Legenda rajdów powraca. Słynny kierowca w wyjątkowej serii z Cuprą

Jeden z najwybitniejszych kierowców rajdowych wszech czasów Sebastien Loeb podpisał kontrakt z zespołem ABT Cupra XE w serii wyścigów Extreme E. Utytułowany Francuz wziął udział w rundzie Island X Prix odbywającej się na Sardynii.

Sebastien LoebSebastien Loeb
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cupra
Kamil Niewiński
SKOMENTUJ

Fanom motorsportu raczej nie trzeba przypominać sylwetki Sebastiena Loeba. Jeżeli jednak ktoś nie kojarzy tego nazwiska, jego osiągnięcia mówią same za siebie - 9-krotny rajdowy mistrz świata, który swój ostatni rajd wygrał jeszcze w 2022 roku, zdobywca 2. miejsca podczas 24h Le Mans w 2006 roku, 3-krotny mistrz prestiżowego wydarzenia Race of Champions i triumfator serii Extreme E.

Sebastien Loeb reprezentował w sezonie 2022 barwy zespołu Lewisa Hamiltona - Team X44. Po zdobyciu mistrzostwa w duecie z Hiszpanką Cristiną Gutierrez opuścił on zespół oraz tym samym całą serię. Okazało się jednak, że Francuz nie zrobił tego na dobre.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Przed rundą Island X Prix, która odbywała się na Sardynii, ekipa ABT Cupra XE ogłosiła, że ze względu na kolizję dat nie będzie w stanie wystartować jej etatowy kierowca, Katarczyk Nasser Al-Attiyah, który w tym samym czasie startował w rajdzie Italian Baja. W jego miejsce, do duetu wraz ze Szwedką Klarą Andersson, wskoczył właśnie Sebastien Loeb.

Nie mogę się doczekać powrotu do Extreme E po dwóch sezonach, w których miałem przyjemność jeździć. Charakter zawodów jest zbliżony do rallycrossu, więc to zdecydowanie mi odpowiada. Cieszę się ze współpracy z nowym zespołem.

Sebastien Loeb
Cupra Tavascan XE
Cupra Tavascan XE © Materiały prasowe | Cupra

Extreme E posiada ciekawy system rozgrywania zawodów. 10 zespołów jest podzielonych na dwie grupy kwalifikacyjne po 5 załóg i rozgrywają one dwa wyścigi kwalifikacyjne, z czego pierwszy determinuje ustawienie na starcie drugiego i powoduje lekkie wymieszanie się stawki. Najlepsza piątka wchodzi do wielkiego finału, zaś pozostałym ekipom zostaje wyścig pocieszenia - Redemption Race.

Loeb wraz ze wspomnianą Andersson spisał się naprawdę dobrze, wyrównując podczas pierwszej sobotniej rundy najlepszy tegoroczny wynik ekipy ABT Cupra XE. Francuz i Szwedka za kierownicą elektrycznej Cupry Tavascan XE zajęli w finale 4. pozycję. W drugiej niedzielnej rundzie odnieśli za to zwycięstwo w Redemption Race, kończąc całe zawody na solidnym 6. miejscu. 

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko