Legenda rajdów powraca. Słynny kierowca w wyjątkowej serii z Cuprą

Sebastien Loeb
Sebastien Loeb
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cupra
Kamil Niewiński

11.07.2023 20:23, aktual.: 13.07.2023 11:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeden z najwybitniejszych kierowców rajdowych wszech czasów Sebastien Loeb podpisał kontrakt z zespołem ABT Cupra XE w serii wyścigów Extreme E. Utytułowany Francuz wziął udział w rundzie Island X Prix odbywającej się na Sardynii.

Fanom motorsportu raczej nie trzeba przypominać sylwetki Sebastiena Loeba. Jeżeli jednak ktoś nie kojarzy tego nazwiska, jego osiągnięcia mówią same za siebie - 9-krotny rajdowy mistrz świata, który swój ostatni rajd wygrał jeszcze w 2022 roku, zdobywca 2. miejsca podczas 24h Le Mans w 2006 roku, 3-krotny mistrz prestiżowego wydarzenia Race of Champions i triumfator serii Extreme E.

Sebastien Loeb reprezentował w sezonie 2022 barwy zespołu Lewisa Hamiltona - Team X44. Po zdobyciu mistrzostwa w duecie z Hiszpanką Cristiną Gutierrez opuścił on zespół oraz tym samym całą serię. Okazało się jednak, że Francuz nie zrobił tego na dobre.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przed rundą Island X Prix, która odbywała się na Sardynii, ekipa ABT Cupra XE ogłosiła, że ze względu na kolizję dat nie będzie w stanie wystartować jej etatowy kierowca, Katarczyk Nasser Al-Attiyah, który w tym samym czasie startował w rajdzie Italian Baja. W jego miejsce, do duetu wraz ze Szwedką Klarą Andersson, wskoczył właśnie Sebastien Loeb.

Nie mogę się doczekać powrotu do Extreme E po dwóch sezonach, w których miałem przyjemność jeździć. Charakter zawodów jest zbliżony do rallycrossu, więc to zdecydowanie mi odpowiada. Cieszę się ze współpracy z nowym zespołem.

Sebastien Loeb
Cupra Tavascan XE
Cupra Tavascan XE© Materiały prasowe | Cupra

Extreme E posiada ciekawy system rozgrywania zawodów. 10 zespołów jest podzielonych na dwie grupy kwalifikacyjne po 5 załóg i rozgrywają one dwa wyścigi kwalifikacyjne, z czego pierwszy determinuje ustawienie na starcie drugiego i powoduje lekkie wymieszanie się stawki. Najlepsza piątka wchodzi do wielkiego finału, zaś pozostałym ekipom zostaje wyścig pocieszenia - Redemption Race.

Loeb wraz ze wspomnianą Andersson spisał się naprawdę dobrze, wyrównując podczas pierwszej sobotniej rundy najlepszy tegoroczny wynik ekipy ABT Cupra XE. Francuz i Szwedka za kierownicą elektrycznej Cupry Tavascan XE zajęli w finale 4. pozycję. W drugiej niedzielnej rundzie odnieśli za to zwycięstwo w Redemption Race, kończąc całe zawody na solidnym 6. miejscu. 

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)