Mark Webber kończy karierę w F1 

Od jakiegoś czasu w świecie Formuły 1 krążyły plotki dotyczące zakończenia przygody Marka Webbera z Formułą 1. Australijczyk oficjalnie potwierdził te informacje i wraz z końcem sezonu 2013 zamieni bolid F1 na wyścigowe Porsche serii Le Mans.

Mark WebberMark Webber
Bartosz Pokrzywiński

Od jakiegoś czasu w świecie Formuły 1 krążyły plotki dotyczące zakończenia przygody Marka Webbera z Formułą 1. Australijczyk oficjalnie potwierdził te informacje i wraz z końcem sezonu 2013 zamieni bolid F1 na wyścigowe Porsche serii Le Mans.

Mark Webber jest obecnie jednym z najbardziej regularnych zawodników w stawce. Jego tempo wyścigowe nie jest zdumiewające, jednak podobnie jak niegdyś Jenson Button Australijczyk regularnie dowoził do mety wysokie lokaty i w pełni wykorzystywał potencjał bolidu.

W zespole Red Bulla Mark nigdy nie był numerem jeden, zwłaszcza po tym jak w sezonie 2009 do ekipy dołączył Sebastian Vettel. Od tego czasu rozpoczęła się ostra rywalizacja, której skutki mogliśmy oglądać na ekranach telewizorów chociażby podczas Grand Prix Turcji w 2010 roku.

Od tego czasu Mark kilkakrotnie pokazał, że może być szybszy od Sebastiana. W zeszłym roku triumfował w GP Monako i Wielkiej Brytanii. Webber trafił do Formuły 1 w 2002 roku i debiutował w zespole Minardi, rozpoczynając od bardzo dobrego 5. miejsca w Grand Prix Australii. Później nie było już tak kolorowo. Poza podium dla Williamsa w sezonie 2005 roku na pierwsze większe sukcesy trzeba było poczekać do sezonu 2009, kiedy to Red Bull jako jedyny zespół od początku realnie zagrażał teamowi Rossa Brawna.

W latach 2010-2011 Mark Webber dwukrotnie kończył mistrzostwa na 3. pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców, zawsze pozostając dwa kroki za Vettelem, który w ostatnich 3 latach dominuje w królowej sportów motorowych. Do tej pory, czyli przed GP Wielkiej Brytanii 2013, Webber wygrał 9 wyścigów, 36 razy stał na podium i 11 razy startował z czołowego pola.

Australijczyk ogłosił dziś, że wraz z końcem sezonu 2013 odchodzi z Formuły 1 i rozpoczyna współpracę z Porsche. Mark jest wielkim fanem aut z Zuffenhausen, co wielokrotnie podkreślał, chwaląc się chociażby swoim prywatnym 911 GT2. Webber dołączy do zespołu programu LMP1 Porsche i rozpocznie rywalizację w wyścigach z serii Le Mans.

Zdaniem Wolfganga Hatza, członka zarządu Porsche, jest to świetny transfer. Australijski kierowca ma doświadczenie w 24-godzinnych wyścigach, a poza tym trudno nie zgodzić się z faktem, że jest obecnie jednym z najlepszych zawodników w Formule 1, a co za tym idzie - również jednym z najlepszych kierowców na świecie.

Źródło: DzielPasję

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł