Mark Webber kończy karierę w F1 

Od jakiegoś czasu w świecie Formuły 1 krążyły plotki dotyczące zakończenia przygody Marka Webbera z Formułą 1. Australijczyk oficjalnie potwierdził te informacje i wraz z końcem sezonu 2013 zamieni bolid F1 na wyścigowe Porsche serii Le Mans.

Mark WebberMark Webber
Bartosz Pokrzywiński

Od jakiegoś czasu w świecie Formuły 1 krążyły plotki dotyczące zakończenia przygody Marka Webbera z Formułą 1. Australijczyk oficjalnie potwierdził te informacje i wraz z końcem sezonu 2013 zamieni bolid F1 na wyścigowe Porsche serii Le Mans.

Mark Webber jest obecnie jednym z najbardziej regularnych zawodników w stawce. Jego tempo wyścigowe nie jest zdumiewające, jednak podobnie jak niegdyś Jenson Button Australijczyk regularnie dowoził do mety wysokie lokaty i w pełni wykorzystywał potencjał bolidu.

W zespole Red Bulla Mark nigdy nie był numerem jeden, zwłaszcza po tym jak w sezonie 2009 do ekipy dołączył Sebastian Vettel. Od tego czasu rozpoczęła się ostra rywalizacja, której skutki mogliśmy oglądać na ekranach telewizorów chociażby podczas Grand Prix Turcji w 2010 roku.

Od tego czasu Mark kilkakrotnie pokazał, że może być szybszy od Sebastiana. W zeszłym roku triumfował w GP Monako i Wielkiej Brytanii. Webber trafił do Formuły 1 w 2002 roku i debiutował w zespole Minardi, rozpoczynając od bardzo dobrego 5. miejsca w Grand Prix Australii. Później nie było już tak kolorowo. Poza podium dla Williamsa w sezonie 2005 roku na pierwsze większe sukcesy trzeba było poczekać do sezonu 2009, kiedy to Red Bull jako jedyny zespół od początku realnie zagrażał teamowi Rossa Brawna.

W latach 2010-2011 Mark Webber dwukrotnie kończył mistrzostwa na 3. pozycji w klasyfikacji generalnej kierowców, zawsze pozostając dwa kroki za Vettelem, który w ostatnich 3 latach dominuje w królowej sportów motorowych. Do tej pory, czyli przed GP Wielkiej Brytanii 2013, Webber wygrał 9 wyścigów, 36 razy stał na podium i 11 razy startował z czołowego pola.

Australijczyk ogłosił dziś, że wraz z końcem sezonu 2013 odchodzi z Formuły 1 i rozpoczyna współpracę z Porsche. Mark jest wielkim fanem aut z Zuffenhausen, co wielokrotnie podkreślał, chwaląc się chociażby swoim prywatnym 911 GT2. Webber dołączy do zespołu programu LMP1 Porsche i rozpocznie rywalizację w wyścigach z serii Le Mans.

Zdaniem Wolfganga Hatza, członka zarządu Porsche, jest to świetny transfer. Australijski kierowca ma doświadczenie w 24-godzinnych wyścigach, a poza tym trudno nie zgodzić się z faktem, że jest obecnie jednym z najlepszych zawodników w Formule 1, a co za tym idzie - również jednym z najlepszych kierowców na świecie.

Źródło: DzielPasję

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery