazdu jest zużycie paliwa szacowane na około 6,5 litra na 100 kilometrów. Pojazd sprzedawany zarówno na rynku chińskim, jak i poza granicami Państwa Środka. Cena za najgorzej wyposażoną wersję - już od około 5600 dolarów (w przeliczeniu około 16 tysięcy złotych).

Chery A1

Obraz

Przeznaczony na rynki: europejski, chiński oraz północnoamerykański. W wersji podstawowej zaopatrzony został we wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek oraz relingi dachowe. Po dopłacie otrzymać można dodatkowo elektryczną obsługę szyb oraz lusterek, manualną klimatyzację, lżejsze koła oraz tapicerkę na drzwiach. Chery A1 wyciąga aż 156 km/h. Model jest wyposażony w silnik o pojemności 1,3 litra. Jego cena to nieco ponad 7000 dolarów - w przeliczeniu około 20 tysięcy złotych.

Tata Motors Indica

Obraz

Pierwszy całkowicie indyjski samochód na świecie, produkowany od 1997 roku aż do dziś. W okresie największej popularności w samych Indiach sprzedawało się około 8 tysięcy egzemplarzy Indica w ciągu miesiąca. Model eksportowany jest również do krajów w Afryce i Europie (w tym i do Polski).

Obecnie sprzedawana wersja Indica wyposażana jest w silniki o mocy od 64 do 74 koni. Ogromną ciekawostką jest również specjalnie przygotowany model wyścigowy, osiągający prędkość dochodzącą do 180 km/h. Ceny Tata Indica zaczynają się już od około 9 tysięcy dolarów (nieco ponad 25 tysięcy złotych).

Hyundai i10

Obraz

Niewielki miejski samochód firmy Hyundai, produkowany w fabrykach w Indiach. Model i10 został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Hyundai i10 wyposażany jest w silniki o pojemności 1,1 oraz 1,2 litra. Waga samochodu w zależności od wersji waha się od 925 do 1040 kilogramów. Model wyposażany jest między innymi w ABS, immobilizer, wspomaganie kierownicy oraz poduszkę dla kierowcy. Całkiem nieźle jak na samochód, który możemy kupić już za około 25 tysięcy złotych.

Dacia Logan

Obraz

Nasze zestawienie otwiera znana również na polskim rynku Dacia Logan, sprzedawana w niektórych krajach również pod marką Renault i Nissan. Już przy tworzeniu zarysu nowego modelu producent wiedział, że samochód ma umożliwić poruszanie się w najuboższych krajach świata.

Początkowo zakładano, że uda się osiągnąć cenę 5000 euro za nowy egzemplarz, jednak ostatecznie zbudowano samochód droższy o około 1000 euro. Dacia Logan okazała się prawdziwym hitem. Od początku sprzedaży do 2009 roku sprzedało się około 2 milionów egzemplarzy Logan.

Fiat Palio

Fot. na lic. CC; WikiCommons by NaBUru38
Fot. na lic. CC; WikiCommons by NaBUru38

Starsze generacje Fiata Palio dość często spotykamy na naszych ulicach. Samochód produkowany od 1996 roku, montowany między innymi w: Turcji, Brazylii, Polsce, Indiach i Chinach, to tania i prosta konstrukcja. Dwie ostatnie generacje Palio - III i IV, produkowane są wyłącznie w Brazylii.

Samochody wyposażone są w silniki pozwalające na spalanie benzyny lub etanolu. Sprzedają się całkiem nieźle ze względu na cenę zaczynającą się już od około 9 tysięcy dolarów (w przeliczeniu około 25 500 złotych).

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)