Nagły zwrot akcji w Stellantisie. Tavares złożył rezygnację

1 grudnia 2024 r. Carlos Tavares złożył rezygnację z pełnienia funkcji szefa koncernu Stellantis. Skutek rezygnacji jest natychmiastowy. Nie miał zbyt wielu zwolenników i był wielokrotnie krytykowany przez osoby z branży, a nawet polityków.

Carlos Tavares
Carlos Tavares
Źródło zdjęć: © PAP | PAP/EPA/IAN LANGSDON
Marcin Łobodziński

02.12.2024 | aktual.: 02.12.2024 09:00

W 2014 roku Tavares został dyrektorem generalnym i prezesem zarządu Grupy PSA, a jego głównym działaniem od początku było obniżanie kosztów i zwiększanie udziałów firmy na rynku chińskim, co ostatecznie pozwoliło firmie odzyskać rentowność po kilku latach strat. To pod jego przywództwem oddzielono markę DS Automobiles od Citroëna, a także przyłączono do PSA markę Opel. Był też inicjatorem fuzji PSA z Fiat Chrysler Automobiles, która zakończyła się zrodzeniem koncernu Stellantis.

Rezygnacja Carlosa Tavaresa ma skutek natychmiastowy, więc koncernem Stellantis ma na razie zarządzać komitet wykonawczy pod przewodnictwem Johna Elkanna, obecnego prezesa zarządu. Nowy prezes może zostać wybrany i ogłoszony w pierwszym kwartale 2025 roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

– Składamy podziękowania Carlosowi za lata oddanej służby i rolę, jaką odegrał w powstaniu Stellantis, a także za poprzednie zmiany w PSA i Oplu, które otworzyły nam drogę do stania się globalnym liderem w naszej branży. Cieszę się na współpracę z naszym nowym tymczasowym komitetem wykonawczym, wspieranym przez wszystkich naszych kolegów ze Stellantis, w celu sfinalizowania procesu mianowania naszego nowego dyrektora generalnego. Wspólnie zapewnimy ciągłą realizację strategii spółki w długoterminowym interesie Stellantis i wszystkich jej interesariuszy – zapewnił Jonh Elkann.

Carlos Tavares był obwiniany o zbyt wysokie cięcia kosztów (przy jednoczesnych ogromnych pensjach dla niego samego), a także o destrukcyjne działanie wobec dealerów, co doprowadziło do dużego spadku sprzedaży. Decyzje Tavaresa odczuli także klienci. To za jego rządów okazało się, że bardzo popularny silnik 1.2 PureTech jest konstrukcją wadliwą i przez wiele lat niewiele z tym nie robiono.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)