Lexus UX, czyli SUV w cenie dobrze wyposażonego kompaktu

Kompaktowy SUV Lexusa jest dostępny już od 155 000 zł z najnowszego rocznika modelowego 2020. Auto można kupić z klasycznym napędem benzynowym lub w odmianie hybrydowej. Tę drugą warto rozważyć.

Lexus UXLexus UX
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Autokult Biznes

Różnica pomiędzy benzynową wersją UX 200 a hybrydową UX 250h to tylko 13 000 zł, a korzyści płynące z wyboru tej drugiej są spore. Ma wyższą o 13 KM moc (184 KM), co przekłada się na lepszą dynamikę – przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa o 0,7 s krócej (8,5 s). Na dodatek niższe jest zużycie paliwa i to o całe 1,3 l/100 km (5,3-5,7 l/100 km).

Warto jeszcze dodać, że odmiana hybrydowa jest oferowana w wersji z napędem na cztery koła E-Four z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi. Cena takiego auta startuje z poziomu 175 000 zł.

Cztery specyfikacje Lexusa UX

Podobnie jak inne modele marki Lexus, również UX jest oferowany w czterech standardach wyposażenia. Elegance zawiera niezbędne do wygodnej, codziennej jazdy elementy, a wśród nich m.in. dwustrefowa klimatyzacja, skórzane wykończenia, aktywny tempomat czy system audio z 6 głośnikami, 7-calowym wyświetlaczem i kamerą cofania, kompatybilny ze smartfonami z systemem operacyjnym Android czy iOS.

Lexus UX
Lexus UX © fot. mat. prasowe

Nie brakuje także wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, w tym asystentów wspomagających kierowcę, takich jak utrzymania i podążania po pasie ruchu, system ostrzegający o zmęczeniu, znakach z ograniczeniem prędkości oraz zbyt szybkim zbliżaniem się do obiektów z przodu.

Do tej specyfikacji można dokupić wartościowy pakiet Tech kosztujący 10 900 zł, a zawierający m.in. podgrzewane fotele, czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola czy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

Powyższy pakiet jest standardem wyższej specyfikacji Prestige, kosztującej od 186 100 zł zł za UX 200 i 199 100 zł za wersję hybrydową. Standardem są 18-calowe obręcze kół, tapicerka ze skóry naturalnej, inteligentny kluczyk czy elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika.

Wersja F Sport kosztująca dokładnie tyle samo co Prestige, jest stylizowana bardziej dynamicznie, ma sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, usztywnione zawieszenie, które za dopłatą 8900 zł może być regulowane. Standardem są także 18-calowe obręcze kół ze sportowym ogumieniem w rozmiarze 225/50 R18.

Lexus UX
Lexus UX © fot. mat. prasowe

Interesującą opcję stanowi tu pakiet Fuji za 14 800 zł, który składa się z funkcji pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych, wentylacji foteli, kamery cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni na ekranie o przekątnej 10,3 cala oraz 13-głośnikowego systemu nagłośnienia klasy premium firmy Mark Levinson.

Najbogatsza specyfikacja Lexusa UX to Omotenashi i kosztuje 201 000 zł w wersji klasycznej i 214 000 zł w odmianie hybrydowej. Tu wyposażenie obejmuje elektryczną regulację i podgrzewanie kierownicy oraz system Lexus Premium Navigation zawierający 8-głośnikowe audio z wyświetlaczem o przekątnej 10,3 cala.

Opcję stanowi nagłośnienie Mark Levinson, ale w pakiecie Comfort kosztującym 14 000 zł. W jego skład wchodzi to, co zawiera wspomniany pakiet Fuji. Dodatkowe opcje dla tej wersji to szyberdach sterowany elektrycznie za 5000 zł, a także sportowe tłumiki drgań nadwozia czy adaptacyjne zawieszenie o zmiennej sztywności za 8900 zł.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu