Nowe logo marki wywołało burzę. Wyciekł list pracowników

Nowy początek marki Jaguar wzbudził kontrowersje nie tylko wśród fanów motoryzacji, ale także w samym zespole projektowym producenta. Wewnętrzne napięcia ujawnił nieopublikowany list, o którym donosi serwis Carscoops.

Nowy koncept Jaguara
Nowy koncept Jaguara
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Jaguar
Aleksander Ruciński

Według informacji podanych przez serwis Carscoops, powołujący się na Autocar India, zespół projektowy Jaguara wyraził swoje niezadowolenie z powodu decyzji o zleceniu prac nad nowym logo zewnętrznej agencji. W liście skierowanym do dyrektora kreatywnego Gerry'ego McGoverna, projektanci poczuli się pominięci i podważeni.

"Czujemy, że logo nie łączy się z narracją i wizualną tożsamością produktów Panthera" – napisali designerzy w liście podpisanym przez około 30 członków zespołu. Podkreślili, że decyzja o outsourcingu podważyła ich wysiłki i zaangażowanie w rozwój marki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sztuka podróżowania - DS4

Prace nad nową identyfikacją wizualną powierzono firmie Accenture Interactive, która w 2021 roku przejęła agencję kreatywną Jaguara, Spark44. Ten krok wydaje się być jednym z głównych źródeł frustracji wewnątrz firmy. "Jako zespół współpracowaliśmy w naszych dyscyplinach projektowych dla całościowego celu i narracji nowoczesnego luksusu potrzebnych dla projektu" – podkreślili projektanci.

Nowe logo Jaguara
Nowe logo Jaguara© Materiały prasowe

Odnieśli się też bezpośrednio do nowego logo stworzonego przez zewnętrzną agencję. zarzucili nowemu logo brak oryginalności i niezgodność z duchem marki. "Na produkcie wydaje się zbyt zaokrąglone i zabawne. Zauważono również, że logo wykazuje bliskie podobieństwa do innych marek, podczas gdy powinno być "kopią niczego" – kontynuowali w liście.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)