Koncerny FCA i PSA razem? Mają pracować nad autami elektrycznymi

Pojawia się coraz więcej plotek na temat zawiązania współpracy pomiędzy francuską grupą PSA i amerykańsko-włoskim koncernem FCA. Te dwie potężne firmy mają razem zbudować platformę dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Współpracują ze sobą nie od dziś, ale na innym polu.

Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.Peugeot już prezentuje auta elektryczne, a w hybrydach ma spore doświadczenie. Fiat jest w tej kwestii daleko z tyłu.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
SKOMENTUJ

Koncerny PSA i FCA współpracują ze sobą od lat w dziedzinie aut użytkowych. Do niedawna Fiat Scudo był dziełem wspólnym z PSA, natomiast Peugeot Boxer czy Citroën Jumper to nic innego jak projekt Fiata o nazwie Ducato.

W przyszłości oba koncerny przeniosą współpracę na pole aut elektrycznych i zelektryfikowanych. Zachodnie media takie jak "Automotive News" czy Bloomberg donoszą o możliwym projekcie wspólnej płyty podłogowej.

Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy.
Niebawem Peugeot zaprezentuje hybrydowe 508 z bardzo mocnym napędem. W Genewie FCA pokazało hybrydowe jeepy. © fot. mat. prasowe

Podczas genewskiego salonu samochodowego prezes FCA, Mike Manley, potwierdził gotowość na współpracę, natomiast prezes PSA, Carlos Tavares, przyznał, że FCA szuka partnerów.

Nie ma tu oczywiście mowy o połączeniu się obu koncernów. Chodzi o zmniejszenie kosztów rewolucji motoryzacyjnej, której celem jest przejście z napędów spalinowych na elektryczne. Nawet dla dużych koncernów wiąże się to z olbrzymimi i trudnymi do udźwignięcia wydatkami na budowę nowych platform.

Informatorzy Bloomberga podają, że oficjalne ogłoszenie współpracy może mieć miejsce już niebawem, w połowie 2019 roku. Czasu jest bowiem niewiele.

Od 2020 roku każdy producent samochodów musi mieć już w praktyce w ofercie przystępne auta elektryczne, by sprostać restrykcyjnym normom emisji. W nowym dziesięcioleciu tempo rozwoju takich samochodów będzie znacznie wyższe niż obecnie.

Wybrane dla Ciebie

Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
Nie pozostawia suchej nitki. Jest polski ranking awaryjności aut
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem